علت اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز چیست؟

رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان همدان از کاهش قیمت دام زنده در این استان خبر داد و گفت: امروز با افزایش عرضه در میدان دام قیمت دام زنده کاهش یافته است.

علت اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز چیست؟

داریوش سرحدی در گفت‌وگویی با تأکید بر اینکه یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز در کشور قاچاق دام بوده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت دام زنده براساس نرخ دلار در کشورهای همسایه بیشتر از داخل است برخی افراد سودجو اقدام به قاچاق دام می‌کنند.

وی یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت دام را بالا بودن هزینه‌های تولید دانست و افزود: مکمل‌های مورد نیاز دامداری‌ها با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود و افزایش قیمت ارز بر روی این مکمل‌ها نیز اثرگذار بوده و باعث شده هزینه تمام شده تولید افزایش یابد البته این بدان معنا نیست که دامدار دامش را گران می‌فروشد بلکه دام زنده تا زمانی که به کشتارگاه برسد چند دست می‌چرخد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه دلال بازی در بازار دام زنده باعث افزایش قیمت ها شده است، خاطرنشان کرد: دام زنده برای اینکه به دست مصرف کننده برسد توسط دلالان دست به دست می‌چرخد و همین موضوع بر افزایش قیمت ها اثرگذار است.

سرحدی با اشاره به اینکه خروج دام از استان ممنوع است، تصریح کرد: هر دامی که از کشور خارج شود به کمبود دام در استان ها و خروج دام به سایر استان ها اثر می‌گذارد ضمن اینکه نیروی انتظامی و کمیته‌های مربوطه تمام تلاش خود را می‌کنند تا دامی از استان خارج نشود.

وی با بیان اینکه امروز با افزایش عرضه در بازار دام شاهد کاهش قیمت دام زنده هستیم، یادآور شد: با جلوگیری از خروج دام و افزایش عرض در روزهای آینده شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز خواهیم بود.

رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: امروز قیمت گوسفند زنده در بازار دام همدان ۵۲ هزار و ۵۰۰ و قیمت گوساله زنده ۴۱ تا ۴۵ هزار تومان بوده است.

وی با بیان اینکه عرضه نهاده‌های مورد نیاز مرغداران به صورت اتوماتیک و سیستمی انجام می‌شود، درباره قیمت مرغ در بازار همدان نیز اظهار کرد: در ماه‌های گذشته کاهش عرضه نهاده در کشور وجود داشت به طوریکه از ابتدای سال تا پایان مهر نیاز تولیدکنندگان کاملاً برطرف نشد و تولیدکنندگان مجبور بودند بخشی از نهاده‌ها را از بازار آزاد تهیه کنند که همین موضوع باعث افزایش قیمت تمام شده مرغ شد.

سرحدی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده مرغ در همدان به ۱۷ هزار تومان رسیده است، افزود: قیمت مرغ در بازار همدان بین ۲۴ تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که امروز به ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران همدان نیز با بیان اینکه در تعطیلات قیمت دام زنده بین ۷ تا ۱۰ درصد افزایش داشته است، گفت: کاهش عرضه در ایام تعطیل باعث شد قیمت دام زنده بالا برود که در روزهای آینده کاهش می‌یابد.

ابراهیم رستمی با تأکید بر اینکه دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز کشوری است، اظهار کرد: گرانی نهاده‌های جو، ذرت و سویا باعث افزایش هزینه تولید شده و در نهایت قیمت گوشت قرمز نیز افزایش یافته است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران همدان با بیان اینکه باید چندروزی صبر کنیم تا قیمت ها کاهش یابد، ایادآور شد: در روزهای آینده با افزایش عرضه ممکن است قیمت کاهش یابد.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • کاربر ناشناس
    0

    انواع و اقسام توجیهات را تحویل مردم میدهیم، مثل اینستکه بگوئیم مریض قلبش ایستاد، کلیه اش از کار افتاد، دستگاه تنفسی کار نکرد وغیره، نگوئیم مثلا کرونا گرفت وبعد این مشکلات پیش آمد. نمیخواهیم بگوئیم اقتصاد مریضی داریم و هزار مرض در نتیجه بدی عملکردمان در همه زمینه های کشورداری‌.

  • سجاد
    0

    سلام به خبر فوری ها با افزایش نهاده ها نسبت به سال قبل که حدود 3برابر شده این افزایش قیمت اصلا هیچ محسوب میشه بخدا ما کشاورزها و دامدار ها به مولا علی بدبخت شدیم کمر روستایی ها شکست

  • علی
    0

    سلام وعرض ادب چرانمیگیدعلت گرانی دام زنده وگوشت قرمز گران شدن علوفه میباشد دولت توجهی به دامدار نمیکند ما دامداران بطور آزاد علوفه تهیه میکنیم چه توقعی دارین که گوسفند گران نشوددرثانی هنوزم قیمت دام باتوجه به مخارج اون ارزان میباشد

  • کاربر ناشناس
    0

    مشکل اینطور حل نمی شود باید اقتصاد دان وارد کنید مانند مربی ورزشی خارجی اگر جنس قاچاق می شود پس شما چه می کنید یک روز گوشت یک روز گرجه فرنگی یک تخم مرغ یکروز دلار یک روز مرغ یک روز قبر

  • اکبر
    0

    سلام هیچ کس به فکر دامدارنیست از وقت دام سه برابر شددارن دارن کمردامدارو میشکنن

  • محمدحسین
    0

    با سلام وادب باید بگم که فقط خوراک دام نیس که گرون شده بلکه دارو واکسن دام هم گرون شده میتونم به جرات بگم ۱۵ برابر قبل شده.دامدار بدبخت علاوه برزحمت و زلالتی که باید بکشه باید علوفه را گران بخرد واکسن را گران بخرد در آخر دلال دام رو مفت و مسلم از چنگ دامدار درمیاره واگر سودی هم داره میره تو جیب دلال.

  • رضا
    0

    با عرض سلام اقا جو از 1700 تومان بہ 5000 ھزار رسیدہ مگہ میشہ خوراک دام بسہ برابر بالا برہ و تولید با ھمونقیمت نھایتا 8 درصد فروش برہ الان وضیعت دامدارا بہ سہ برابر ھزینہ میکنن یعنی جوو نھادہ ھا200 درصد بالا رفتہ گوشت 8 درصد بالا رفتہ یا کلا دامدار برشکست میشن کہ یک سری شدن یا قیمت گوشت باید حداقل دو برابر بشہ کہ ھزینہ ھای دامدار جفت وجور بشہ دام نمیشہ بھش بگی امروز گرونہ نخور باشہ تا ارزون بشہ برات میخرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها