اختصاص ۴۴۳۱ تن سهمیه کود شیمیایی کشت‌های پاییزه به اسدآباد

مدیر فنی اداره جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از اختصاص ۴۴۳۱ تن کود شیمیایی برای کشت های پاییزه این شهرستان خبر داد.

اختصاص ۴۴۳۱ تن سهمیه کود شیمیایی کشت‌های پاییزه به اسدآباد

علی سرخوش اظهار کرد: براساس پیش بینی ها شهرستان اسدآباد در سال جاری دارای ۳۳ هزار هکتار کشت پاییزه خواهد بود که به تناسب این میزان کشت پاییزه پیش بینی شده ۴۴۳۱ تن سهمیه کود شیمیایی به اسدآباد اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: میزان سطح زیرکشت غلات پاییزه در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ براساس پیش بینی ها، ۱۹ هزار هکتار به کشت گندم آبی و دیم و ۱۴ هزار هکتار به کشت جو آبی و دیم اختصاص خواهد داشت.

مدیر فنی اداره جهادکشاورزی اسدآباد افزود: از این میزان کود شیمیایی اختصاص یافته به شهرستان در راستای کشت های پاییزه سهمیه ای افزون بر ۲۵۰۰ تن کود اوره، ۱۲۴۵ تن کود فسفاته و ۶۸۶ تن کود پتاسه را شامل شده که توسط عاملان در حال توزیع قرار دارد.

وی تعداد عاملان توزیع کود شیمیایی کشت های پاییزه شامل گندم، جو و کلزای شهرستان را شش عامل برشمرد و گفت: تعاونی ذرت کاران از عمده ترین عاملان توزیع کود شیمیایی در شهرستان به شمار می روند که علاوه بر آن تعاونی کلیایی با تحت پوشش قرار دادن ۱۴ روستا، تعاونی حسن آباد امام با تحت پوشش قرار دادن کل دهستان چهاردولی، تعاونی تولید قاسم آباد، بهراز و یک مورد توسط بخش خصوصی در شهر اسدآباد در توزیع کود شیمیایی شهرستان فعالیت دارند.

سرخوش در ادامه با بیان اینکه شهرستان اسدآباد دارای ۱۲ هزار کشاورز و بهره بردار در بخش زراعی و دامی است، یادآور شد: سالیانه ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تن کود شیمیایی در راستای کشت های بهاره و پاییزه به این شهرستان اختصاص می یابد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • یک فارغ التحصیل جویای کار پسر
    0

    اسداباد کجاست ؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها