پیشنهاد پاکستان برای تعیین ۱۵ مارس به عنوان روز جهانی مقابله با اسلام‌هراسی

پاکستان قرار است یک قطعنامه جامع را در نشست آتی وزرای خارجی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مربوط به تعیین ۱۵ مارس به عنوان روز جهانی مقابله با اسلام‌هراسی ارائه کند.

پیشنهاد پاکستان برای تعیین ۱۵ مارس به عنوان روز جهانی مقابله با اسلام‌هراسی

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان قرار است این قطعنامه را درباره دستورالعمل‌های مطرح شده از سوی عمران خان، نخست وزیر پاکستان به سازمان همکاری اسلامی ارائه کند.

وزیر خارجه پاکستان امروز (دوشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد، اظهارات غیرمسئولانه امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه تنها بر این آتش می‌افزاید.

وی افزود، مارک بارتی، سفیر فرانسه در پاکستان به وزارت خارجه کشور احضار شد تا مراتب اعتراض دولت اسلام آباد به وی ابلاغ شود.

وزیر خارجه پاکستان ادامه داد، کینه در جهان نسبت به کاریکاتورهای موهن وجود دارد. هیچکس حق ندارد به احساسات میلیون‌ها مسلمان تحت عنوان آزادی بیان توهین کند و آسیب برساند.

وی افزود: بذر کینه و نفرت که امروز در حال کاشته شدن است، فردا جامعه را قطبی می‌کند و پیامدهای جدی به دنبال دارد.

شاه محمود قریشی همچنین به سازمان ملل تاکید کرد تا نسبت به این مساله آگاه باشد و اقدامی را در مقابل روایت حاصل از انزجار و نفرت درباره اسلام انجام دهد.

در همین حال، مولانا طاهر اشرفی، نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور هماهنگی مذهی نیز در توئیتی نوشت، این مساله درباره کاریکاتور موهن در سازمان همکاری اسلامی مطرح می شود. فرانسه به شدت بر احساسات مسلمانان در ماه ربیع الاول خدشه وارد کرده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها