مناظره آخر تا چه میزان بر سبد رأی ترامپ و بایدن تاثیر می‌گذارد؟

کارشناس مسائل بین الملل در گفتگویی به بررسی مناظره سوم و آخر دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت.

مناظره آخر تا چه میزان بر سبد رأی ترامپ و بایدن تاثیر می‌گذارد؟

علی بیگدلی گفت: وضعیت مناظرات انتخاباتی در سال 2020 با دیگر مناظراتی که وجود داشته فرق کرده است. پایبندی به اصول کاهش یافته و خلاء اخلاقیات و نوعی بلاتکلیفی در میان مناظره کنندگان دیده می شود. در مورد جمهوری خواهان این امر بیشتر مشهود است چرا که ترامپ به عنوان کاندیدای آنها در صحنه حضور پیدا می کند. اما دموکرات ها هم چه در مناظرات چه در روند تبلیغات خود از اخلاقیات در مناظره دور شده اند.جلسه قبل که مناظره بین ترامپ و بایدن برگزار شد، به دلیل سخنان تند و تیز دو رقیب علیه همدیگر، این برنامه مورد توجه بیشتری قرار گرفت. قرار بود دور دوم مناظرات در مورد مسائل بین المللی باشد اما تصمیم عوض شد و موضوعات داخلی آمریکا مورد بحث قرار گرفت تا توجه مردم آمریکا جلب شود.

این کارشناس افزود: برای آنها مسائل بین الملل اهمیت کمتری نسبت به مشکلات داخلی و حل آنها دارند.در مناظره مواردی که مطرح شد و مورد توجه قرار گرفت؛ اولی کرونا بود که ترامپ به دلیل عملکردش در این حوزه مورد انتقاد شدید است، به همین خاطر بایدن دست بالا را داشت. بعدی مساله مالیات بود که این موضوع هم برای مردم بسیار مهم است که باز هم به نفع بایدن تمام شد. در اتهام زنی البته بایدن همانطور که انتظارش می رفت، در موضع ضعف قرار گرفت. بحث بیمه هم مطرح شد. ترامپ که از دید یک سرمایه دار مخالف دخالت دولت؛ اوباماکر را باطل کرده، در معرض ضعف قرار گرفت و بایدن در این مورد هم جلو افتاد. ترامپ در مناظره دوم می خواست ایالت هایی را که اساسا مایل به جمهوری خواهان هستند را مجاب کند و بایدن هم روی همین اختلاف رای ای که در نظر سنجی ها از آن یاد می شود اصرار دارد. به همین دلیل است که این دو در مناظره دوم استراتژی متفاوتی را انتخاب کردند.

بیگدلی در خصوص تغییر استراتژی ترامپ در مبارزات انتخاباتی نیز گفت: ترامپ امسال خیلی خودش را کنترل می کند و رفتار کنترل شده ای نشان می دهد. دلیل این رفتار این است که در سال 2016 آمریکایی ها شناخت زیادی از او به عنوان یک سیاستمدار نداشتند. جمهوری خواهان ضد زن هستند و گروه های همراه آنها هم همینطور فکر می کنند و به همین خاطر هم هیلاری کلینتون رای نیاورد. در 4 سال گذشته خیلی از جمهوری خواهان معتدل، به این نتیجه رسیدند که با پروبال دادن به ترامپ مرتکب اشتباه شده بودند. این ها افراد هستند که آزاد و مستقل فکر و عمل می کنند و بایدن بر روی آنها تاثیر داشته است. به خاطر رفتارهای خودپسندانه ترامپ است که بایدن دست بالا را پیدا کرده است. با این حال سبد آرای ثابتی برای حزب جمهوری خواه وجود دارد که قابل تغییر نیست.

منبع: خبرآنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها