نماینده مردم تبریز:

احیاء موقوفات ربع رشیدی، معضلات فعلی دانشگاه ها را حل می‌کند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی احیاء موقوفات ربع رشیدی را عامل حل مشکلات و معضلات دانشگاه های استان برشمرد.

احیاء موقوفات ربع رشیدی، معضلات فعلی دانشگاه ها را حل می‌کند

روح‌اله متفکر آزاد در نشست تخصصی وقف که با حضور مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی و به میزبانی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برگزار شد، اظهار کرد: نظام اقتصادی اسلام پازلی است که نقشه جامعی دارد و موضوع وقف نقش تعریف شده ای در این نقشه دارد که عبارت است از چرخاندن اقتصاد جامعه اسلامی.

وی تاکید کرد: باید افرادی با تدبیر در امور وقف مسئولیت داشته باشند که خوشبختانه مدیرکل محترم اوقاف و امورخیریه استان و معاونینشان اهل این کار هستند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به اهمیت موقوفات ربع رشیدی، ادامه داد: جامعه‌ی دانشگاهی کشور و استان ما معضلات بزرگی دارد که با هنرمندی واقف ربع رشیدی، تمامی معضلات این حوزه حل می‌شود و ما می‌توانیم شهر تبریز را در این امر پیشران کنیم.

وی در پایان با انتقاد از اختصاص درصد بالایی از بودجه‌ی دانشگاه ها به حقوق و مزایا، عنوان کرد: سهم حوزه‌ی پژوهش و تحقیق کم شده است بطوریکه که اکنون در دنیا خیّرین علم در بحث علوم پایه نیز سرمایه گزاری می‌کنند و لذا خیّرین می‌توانند در بحث علم نیز ورود پیداکنند.

گفتنی است؛ در این نشست نمایندگان آذربایجان شرقی به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص موضوع وقف پرداخته و بر حل مشکلات این حوزه در شهرستان های استان تاکید کردند و مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان نیز به ارائه گزارش از عملکرد یک‌ساله این اداره کل پرداخت.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها