پیش بینی درباره کاندیداتوری محمدرضا خاتمی و عبدالله نوری در انتخابات ۱۴۰۰

چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مشکل اصلاح طلبان، اتحاد و وحدت نیست به عنوان مثال اگر سید محمد خاتمی بیاید و تایید صلاحیت شود، همه اصلاح‌طلبان بی چون و چرا به اتفاق نظر می‌رسند یا عبدالله نوری بیاید اتفاق نظر ایجاد می‌شود.

پیش بینی درباره کاندیداتوری محمدرضا خاتمی و عبدالله نوری در انتخابات ۱۴۰۰

«ناصر قوامی» درباره سردرگمی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ از یک سو و مطرح شدن کاندیداهای متعدد اصولگرایان،گفت: وضعیت کشور به گونه‌ای است که کمتر کسی تمایل دارد، برای ریاست جمهوری کاندیدا شود. علتش این است که مایوس هستند از اینکه بخواهند اوضاع و احوال را رو به راه کنند، جلوی گرانی را بگیرند و در نهایت وضعیت اقتصادی را سر و سامان دهند. به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان تا حدودی ناامید هستند در مقابل در جناح اصولگرا نیز مشخص نیست که چه کسی، کاندیدا می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که در جناح اصولگرا، کاندیداهای بسیاری وجود دارند، افزود: ثبت نام کردن زیاد کاندیداها و یا تعدد کاندیداها، دلیلی بر سردرگمی اصولگرایان است بنابراین اگر اصولگرایان متحد هستند، باید از الان فرد مشخصی را معرفی کنند.

قوامی در پاسخ به این سوال که برخی اصولگرایان می‌گویند اگر کاندیدا خود را از همین حالا مطرح کنند مورد تخریب قرار می‌گیرد و به نوعی کاندیدایشان می‌سوزد، تصریح کرد: اگر یقین دارند کاندیدایشان مشکلی ندارد چرا بابت سوختن و تخریبش نگران‌اند؟! اگر کاندیدا مدنظر اصولگرایان مشکلی از لحاظ مالی و اخلاقی نداشته باشد چه دلیلی دارد بسوزد؟! حداقل باید در درون حزبی خود، چند نفر را مطرح و این چند نفر با یکدیگر مصاحبه کنند تا کاندیدای نهایی، انتخاب شود دموکراسی این گونه است. بنابراین به نظر می‌رسد اصولگرایان بیشتر سردرگم هستند تا اصلاح‌طلبان.

او ادامه داد: اصلاح‌طلبان، آنچنان تمایلی ندارند که در انتخابات شرکت کنند اما اصولگرایان که از حالا خود را پیروز می‌پندارند چه کسانی را دارند که این وضعیت نابسامان اقتصاد کشور را درست کنند؟

نماینده ادوار مجلس درباره تعدد کاندیداهای اصولگرا مانند قالیباف، رئیسی، نیکزاد، مخبر و غیره گفت: اصولگرایان بیشتر سردرگم هستند. ثبت نام کردن افراد متعدد به معنای سهم خواهی است، از این رو متحد و منسجم کردن آنها کار ساده‌ای نیست. در مقابل اصلاح طلبان نیز می‌دانند که آن گزینه‌ای که رأی آوری دارد، تایید نمی‌شود و یا اصلا ثبت نام نمی‌کنند، مانند سید محمد خاتمی، محمد رضا خاتمی، خوئینی‌ها و عبدالله نوری که ثبت نام نمی‌کنند چراکه اگر ثبت نام کنند تایید نمی‌شوند این مشکل اصلی اصلاح‌طلبان است.

ناصر قوامی تاکید کرد: مشکل اصلاح طلبان، اتحاد و وحدت نیست به عنوان مثال اگر سید محمد خاتمی بیاید و تایید شود، همه اصلاح‌طلبان بی چون و چرا به اتفاق نظر می‌رسند یا عبدالله نوری بیاید اتفاق نظر ایجاد می‌شود. متحد شدن اصلاح طلبان کار ساده ای است.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • رضا
    0

    اصلاح طلبان سر در گم نباشند و به خود زحمت ندهند اگر مردم به آنها رای دهند نشان می دهد که مردم از این وضعیت نا به سامان در نرخ کالاهای اساسی که هر ساعت در حال تغییر است موافق هستند . مردم امروز در این شرایط واقعا به نان شب محتاجند .اصلاح طلبان در این سی و چند سال خوب نشان دادند که شرایط مردم برایشان مهم نیست بلکه افکار پوسیده و عقب مانده خود را در الویت کار قرار دادند .باید ابراز تاسف کرد اگر اصلاح طلبی شرکت کند و مردم حتی یک رای به آنها بدهند مردم واقعی نه خواصی که از ثمره روی کار آمدن اصلاح طلبان روز به روز به ثروتشان افزوده تر شد .منظور مردم عادی هستند نه خواص .تمام هم وغم اصلاح طلبان واردات ناخن و غذای سگ و آدامس و غیره است در صورتیکه کشور محتاج فرآوردهای ضروری دیگر است و قشنگی کار زمانی است که با ارز دولتی موادی وارد می کنند که جزء نیاز اصلی کشور نیست و بعد از چند سال حاضر به برگرداندن ارز دولتی نیستند . ماکه ارز دولتی را پخش نکردیم دولت هم پخش نکرد پیدا کنید پرتغال فروش را ؟ رای به اصلاح طلب مهر بر بدبختی بیشتر ملت بخصوص بخش آسیب پذیر است. که اگر مردان سرزمینم تا سال 1400 از غصه و ناراحتی و خجالت زن و فرزند سکته نکنندو زنده بماند برید بابا دست از سر ملت بردارید.دولت تدبیر با کلید قلابی نشان دادکه چکار هستیتد شما اصلاح طلب ها . لطفا دست از سر مملکت بردارید

  • کاربر ناشناس
    0

    خاتمی فقط ماهواره رادراسلام آزادکرد

  • علی
    0

    از سادگی اصلاح طلبان تعجب می کنم واقعا اینقدر ساده اند که فکر می کنند خاتمی یا نوری یا اصلا اصلاح طلبان را شورای نکهبان تایید می کند ؟!

  • قنبری
    0

    ما ملت ازهیچکدام خیرندیدیم هر که میاد فکر منافع خود دور بریاش است کجا بود یک ادم باوجدان خدا ترس نانحلال خورده یادرد فقرکشیده مثل شهید رجائی دراین زمان درد مردم بفهمد انیکه دربهترین جای تهران درخانه ۵۰ ملییاردی ساکن چطور متواند درد مستاجری که در حاشیه کرایه ۶۰ متر ندارد بفهمد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها