کشف و ضبط ۳۰۰ میلیونی چوب آلات قاچاق در رودبار

رئیس منابع طبیعی رودبار، از کشف و ضبط سه محموله چوب آلات قاچاق خبر داد و گفت: ارزش چوب آلات قاچاق شده مجموعا به میزان ۳۰۰ میلیون ریال برآورد می شود.

کشف و ضبط ۳۰۰ میلیونی چوب آلات قاچاق در رودبار

علی امیدی از کشف و ضبط چوب آلات قاچاق خبر داد و اظهار کرد: با اجرای کشیک های فوق العاده حفاظتی در شهرستان رودبار، طی چند روز گذشته سه محموله کامل چوب کشف و ضبط و خودروهای حامل این چوب ها توقیف و به پارکینگ هدایت شد.

وی با اشاره به توقیف یک نیسان الوار با ۳۳ اصله الوار تراورس از جنس توسکا، افرا، ممرز و خرمالوی وحشی، گفت: چوب های این نیسان از تالش قاچاق شده بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار، محموله دوم را یک نیسان دارای چوب قاچاق با ۲۳۵ اصله تخته تبدیلی از جنس توسکا دانست که از فومن تهیه شده بود و تصریح کرد: یک کامیون نیز که حامل چوب گردو بدون مجوز و از عجب شیر آذربایجان شرقی بارگیری شده بود را توقیف کردیم.

امیدی، با بیان اینکه خودروهای مذکور در مسیر آزادراه رشت شناسایی و توقیف شدند، خاطرنشان کرد: ارزش چوب آلات قاچاق شده مجموعا به میزان ۳۰۰ میلیون ریال برآورد می شود.

وی ادامه داد: در مورد چوب آلات قاچاق شده از فومن و تالش تا شناسایی عاملان قطع و قاچاق، پیدا شدن محل قطع درختان، تشکیل پرونده تخلف قطع غیر مجاز و جریمه شدن قاچاقچیان، خودروهای توقیف شده رفع توقیف نخواهند شد.

رئیس منابع طبیعی رودبار، همچنین از کشف یک محموله چوب قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد و اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره، ۱۰ تن چوب گردو را که بدون مجوز با یک کامیون از اصفهان به سمت رشت حمل می شد را در رودبار شناسایی و با دستور مقام قضایی توقیف کردند.

امیدی تاکید کرد: از مردم شریف و طبیعت دوست گیلان و شهرستان درخواست می کنیم در صورت مشاهده خودروی مظنون به حمل چوب آلات جنگلی قاچاق، موضوع را به ۱۵۰۴ یا شماره همراه ۰۹۱۱۳۳۴۶۶۲۳ اطلاع رسانی و پیامک کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها