تعطیلی مدارس در خراسان رضوی بر عهده ستاد استانی مقابله با کروناست

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به شدت شیوع بیماری کووید ۱۹ تصمیم‌گیری در خصوص نحوه فعالیت مدارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گرفته می‌شود.

تعطیلی مدارس در خراسان رضوی بر عهده ستاد استانی مقابله با کروناست

قاسمعلی خدابنده روز دوشنبه افزود:هنوز تصمیم جدیدی در خصوص افزایش شهرستانهای مشمول تعطیلی مدارس گرفته نشده است.

وی ادامه داد: تشریح شرایط و وضعیت حضور دانش‌آموزان و نحوه روند ضدعفونی و رعایت پروتکلهای بهداشتی و البته پیشنهادات تعطیلی در این زمینه از سوی اداره کل آموزش و پرورش به ستاد استانی اعلام می‌شود و در نهایت تصمیم‌گیری نهایی و لازم‌الاجرا از سوی ستاد اعلام می‌گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دربرخی شهرستانها بنا به ضرورت و وضعیت شیوع بیماری تصمیم‌گیری درخصوص تعطیلی در ستاد شهرستانی مقابله با کرونا نیز انجام و به تایید و موافقت ستاد استانی رسیده است.

خدابنده با بیان این که هم اکنون بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا تعطیلی یک هفته‌ای مدارس شهرستانهای درگز، تربت‌حیدریه، سبزوار، گناباد و کاشمر از امروز مصوب شده است افزود: برگزاری کلاس‌های حضوری برای دانش آموزان در مدارس سایر شهرستانها همچون گذشته ادامه دارد و دانش‌آموزانی که در کلاس درس حاضر نمی‌شوند از آموزشهای شبکه شاد یا تلویزیون بهره می‌برند.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش آموز است و میانگین حضور دانش‌آموزان در کلاس درس در استان ۳۰ درصد و در مشهد ۱۰ درصد است.

هم اکنون و در شرایط کرونایی حضور دانش‌آموزان در کلاسهای درس خراسان رضوی به طور میانگین ۳۰ درصد و در مشهد ۱۰ درصد است.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۵۶۸ هزار و ۸۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۹۶ تن از بیماران طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۲ هزار و ۶۱۶ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها