مشکوک اما واقعی/ کرونا در چین متوقف شده است

آمارهای رسمی چین حاکی از کنترل قطعی ویروس کرونا در این کشور بوده و طی روزهای گذشته این کشور هیچ مورد مرگ ناشی از کرونا را گزارش نکرده و در حال حاضر تنها ۲۵۴ بیمار کرونایی در سرایر چین بستری هستند.

مشکوک اما واقعی/ کرونا در چین متوقف شده است

نزدیک به یک سال است که ویروس کرونا سراسر جهان را با خود درگیر کرده و هزاران نفر در گوشه و کنار و جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده و بسیاری از شهرها قرنطینه شده اند. شواهد و آمارها حاکی از این حقیقت است که کشور چین و شهر ووهان به طور خاص اولین نقطه ای بود که ویروس کرونا در آن ظاهر شده و سپس این ویروس به سرعت در سایر مناطق جهان منتشر شد.

کمیسیون ملی بهداشت کشور چین روز یکشنبه اعلام کرد که هیچ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ که به صورت محلی بین مردم این کشور منتقل شده باشد ، در سراسر کشور چین گزارش نشده است. البته این کمیسیون در گزارش روزانه خود به طور رسمی مدعی شد که در مجموع 15 مورد تأیید شده از خارج از سرزمین اصلی گزارش شدها ند.

در این شرایط دولت چین با اعمال قرنطینه های وسیع و قوانین سختگیرانه توانست به نسبت بسیاری از دیگر کشورهای جهان به طرز بهتری کووید ۱۹ را کنترل کرده و در شرایطی که امروزه کشورهای زیادی در مرحله حاد و موج های دوم و سوم این ویروس به سر می برند، کشور منشا کرونا خبر از کنترل کامل بیماری و توقف انتقال آن می دهد.

بر این اساس کمیسیون ملی بهداشت کشور چین روز یکشنبه اعلام کرد که هیچ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ که به صورت محلی بین مردم این کشور منتقل شده باشد، در سراسر کشور چین گزارش نشده است. البته این کمیسیون در گزارش روزانه خود به طور رسمی مدعی شد که در مجموع 15 مورد تأیید شده از خارج از سرزمین اصلی گزارش شده اند.

گفتنی است که منظور از سرزمین اصلی چین، مرزهای سیاسی کشور چین بوده و سرزمین های خارج از سرزمین اصلی نیز بخش های محسوب می شوند که از نظر سیاسی نیمه مستقل بوده و زیر نظر چین اداره می شوند. مهمترین این مناطق و کشورها عبارتند از مغولستان، تبت و هنگ کنگ.

آمارهای رسمی چین نشان دهنده این است که روز یکشنبه یک مورد مشکوک به کرونا در خارج از سرزمین اصلی در شانگهای گزارش شده است هرچند این کمیسیون افزود ، هیچ مرگ جدیدی در رابطه با این بیماری گزارش نشده است.

البته گزارش های تکمیلی نشان می دهد برخی مسافران وارد شده به کشور چین مبتلا به کووید ۱۹ بوده و به گفته کمیسیون ملی بهداشت این کشور، طی چند روز گذشته پانزده فرد مشکوک به کووید ۱۹ در هنگام ورود به چین شناسایی شدند.

بررسی این آمارها نشان می دهد تا پیش از روز یکشنبه از موارد جدید ابتلا به کرونا که از خارج از چین به این کشور وارد شده و شناسایی شدند، پنج مورد در شانگهای ، سه مورد در لیائونینگ و گوانگدونگ ، دو مورد در شانشی و یک مورد در تیانجین و شانشی بوده اند.

بر اساس این گزارش، طی روزهای گذشته ۲ هزار و ۹۷۴ بیمار کرونایی در سراسر چین درمان و از بیمارستان مرخص شده و هم اکنون تنها ۲۵۴ نفر به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در سراسر چین بستری هستند.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • من
    0

    بله خوب معلومه همزمان زهر وپادزهر را باهم تولید کردند زهر را فرستادند برای ماوکشورهای دیگه پادزهر را پیش خودشون نگه داشتند

  • ایران مقتدر
    0

    ولله این از مشکوک هم رد کرده،چین با جمعیت ۲سه میلیاردی وفقط۲۵۴نفر مبتلا به کرونا دیگه حرفی برای گفتن نمیزاره،قطعا چین عامل همه گیری کرونا و منشا اصلی بیماری کروناست و باید پاسخگو باشه،بی دینهای لعنتیه سگ خوار و موش خوار.....

  • کاربر ناشناس
    0

    چینی‌های کمونیست فقط منافع خودشون را در نظر دارند و از آمریکاییها و اسراییلیها هم بدترند بازم برند با چینی‌های بو کندو و خفاش خور رابطه بر قرار کنند علی برکت الله.

  • ن. و
    0

    خودشون این ویروس لعنتی رو ایجاد کردن خودشون هم دارو ش رو دارن. اینهمه آدم توی دنیا از بین رفت بخاطر مقاصد کثیف اقتصادی چین.

  • صید
    0

    چینی های کثیف نجاسات خور مردم دنیا رو بیجاره کردین فقط به خاطر پول کثیف

  • رضا
    0

    دوستان! خوب دقت کنید؛فقط در شهر ووهان چین روزانه بیست میلیون تردد وجود داره شهری که منشأ کرونا شناخته شده،کشورچین درحدودیک میلیارد و سیصد میلیون جمعیت داره !کدوم عقل سلیمی قبول می‌کنه کنترل شدنیه مگه میشه این جمعیتو کنترل کرد مشکوکترازهمه اقتصادشه که شش ماهه امسال رشد چشمگیر داشته !!!نزدیک به یک‌ماهه هیچ فوتی ندارد!گویا کرونا بر زردپوستان اثرنداره ،شواهدآماری گویای این مطلبه کشورهایی چون کره جنوبی شمالی ،به نظر دستکاری شده است

  • محمد
    0

    هرکس فکر کند این ویروس کارچین هست ،خیلی شوته یک نگاهی به مواضع و سیاستهای غربیها بکنید و سابقه جنایتکاری متوجه خیلی مسائل میشوید در ثانی ایران در آزمایشهای داروهای کرونایی رتبه اول را بدست آورده حتی رتبه دوم چندین برابر با ما فاصله دارد یعنی ما شدیم موش آزمایشگاهی غرب ،و اینهمه کشته مربوط به آزمایشهای داروها هستند ،

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      میترسم واکسن کرونا بزنیم مریضی بدتر بگیریم

  • ....
    0

    خدا ازشون نگذره که جهان رو به فلاکت و نابودی کشوندن ....

  • رضا
    0

    خداوند چین را لعنت کند که این بلا را سر جهان آورد و دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی را به درستی عمل نکرد به نظرم کشورهای جهان بایستی غرامت مالی و جانی که متحمل شده اند را با اجماع جهانی از طریق سازمان های بین‌المللی یگیرند

  • کاربر ناشناس
    0

    چین باید انازه یک استان ایران کرونایی داشته باشد واقعا جای سئوال است بنظر من ترامپ داره درست میگه این ویروس دست ساز چینی هاست که دنیا را تکون داده حالا چینی ها دارند راحت زندگی میکنن و به ریش ما می خندند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ازبس این ترامپ دیوانه دری وری واراجیف میگه یکبار هم که درست وراست میگه ما باور نمیکنم. بی وجدانهای چشم بادامی

  • یکی از مردم
    0

    چندماه پیش هم اینجا نوشتم که چینیها هم داروش رو دارن هم واکسنش رو... اینکه میگن چندهزار بیمار تو چین هست باور نکنید!!! این بیماری سال 2006 در چین 6 نفر از کارگران آزمایشگاه ووهان به این بیماری مبتلا شدند که 6 نفرشون فوت کردن...از سالها پیش روی این بیماری کارکردن بعد توی دنیا پخشش کردن درحالی که خیال خودشون راحته...سال 2014 موفق به ساخت واکسن و دارو شدند و دربرابر این بیماری ایمن شدند...باور کنید گذر زمان همه چیز رو نشان خواهد داد!

  • ناشناس
    0

    دروغ میگن عین چی... بخاطر نخوابیدن صنعتشون دروغ میگن وگرنه همدیگر رو میخورن

  • مرگ بر صهیونیسم
    0

    هرکشوری رابطه غذا و دارویی کمتری با سازمان ملل دارد سالم تر هست

  • خوشنام
    0

    ای لعنت به این چینی های لجن خور .که زندگیمونو سیاه کردن

  • م
    0

    یا دروغ محضه یا ترامپ درست گفته اینا داروش رو دارند یکی از ویروس شناسای خود چین بعد از فرار گفته بود این ویروس اتفاقی تو یکی از ازمایشگاه های نظامی چین پیدا شده بود ی خانم چینی بود متاسفانه اسمش رو نمیدونم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تف ب چین کثافت

  • سیاوش
    0

    یعنی چینی ها اول ویروس می سازه و بعد ابتدا شهر خودش را آلوده کنه تا بعد از آنجا به جهان برسد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها