کرونا و گرانی از عوامل کاهش تقاضای خرید لوازم خانگی در رشت

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی رشت گفت: افزایش قیمت و کرونا تقاضای خرید لوازم خانگی را در این شهرستان کاهش داده است.

کرونا و گرانی از عوامل کاهش تقاضای خرید لوازم خانگی در رشت

بابک کاوسی گفت: افزایش قیمت لوازم خانگی موجب شده است که تقاضای خرید این کالاها کم شود.

وی افزود: علاوه بر افزایش قیمت، شیوع کرونا نیز مزید برعلت کاهش تقاضای لوازم خانگی شده است و برخی از واحدهای لوازم صنفی طی ده روز گذشته حتی یک قلم کالا نیز نفروخته‌اند.

کاوسی ادامه داد: تعطیلی برخی از اصناف در زمان اوج کرونا نیز خسارت‌های مالی زیادی به این صنف وارد کرده است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی شهرستان رشت گفت: یکی از عواملی که موجب افزایش تقاضای لوازم خانگی از سوی مردم می‌شود، افزایش ازدواج‌ها و تهیه جهیزیه است که با شیوع کرونا این امر نیز کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: با افزایش قیمت‌های مستمر لوازم خانگی همچنان شاهد کاهش تقاضا خواهیم بود و در ماه مهری که گذشت چهار بار شاهد افزایش قیمت برخی از لوازم خانگی بودیم و در ۳۰ مهرماه افزایش قیمت برخی از کالاها بیش از ده درصد بود.

کاوسی خاطرنشان کرد: شهرستان رشت بالغ بر ۴۰۰ واحد صنفی فروش لوازم خانگی دارد و بیشترین این واحدها در خیابان مطهری رشت فعالیت دارند.

وی افزود: باید برای افزایش تقاضای لوازم خانگی از سوی مردم برنامه‌ریزی هایی انجام شود و از افزایش بی‌مورد این کالا نیز جلوگیری شود.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی شهرستان رشت گفت: یکی دیگر از عوامل افزایش تقاضای لوازم خانگی افزایش ازدواج‌ها است و ضروری است، دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه برای ازدواج جوانان تسهیلات بیشتری در نظر بگیرند تا ضمن افزایش سلامت جامعه شاهد بهبود وضعیت درآمد فروشندگان لوازم خانگی نیز باشیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها