باقری: می‌خواستم مشکل خلیل‌زاده را حل کنم اما به قطر رفت/ صحبت‌های رسول‌پناه خوب نبود

مربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به فایل صوتی منتشر شده از مهدی رسول‌پناه، عنوان کرد که سرپرست این باشگاه صحبت‌های خوبی به زبان نیاورده است.

باقری: می‌خواستم مشکل خلیل‌زاده را حل کنم اما به قطر رفت/ صحبت‌های رسول‌پناه خوب نبود

کریم باقری درباره حواشی این روزهای پرسپولیس به صحبت پرداخت. او در صحبت‌های خود عنوان کرد که تلاش کرده خلیل‌زاده را حفظ کند اما این بازیکن به واسطه سن و سالش تصمیم گرفته با یک تیم قطری قرارداد امضا کند.

در ادامه گفت‌وگوی کریم باقری می‌خوانید:

*بعد از بازگشت از قطر پرسپولیس کمی درگیر حواشی شد. شرایط را چطور ارزیابی می‌کنید؟

حواشی کمی که نه، متاسفانه درگیر حواشی زیادی شدیم. بعد از اینکه از قطر آمدیم، اصلا انتظار نداشتیم این اتفاقات رخ بدهد اما به هر حال به وجود آمد. چند روزی است که تمریناتمان را پیگیری می‌کنیم و با اضافه شدن ملی‌پوشان، تیم تقریبا کامل شده است. با پیگیری تمرینات خودمان را برای مسابقات لیگ برتر آماده می‌کنیم.

*فکر می‌کنید که چه چیزی باعث ایجاد حواشی زیاد در پرسپولیس شده است؟

متاسفانه قرارداد بازیکنان طوری بسته شده است که به آن‌ها اجازه می‌دهند کارهایی انجام بدهند و به راحتی قرارداد خود را فسخ کنند. شاید در باشگاه‌های دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد اما در پرسپولیس شاهد چنین موضوعی هستیم. بازیکن بندهایی در قراردادش دارد که به واسطه آن این امکان را دارد، جدا شود. بعضی بازیکنان از این بندها استفاده کردند و جدا شدند که باعث ایجاد حواشی در تیم شد. این حواشی هواداران را نگران کرده که البته به حق نگران شدند. هواداران صاحبان اصلی باشگاه هستند و به من آن‌ها می‌گویم به تیم و کادر فنی و آقای گل‌محمدی اعتماد داشته باشند و از تیم حمایت کنند. بازیکنان می‌آیند و می‌روند و این پرسپولیس است که می‌ماند. از هواداران می‌خواهم از تیم حمایت کنند چون ما به حمایت آن‌ها نیاز داریم.

*به عنوان یکی از مربیان تیم، جدایی برخی بازیکنان نگرانتان نمی‌کند؟

نگرانی که وجود دارد. بازیکنان خوبی که تاثیر زیادی روی موفقیت‌های ما داشتند وقتی از تیم جدا می‌شوند، جایگزین پیدا کردن برای آن‌ها کار سختی است. بازیکنان مثل بیرانوند و علیپور جدا شدند و همانطور که گفتم پیدا کردن جایگزین برای این دو سخت بود. با این حال جایگزین‌های خوبی به تیم آمدند.

*پیش از این گفته می‌شد شما تلاش زیادی انجام دادید تا شجاع خلیل‌زاده حفظ شود. چه اتفاقی رخ داد که تلاش‌های شما به نتیجه نرسید؟

البته هنوز مطمئن نیستیم که خلیل‌زاده جدا شده است یا خیر. قرار بود بعد از بازگشت از قطر، به همراه شجاع خلیل‌زاده به باشگاه بروم تا مشکل این بازیکن را حل کنیم اما بعد از بازگشت از قطر، خلیل‌زاده به تیم ملی اضافه شد و فرصت نبود تا به باشگاه برویم. بعد از بازگشت از تیم ملی هم با خلیل‌زاده تماس گرفتم و گفتم بیا با هم به باشگاه برویم تا مشکلت را حل کنم اما او پاسخ داد که قراردادش را به طور یکطرفه فسخ کرده و یک پیشنهاد از قطر دارد و با آن‌ها هم به توافق رسیده است و دیگر نمی‌تواند در پرسپولیس باشد. به خاطر همین دیگر موضوع را پیگیری نکردم تا اینکه شنیدم خلیل‌زاده دوباره با پرسپولیس صحبت کرده است. برای دومین بار با او تماس گرفتم که پاسخ داد در حال مذاکره با پرسپولیس است و احتمال ماندنش زیاد است. در نهایت هم شنیدم قصد جدایی دارد.

*درباره شجاع خلیل‌زاده هجمه‌های زیادی علیه او شکل گرفت. چه نظری درباره این موضوع دارید؟

شجاع خلیل زاده در چند سال اخیر از بهترین نفرات تیم بود و زحمات زیادی کشیده و از بازیکنان با تعصب پرسپولیس بوده است. می‌دانم هواداران از جدایی خلیل‌زاده ناراحت هستند که حق هم دارند. اینکه خلیل‌زاده برود و یا بماند در اختیار خودش هست و من و هواداران تصمیم‌گیر نیستیم. شاید شرایط سن و سالی که دارد باعث شده به پیشنهاد باشگاه قطری جواب مثبت بدهد. اما هواداران باید بدانند همیشه یک نام باقی می‌ماند که آن هم پرسپولیس است.

*مدتی است فاصله‌ای میان باشگاه و تیم ایجاد شده است. در مصاحبه‌ها و صحبت‌ها می‌شود اختلاف نظرها را دید. دلیل این موضوع را چه می‌دانید؟

مسلما این اختلافات به تیم ضربه می‌زند. گل‌محمدی با بازیکنان صحبت کرده و از آن‌ها خواسته به حواشی کاری نداشته باشند و تمرکزشان روی تمرینات باشد. ما سعی می‌کنیم حواشی اطراف تیم را کنترل کنیم و خوب تمرین کنیم تا برای بازی‌ها آماده بشیم. متاسفانه مسائل مدیریتی وجود دارد که اتفاقات خوبی را رقم نزده است. این اتفاقات برای الان نیست و سال‌های قبل هم وجود داشت. مهم این است که تیم با تمرکز کارش را می‌کند و تا بهترین نتایج را بگیرد.

*یک فایل صوتی از مهدی رسول‌پناه منتشر شده که در آن می‌گوید اعضای تیم جوگیر شده‌اند. این صحبت‌ها به اختلافات دامن زده است. فکر می‌کنید مشکلات حل شود؟

با مشکلات فراوان بازیکنان کار بزرگی کردند که تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. ما با تیم‌هایی بازی کردیم که از نظر مسائل مالی و امکانات بهتر از ما بودند اما ما توانستیم با درایت و تلاش بازیکنان و مجموعه تیم به فینال برسیم. اینگونه صحبت‌ها که می‌گویند جوگیر شده‌اند جالب نیست. وقتی تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌رسد، باعث افتخار و غرور همه است. چرا کسی نباید کسی به این موفقیت افتخار کند؟ آقای رسول‌پناه حرف‌های خوبی را نزده است.

*مشکلات مالی هم این روزها بیش از همیشه این را تحت فشار گذاشته است. این مشکلات را چطور می‌بینید؟

مشکلات مالی که همیشه وجود دارد. الان بحث پول برانکو وجود دارد، بعد از او بحث پول کالدرون از راه می‌رسد و بعد از آن هم بحث پول بودیمیر از راه خواهد رسید.

*بعد از بازگشت تیم از قطر استقبال خوبی از پرسپولیس شد و پاداشی هم به تیم پرداخت شد اما یحیی گل‌محمدی می‌گوید از تیم به خوبی تقدیر نشد. نظر شما درباره این موضوع چیست؟

متاسفانه اینگونه بود. من شخصا دوست دارم تیم موفق شود و دنبال اینکه از من تقدیر کنند نیستم. اما به هر حال باید به بازیکنان و کادر فنی احترام گذاشت و قدر زحمات آن‌ها را بدانند.

*وضعیت محمد انصاری به کجا رسید؟ برخی معتقداند رفتار خوبی با این بازیکنان نشد.

همه جای دنیا سرمربی تیم تصمیم می‌گیرد که چه بازیکنی باشد و چه بازیکنی نباشد. دنبال اینکه احترام‌ها حفظ شد و یا نه نباشیم. در این مقطع سرمربی تیم تشخیص داده برخی بازیکنان کنار تیم نباشند. محسن ربیع‌خواه و محمد انصاری از بازیکنان خوب تیم بودند و زحمات زیادی را کشیدند. مسلما ناراحتی دارد که بعد از چند سال زحمت و کسب افتخارهای زیاد از تیم جدا شوید. من برای این دو بازیکن آرزوی موفقیت می‌کنم.

*پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است و ٢٩ آذر باید به مصاف تیم شرق آسیا برود. فکر می‌کنید در نبود برخی بازیکنان پرسپولیس می‌تواند قهرمان آسیا شود؟

ما امیدواریم باشگاه موضوع عیسی آل‌کثیر و وحید امیری را پیگیری کند تا هم محرومیت آل‌کثیر بخشیده شود و هم شاید کارت زرد امیری هم بخشیده شود و این دو بازیکن بتوانند ما را همراهی کنند. وقتی لیگ قهرمانان آسیا را شروع کردیم با کل تیم قرار گذاشتیم که به دور از حواشی، با تمام وجود تلاش کنیم و در نهایت هم به عنوان آخرین تیم، قطر را ترک کنیم. خوشحالیم این اتفاق رخ داد. هدف ما قهرمانی است و مطمئنا همه تلاش خودمان را می‌کنیم که قهرمان آسیا شویم چون واقعا پتانسیل این را داریم که قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شویم. در این میان برخی هم شیطنت می‌کنند تا مشکلاتی برای ما ایجاد کنند اما ما همه تلاش خودمان را می‌کنیم.

*یحیی گل‌محمدی در آخرین مصاحبه خود گفته است که پرسپولیس دشمنان قسم خورده زیادی دارد. شما هم فکر می‌کنید پرسپولیس دشمن دارد؟

مسلما هست. وقتی پرسپولیس به قطر سفر می‌کرد اینقدر حواشی نداشت اما وقتی موفقیت تیم را دیدند، مشکلات و حواشی هم شروع شد. جایی که موفقیت هست، دشمنانی هم می‌آیند که کار شما را خراب کنند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    بهترین ومحبوبترین داداش دنیاکریم باقری ازاخلاق ورفتاروشخصییت بازیکن دهه پنجاهونه سپاس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها