لکسوس LC500 کانورتیبل مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

خودرو لکسوس مدل LC برای سال 2021 به روز شده است که این تغییرات شامل رنگ‌های جدید و کاهش وزن است.

لکسوس LC500 کانورتیبل مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

خودروی جدید لکسوس LC مدل ۲۰۲۱ با ظاهری فوق العاده جذاب طراحی شده است. این خودرو در حالی رقبایی مانند بی ام و سری ۸ و پورشه ۹۱۱ را از نظر قیمتی پیش روی خود دارد که مدل دو در لکسوس از نظر سواری اسپرت حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر آن‌ها نخواهد داشت.

LC را می‌توان با پیشرانه تنفس طبیعی V-۸ یا پیشرانه ترکیبی V-۶ داشت. LC سواری کاملاً مطلوبی را ارائه می‌دهد و هر دو پیشرانه آن قدرت قابل توجهی را تأمین می‌کنند، اما رقبای آن رفلکس‌های بسیار تیزتری ارائه می‌دهند. آنچه که نمی‌توانند با آن مطابقت داشته باشند، فضای داخلی طراح لکسوس است که از عناصر وام گرفته شده از سدان لوکس LS و ابرخودروی نمادین LFA بهره می‌برد.

در حالی که LC از نظر فنی صندلی چهار نفره را ارائه می‌دهد، اما صندلی عقب برای نگهداری وسایل شخصی مناسب‌تر است و فضای مناسبی برای نشستن ندارد. صندوق عقب خودرو نیز از نظر فضا کاملاً محدود است.

لکسوس LC500 کانورتیبل مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

خبر مهم برای سال ۲۰۲۱، اضافه شدن LC۵۰۰ کانورتیبل است که به یک سقف پارچه‌ای مجهز شده است. در غیر این صورت، صفحات LC چند از دیگر تغییرات جزئی خانواده لکسوس LC مدل ۲۰۲۱ می‌توان به سیستم تعلیق جدیدی اشاره کرد که لکسوس می‌گوید سواری خودرو را نرم‌تر کرده است.

داخل کابین نیز شاهد ارائه امکاناتی جدید از جمله اندروید اتو و اپل کارپلی، روکش چرم طبیعی قرمز جدید و برخی موارد دیگر هستیم. قیمت لکسوس LC۵۰۰ کوپه از ۹۴ هزار دلار و LC۵۰۰h کوپه از ۹۹ هزار دلار شروع می‌شود. چرخ‌های ۲۰ اینچی جدید نمای خارجی LC را زینت داده و دو رنگ جدید نارنجی کادمیوم و مروارید سبز نوری ارائه می‌شود.

لکسوس LC500 کانورتیبل مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

قلب تپنده استاندارد LC۵۰۰، عملکرد بسیار خوب ۵.۰ لیتری V-۸ لکسوس است که ۴۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۸ پوند فوت گشتاور دارد. این موتور فقط با یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک با سرعت سریع و در عین حال روان تولید می‌شود. پیشرانه دیگر ارائه شده پیشرانه گازی الکتریکی ۳۵۴ اسب بخاری LC۵۰۰h است که ترکیبی از یک ۳.۵ لیتری V-۶، یک جفت موتور الکتریکی، یک باتری لیتیوم یون ۱.۱ کیلووات ساعت و یک گیربکس اتوماتیک مداوم متغیر (CVT) است که تا حدودی عملکرد اتوماتیک ۱۰ سرعته را تقلید می‌کند.

تکان‌های بدنه لکسوس LC مدل ۲۰۲۱ بسیار حداقل بوده و کیفیت سواری با توجه به چرخ‌های عظیم ۲۱ اینچی بسیار عالی است. سیستم‌های فرمان متغیر و فرمان پذیری چرخ‌های عقب که با بسته عملکردی ارائه می‌شوند به طور قابل توجهی سرعت هدایت LC و پاسخگویی کلی خودرو را افزایش می‌دهند. با این وجود تنظیمات استاندارد شاسی برای محفظه GT اتومبیل مناسب‌تر و طبیعی‌تر است.

لکسوس LC500 کانورتیبل مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

لکسوس LC مدل ۲۰۲۱ را از نظر وزن باید با شاسی بلند‌های بزرگ مقایسه کنید، زیرا این خودرو چند صد کیلوگرم از رقبای خود سنگین‌تر بوده و به همین دلیل مصرف سوخت آن خیلی خوب نیست. البته مدل LC۵۰۰h، چون یک خودروی هیبریدی است، مخصوصاً در شهر مصرف سوخت بسیار کمی دارد. در تست ۳۲۰ کیلومتری جاده ما LC۵۰۰ مصرفی معادل ۸.۱ لیتر به ازای هر صد کیلومتر داشت. مدل هیبریدی این خودرو نیز در جاده به ازای هر صد کیلومتر ۷.۸ لیتر بنزین مصرف می‌کرد.

فضای داخلی لکسوس LC۵۰۰ با موقعیت عالی رانندگی، مواد غنی، ساخت بسیار زیبا، صندلی‌های جلوی عالی و انبوه فناوری مکانی خاص است. برخی از ارگونومی آن در عمل ممکن است ناخوشایند باشد، اما فضای کلی آن متناسب با مدل مفهومی LC است. صندوق عقب LC و صندلی‌های عقب تاشو فضای ذخیره سازی آن را به پنج فوت مکعب محدود می‌کند که فقط برای نگهداری دو کیف دستی ما کافی است.

لکسوس LC500 کانورتیبل مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

لکسوس LC مدل ۲۰۲۱ هنوز توسط هیچ یک از موسسه‌های ایمنی آمریکایی تست تصادف نشده است. در کنار هشت ایربگ مختلف موجود داخل کابین، لکسوس LC مدل ۲۰۲۱ از تجهیزات و سیستم‌های ایمنی مختلفی نیز به صورت استاندارد بهره می‌برد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها