۹۵ درصد از بازار خودرو ایران در انحصار ۴ برند

آمار نشان می دهد در نیمه نخست امسال بیش از ۹۵ درصد از خودروهای سواری تولید شده در کشور مربوط به چهار برند پژو، پراید، سمند و تندر ۹۰ بوده است.

۹۵ درصد از بازار خودرو ایران در انحصار ۴ برند

در نیمه نخست امسال برند پراید با 45.35 درصد بیشترین سهم را از تولید خودروهای سواری در کشور به خود اختصاص داد. بعد از پراید نیز پژو با 37.64 درصد در رده دوم قرار گرفت.

دو برند سمند و تندر90 نیز به ترتیب با 9.21 و 3.33 درصد بیشترین سهم را از تولید داخلی خودروهای سواری در نیمه نخست امسال به خود اختصاص دادند. در این مدت همچنین 286 هزار و 264 دستگاه انواع پراید و 237 هزار و 566 دستگاه انواع پژو در کشور تولید شد.

همچنین در این مدت به ترتیب 58 هزار و 158 دستگاه انواع سمند و 21 هزار و 22 دستگاه انواع تندر90 در کشور تولید شد. به طور کل در نیمه نخست امسال تولید انواع خودروهای سواری در کشور با افزایش 22.5 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل به 631 هزار و 143 دستگاه رسید.

به این ترتیب سایر برندهای خودرو در کشور در نیمه نخست امسال سهمی کمتر از پنج درصد از کل تولید خودروهای سواری را در کشور به خود اختصاص داده اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ایرانی
    0

    در نیمه نخست امسال برند پراید با 45.35 درصد بیشترین سهم را از تولید خودروهای سواری در کشور به خود اختصاص داد. جای بسیار تاسف داردازاینکه بی کیفیت ترین و مرگ بارترین خودرو به اصطلاح تولید کشور ، بیشترین درصد تولیدوفروش رو به خودش اختصاص داده، واقعا باید گریست به حال اوضاع واحوال اقتصادی کشور که روزبه روز قدرت خرید مردم و سطح درآمدیشون به واسطه عملکردبسیارنامطلوب یه عده مسئولان خود مسئول بی درد ، کاسته میشود طوری که ازبین اینهمه خودروهای ایمن و لوکس، مردم بیشترسراغ بی کیفیت ترینش می روند اگرچه درحال حاضر خرید همین خودرو بنجل هم دیگه از توان مردم خارج شده است مملکت پراز ثروت و سرمایه های مادی و معنوی تواین ۴۲ سال اقتصاد دنیا اید از تحریم های ما هراسناک میشد نه اینکه ما هنوزم اقتصادمون به دلار و نفت وصادرات وابسته باشه کاش به جون دل کلام و صحبت های حضرت امام ره و رهبرعزیزمون رو مسئولان گوش فرامیدادن و کشور رو به اینروز نمی کشاندند به فکر زندگی و خرج ومخارج خانواده ها و آینده جوانها نباشید شک نداشته باشید آینده کشور روبا بحران جدی روبرو خواهید ساخت

  • فریبرز
    0

    برند؟ برند نام کارخانه و تولید کننده است و پراید مدل خودرو مثلا برند مرسدس بنز مدل s500 از نویسنده بیشتر انتظار میرود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها