عباس عبدی در واکنش به ماجرای درگذشت جوان مشهدی:

زدن فرد بازداشتی که هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد شکنجه محسوب می‌شود

تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی پیرامون ماجرای درگذشت جوان مشهدی نوشت: اگر حکومتی می‌خواهد که مردم قانون را رعایت کنند در درجه اول ماموران خودش باید ملتزم به اجرای قانون باشند.

زدن فرد بازداشتی که هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد شکنجه محسوب می‌شود

عباس عبدی در کانال تلگرامی خود ضمن انتشار کلیپی مربوط به فوت یک جوان مشهدی، در یادداشتی با عنوان «پاسخی نامربوط» نوشت: «اگر این فیلم برای توجیه اقدام پلیس منتشر شده است باید گفت که عذر بدتر از گناه است. چرا؟

بنده همان زمان که فیلم را دیدم حدس زدم که مسأله‌ای وجود داشته که آن پلیس خود را محق به این برخورد دانسته و مردم هم اعتراضی نمی‌کنند. مثل نمایش مجرمین دیگر در خیابان جمهوری دو هفته پیش.

ولی این کار تعریف غیرقانونی از مسیولیت پلیس است، و در اصل فرقی با اقدامات خلاف قانون آن فرد ندارد که قطعا بدتر است. زیرا مأمور رسمی چنین خشونتی را بدون مجوز قانونی انجام می‌دهد. اگر متهم مقاومت می‌کرد مواجهه متعارف و متناسب از سوی پلیس پذیرفتنی است ولی زدن فرد بازداشتی که هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد شکنجه محسوب می‌شود.

اگر حکومتی می‌خواهد که مردم قانون را رعایت کنند در درجه اول ماموران خودش باید ملتزم به اجرای قانون باشند. تخطی از قانون از سوی ماموران به معنای صدور مجوز نقض قانون آز طرف مردم است.

اخیرا در شبکه‌های اجتماعی فیلمی از برخورد عجیب یک مامور پلیس در جریان بازداشت یک نفر در مشهد خبرساز شد و گفته شد متهم به نام «مهرداد سپهری» بعد از دستگیری در پی خفگی ناشی از اسپری فلفل فوت کرده بود. پرونده علت فوت این فرد در دستگاه قضایی در حال بررسی است.»

منبع: آفتاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • رضا.
    0

    ما منتظر هستیم مسئولین مثل قضیه جورج فلوید آمریکایی بیانیه صادر کنند. جرج فلوید وطنی و خانواده اش منتظرند درنگ نکنید!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دوست من جناب عبدی از روزنامه سلام که بسته شد ازاین حرفها خیلی می زند اما اکر مفازه ایشان را که در فیلم دیدید بهم می ریختند و پلیس می اومد با نوازش اون مرد رو می برد چه می کفت .مانند جناب هنرمندی که کوشی دخترش رو دزد برده بود جلوی مامور کلانتری می خواست دزد رو بزنه که چرا کوشی دختر محترمشون رو برده بودند وحق هم دارند ومن هم ایشان را دوست دارم .اما اینکه بلایی به سر ما نیومده قضاوت نکنیم .این جناب عبدی کم لطفی می کنند .کسی که بسته بودنش به درخت منتظر کشت خودرویی بودنند که ببرنش جلوی مردم فحاشی می کرد این بد آموزی نداره حالا باید فیلم دوباره ببنید که اوخانم چقدر احساس ترس ولرز کرده بودند دست مامورین جان برکفی که که تنها توبرف وباران از جان ومال وناموس ما دفاع می کنند بدون ادعا باید بوسیدو براین بوسه افتخار کرد

    • رضا.
      0

      جناب ناشناس حرف شما مغلطه است. بنده به مسئولین یادآوری کردم شما که برای فردی خلافکار در چند هزار کیلومتر آن ورتر بیانیه دادید جالا برای نمونه وطنی چرا سکوت میکنید؟ ضمنا مامور انتظامی در مقام قاضی نیست که بابت به قول شما فحش یا هر عمل ناشایست متهم را مجازات کند و اگر این مسئله عادی شود در هر عملیات دستگیری می‌شود متهم را در حین ضرب و شتم کشت و این به نظر شما درسته؟

  • سرمد
    0

    لطفا جنابعالی حرف نزنی نمی گویند لال است کمی به عقب برگرد گذشته ات را مرور کن سپس ابراز نظر کن

  • یوناس
    0

    شما دهه شصتی ها که خیلی اهل قانون و ظابطه بودید که حالا برای یه عده تعیین و تکلیف میکنی شما اگه اهل قانون و احترام به قانون بودید سال 88 قانون گریز وفتنه گر نبودید و هرهفته کشور رو درگیر مسائل امنیتی و حاشیه ای وتهیه خوراک برای بی بی سی و ووآ و لس آنجلس نشینها نمیکردید

    نظرات شما -
    • بچه شیعه
      0

      ما دهه ۶۰تی ها اهل منظق هستم. جایی اشتباه کنیم می پذیریم بر عکس پدرانمون که مارو اسیر خواسته های خودشون کردن چیزی که خودشون هم بهش باور ندارن. بالاخره عمر شما پدرهای عزیز هم تموم میشه و بدونید ما راه شمارو نخواهیم رفت.

  • مش جمعه
    0

    جناب عبدی،موافق نظر حضرتعالی هستم.

  • ریزه میزه
    0

    ادم عاقلی دوروبراین اقای عبدی نیست ایشون به یه روانپزشک نشونه بده تادرموردهرچیزی اینهمه هزیان نگه!؟

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      جرا این قدر توهین می کنید؟

  • حرف حق
    0

    توخیلی ازکشورهای جهان علل خصوص اروپاوامریکا همیشه درهرشرایطی دولتهااز پلیساشون دفاع می کنندوتحسین می کنند

  • 503
    0

    فکر میکنم این آقای عبدی یا میخواد برا انتخابات 1400 کاندیدا بشه یا میخواد برا یکی از کاندیدهای انتخابات 1400 تبلیغات کنه و از حالا داره خودشو بین مردم خوب جلوه میده و همیشه منتقدانه حرف میزنه / بنده خدا این چندسال شماها بودید که با افکار پوچتون و افعال تندرویتون فاتحه مملکت را خواندید حالا اومد شدی بلندگوی همان گروه که بگی بدبختی را شما سر مملکت و مردم نیاورده اید اونی که فکر میکنی خودتی و هم فکرا و همکارات // برا من و امثال منکه حنات رنگی نداره خودتو الکی خسته نکن

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ارباب جان سلام وقت بخیر مگرکشته شدن جوان مشهدی چه فرقی بازگشته شدن آن سیاه پوست آمریکایی دارتان موقع صداوسیماداشت خودشو جرمیدادچراالان اعتراضی نمیکنه؟

    • قلندر
      0

      آقای عبدی فردی باسواد بالا و روزنامه‌نگار زبردستی است که بارها خود زندانی شدن به جرم آزادی بیان پس ببند پوزه رو ایشان هرگز در کار اجرایی دولتی نبوده و مشتاق این کارها هم نیست او همیشه حرف مردم را زده و مرد سختیهاست

  • ناشناس
    0

    جو گیر نشو در هرسیستمی فرد خاطی وجود باید دید که حکومت چگونه رفتارمی کند

  • ص
    0

    فعلا شما اصلاح طلبان تدبیر و امیدی با اوضاعی که برای ملت و کشور ایجاد نموده اید هر ثانیه فعل شکنجه را ادا می نمایید ..

  • یک فارغ التحصیل جویای کار پسر
    0

    طرف معتاد بوده زنش رفته زیاد حال مساعدی نداشته نباید توسط ملت کتک میخورد این افراد بیمار محسوب میشن مامور اگه خطایی کرده همه ی ما انتظار داریم وی مجازات شود البته امیدوارم!!

  • متفاوت
    0

    حرف ایشون کاملا صحیح است.اگرمجرم درحال فرار یامقابله باشد مامور میتواند اعمال خشونت بکند چون وظیفه اش است اما اگر در دام واسیر باشد به هیچ عنوان حق برخورد از هرنوع راندارد چون وظیفه قانون ودادگاه است که چه حکمی راصادربکند حالا درهرکشوری میخواهد باشد یا هر جرمی که مرتکب شده باشد....وظایف قانونی یک مملکت این است وگرنه عذرخواهی میکنم غیراز این سگ هم اینچنین است.

  • کاربر ناشناس
    0

    شایدجوان مشهدی کشته شده روانی بوده یا فشار بیش ازتحمل واردشده باشد ،مردم خیلی انتظارهایی دارن که شخص نظامی ازاعضای خانواده شان باشد نه اینکه بامشاهده شدن احساس وحشت واسترس مثل .....امیدواریم آموزش همدلی مهربانی وآرامش اعمال شوند بااشرار کنارمرزتفاوت هست

  • قلندر
    0

    دقیقا مثل پلیس آمریکا که زانو بر گردن سیاه پوست گذاشت او از فشار زانو مرد این یکی از فشار اسپره خفه شد اینگونه پلیسها باعث بدبینی مردم ما و مردم دنیا میشن بهترین کار این است بیشتر آموزش ببینند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها