«هفت تیرکش هایی» که در روز انتخابات آمریکا به خیابان‌ها می‌آیند/ عکس

رئیس‌ جمهور آمریکا و جمهوری ‌خواهان قصد دارند در روز رای‌ گیری، هزاران نفر از شبه ‌نظامیان هوادار خود را به شعب اخذ رای اعزام کنند.

«هفت تیرکش هایی» که در روز انتخابات آمریکا به خیابان‌ها می‌آیند/ عکس

تا چند روز دیگر سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص شده و روشن می ‌شود کدام یک از احزاب دموکرات و جمهوری خواه می‌توانند اقبال و رای مخاطبان و جامعه آمریکا را به دست بیاورند.

«دونالد ترامپ» و «جو بایدن» دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا سخت در تلاش هستند تا در این آخرین روزها، نظر رای دهندگان مردد را به سوی خود جذب کنند.

با نزدیک شدن به 3 نوامبر و با توجه به تحریکات ترامپ و طرح موضوع احتمال تقلب در انتخابات از سوی او، خطر فعالیت راستگرایان افراطی و نژادپرستان در این کشور هر روز بیشتر می ‌شود.

در این میانه، این روزها کلمه «پراد بویز» (Proud Boys) زیاد به گوش می رسد. این گروه، یک گروه منحصرا مردانه و ضدمهاجرت است.

4080890181

پراد بویز (پسران مغرور) تنها یک پدیده اجتماعی در آمریکا نیست. در کشورهای کانادا، استرالیا و انگلیس هم شماری از جوانان سفیدپوست و نژادپرست با همین نام جولان می ‌دهند. آمار دقیق ‌شان روشن نیست. تخمین زده می‌ شود که 22 هزار عضو داشته باشند که اکثرشان در آمریکا زندگی می ‌کنند.

از زمانی که دونالد ترامپ به این گروه فشار راست گرا و نژادپرست فراخوان «آماده‌ باش» داد، نام این گروه در رسانه ‌های آمریکا بیش از پیش مطرح شد.

در مناظره نخست بایدن و ترامپ که یکی از خبرسازترین و جنجالی ترین مناظره ها در تاریخ آمریکا محسوب می شد، مجری از ترامپ پرسید آیا حاضر است که نژادپرستی سفیدپوستی را محکوم کند. رئیس جمهور آمریکا در ابتدا گفت که چنین خواهد کرد، اما وقتی از او خواسته شد گروه راست افراطی پراد بویز را محکوم کند طفره رفت و گفت: «پراد بویز، عقب بایستید و آماده بایستید، اما من به شما می گویم، کسی باید در مورد آنتیفا و چپ کاری کند.»

پراد بویز فورا در شبکه های اجتماعی این موضوع را جشن گرفت. این گروه در تلگرام نوشت: «چشم جناب، عقب و آماده می ایستیم.»

آنها حتی این جمله ترامپ «پسران مغرور عقب بکشید و منتظر باشید» را روی پرچم نمادین خود هک کردند.

12746767_238 «هفت تیرکش هایی» که در روز انتخابات آمریکا به خیابان‌ها می‌آیند/ عکس

بدین ترتیب به نظر می رسد ترامپ به گروه ‌های تروریستی داخلی در آمریکا مشروعیت بخشیده است

اعضای این گروه در کلوپ ها و کافه ‌ها دور هم جمع می ‌شوند و علیه خارجی ‌ها و مهاجران شعار می‌ دهند. آنها تا خرخره مشروب می ‌نوشند، حشیش می ‌کشند و در دفاع از مردانگی سخن‌ سرایی می‌ کنند.

اسم این گروه از یکی از ترانه ‌های نسخه موزیکال کارتون علاء‌الدین اقتباس شده است. آنها ترانه ‌ای دارند که متن آن چنین است: «مشت‌ ها که در فضا به پرواز در آیند، استخوان ‌ها را خرد می ‌کنند.»

باورها و اقداماتی خشن و خطرناک

این گروه در سال 2016 توسط «گوین مک ‌اینس» فعال راستگرای انگلیسی - کانادایی، تحلیلگر سیاسی و از اعضای هیئت تحریریه مجله «وایس» تاسیس شد.

مرکز حقوقی «پاورتی جنوبی» از گروه‌ های سرشناس حقوق اجتماعی، می ‌گوید که پراد بویز یک گروه نفرت پراکن است. با اینکه مک ‌اینس در نوامبر 2018 این گروه را ترک کرده بود، سه ماه بعد از این مرکز حقوقی به دادگاه شکایت کرد

در آمریکا، سردسته ‌این گروه «انریکه تاریو» نام دارد. او پسر یکی از کوبایی‌ هایی است که پس از انقلاب در آن کشور به آمریکا مهاجرت کرده است.

تاریو خودش مدعی است که نژادپرست نیست. تیرگی رنگ پوست خود را نشان می ‌دهد و می ‌گوید پراد بویز گروهی هستند که برای دفاع از ارزش ‌های آمریکا پا به میدان نهاده‌ اند. اما پای صحبت او که بنشینی، می ‌گوید: «تنها یک کمونیستِ مرده، یک کمونیست خوب است.» حتی می ‌گوید این را به عنوان شعار نمی‌ گوید.

فردی که خواهان عضویت در این گروه باشد باید اظهار کند که «یک متعصب غربی است که حاضر نیست بابت ساختن دنیای مدرن از کسی پوزش بخواهد.»

این گروه، گروهی ضدمهاجر، راستگرای افراطی و صرفا مردانه محسوب می ‌شود که سابقه زیادی در خشونت‌ های خیابانی علیه مخالفان چپ گرا، مخصوصا «آنتیفا» دارد.

اعضای این گروه در دو سال گذشته در ایالات «اورگان، واشنگتن و نیویورک» درگیری ‌های خشونت‌ باری با اعضای آنتیفا داشته ‌اند و سال گذشته دو نفر از آنها به دلیل مضروب کردن فعالان آنتیفا در نیویورک بازداشت شدند.

_112999788_4 «هفت تیرکش هایی» که در روز انتخابات آمریکا به خیابان‌ها می‌آیند/ عکس

عکس ‌ها و ویدئوهای درگیری این گروه با اعضای آنتیفا در نزدیکی این نقاط در همه جا پخش شده است.

بیگانه و مهاجر‌ ستیزی

اعضای پراد بویز از حق تملک و حمل سلاح در آمریکا دفاع می ‌کنند. آنها می‌ گویند نباید اجازه داد سرنوشت انتخابات آمریکا را «مشتی مهاجر کشورهای آمریکای جنوبی با عقاید چپ ‌گرایانه» تعیین کنند.

یکی از اعضای این گروه راستگرا کلیدسازی به نام «الکس فورمن» است. جوانی 28 ساله که از سه سال پیش به عضویت پراد بویز در آمده است. او می ‌گوید مردانگی به حرف نیست. باید عمل کرد. باید از تمدن غربی در برابر مهاجران دفاع کرد.

فورمن می‌ گوید: «مشکل دموکراسی در این است که راه را بر روی مهاجران نمی‌ بندد. این خطر وجود دارد که این افراد بعد از مدتی به طور غیرقانونی از حقوق شهروندی برخوردار شوند و همین ‌ها گرایش ‌های قدیمی چپگرایانه را از مکزیک وارد کنند، به پای صندوق‌ های رای بروند و سرنوشت آمریکا را رقم بزنند.»

پراد بویز به شدت با اعتراضات «جان سیاهان مهم است» مخالف است. به عقیده آنها تلاش برای پایین کشیدن مجسمه‌ های رهبران کنفدراسیون یک توطئه دست چپی برای «تخریب تاریخ آمریکا» است و بعضی از اعضای این گروه در چند ایالت در حال «نگهبانی» از مجسمه ‌های شخصیت‌ های تاریخی دیده شده‌ اند.

طرفداران افراطی ترامپ

پراد بویز طرفداران پروپاقرص دونالد ترامپ و سیاست های مهاجرتی او هستند. اعضای این گروه عمدتا تی‌ شرت ‌های یقه ‌دار سیاه و زرد می‌ پوشند و کلاه ‌های قرمز «آمریکا را دوباره با عظمت کن»(ماگا) - که شعار ترامپ است - بر سر دارند.

proud-boy-10-8_jpg

اظهارات اخیر ترامپ درباره احتمال «تقلب» در انتخابات، همچون بذری بر زمین بارور ذهنیت این گروه نشسته است.

«ناتان رادر» یکی دیگر از اعضای این گروه می ‌گوید: «لازم بشود، شخصا برای دفاع از ریاست جمهوری ترامپ به میدان می ‌آیم.»

او می ‌گوید: «آمریکا نیاز به میهن ‌پرستانی چون من دارد. اگر انتخابات درست پیش نرود، ما نتیجه این انتخابات را نخواهیم پذیرفت.»

برخلاف اسمش، پراد بویز تنها شامل پسران سفیدپوست نمی‌ شود. بین‌ شان این جا و آن جا زن هم دیده می‌ شود. به عنوان مثال، زن جوانی در نشست این گروه در کافه ای در حومه شهر «سنت لوئیس» هفت ‌‌تیری در جیب داشت و پشت بلندگو جو بایدن را متهم به «کودک آزار » می ‌کرد.

در پایان نشست پراد بویز، همه در کنار پلاکارد انتخاباتی ترامپ در برابر دوربین ژست گرفته و عکس دسته جمعی گرفتند. آنها گفتند روز 3 نوامبر، پس از پیروزی مجدد ترامپ برای برپایی جشن باز هم این جا جمع خواهند شد.

به گفته کارشناسان، برخورد‌های نژادی نیرو‌های پلیس با شهروندان سیاه پوست و ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، زمینه را برای احیای دوباره فعالیت نژادپرستان در آمریکا فراهم کرده است.

فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر و یوتیوب به این گروه اجازه استفاده از شبکه‌ هایشان را نمی ‌دهند. اما حساب ‌های مربوط به این جنبش در پی شروع اعتراضات در آمریکا و حالا با توجه به نزدیکی به زمان برگزاری انتخابات، دوباره فعال شده ‌‌اند. در هفته اخیر بیش از 300 حساب فیس بوکی و حدود 200 حساب اینستاگرامی مرتبط به پراد بویز حذف شده اند.

تقلب در انتخابات آمریکا

رئیس ‌جمهور بار‌ها صحت روند انتخابات را زیر سوال برده و در اظهاراتی انتخابات ماه نوامبر را فاسدترین انتخابات این کشور دانسته، همچنین از متعهد شدن به انتقال صلح آمیز قدرت امتناع ورزیده است.

ترامپ بار‌ها تاکید کرده در صورتی که احساس کند در انتخابات تقلب شده حاضر به پذیرش نتایج آن نخواهد بود. بنا بر گزارش ‌ها، رئیس ‌جمهور آمریکا و جمهوری ‌خواهان با طرح ادعای احتمال تقلب انتخاباتی دموکرات ‌ها، قصد دارند در روز رای‌ گیری هزاران نفر از شبه‌ نظامیان هوادار خود را به شعب اخذ رای اعزام کنند. این افراد تلاش می ‌کنند تا شواهدی مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور کشف و مستندسازی کنند. cls-102

این افراد تصاویر و ویدئو‌هایی را جمع ‌آوری می ‌کنند که جمهوری‌ خواهان بتوانند از آنها در راستای تایید ادعای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات استفاده کنند. از طرفی دیگر نیز سیاستمداران دموکرات نگرانند ترامپ در صورت شکست در انتخابات حاضر به پذیرش انتقال مسالمت آمیز قدرت نباشد.

نگرانی از آشوب‌ های پس از انتخابات

ترامپ در صورت شکست، کاخ سفید را به راحتی ترک نخواهد کرد و همین موضوع باعث نگرانی‌ هایی جدی شده است.

تا چند سال پیش اصطلاحاتی مانند امنیت ملی در آمریکا درباره موضوعات خارجی مانند جنگ و تروریسم مطرح می ‌شد، اما اکنون مسائل داخلی این کشور نیز از جمله تهدیدات امنیت ملی محسوب می ‌شود.

بنا بر گزارش اف ‌بی ‌آی، مشخص شده که شاخه‌ هایی از تفکر افراطی طرفدار ترامپ در پی حمله به فرماندار دموکرات ایالت میشیگان بوده اند؛ اقدامی که اگر با موفقیت همراه می‌ شد، آتش تعارض های سیاسی را در این کشور شعله ورتر می ‌کرد. اما کارشناسان اجتماعی و سیاسی همچنان تاکید دارند احتمال وقوع درگیری ‌های مسلحانه بین گروه‌ های مختلف در صورت عدم انتقال مسالمت ‌آمیز قدرت پس از پایان انتخابات ریاست ‌جمهوری، بسیار بالاست. GettyImages-1228751842-1000x667

«رایان گریر» کارشناس آمریکایی گفته است که گروه ‌های افراطی راستگرا، انتخابات را لحظه آخرالزمانی می ‌دانند که در تعیین سرنوشت آتی کشور بسیار حیاتی است.

با گسترده‌ تر شدن شکاف ‌های سیاسی و اجتماعی و پررنگ شدن اختلافات نژادی، هراس جامعه آمریکا از وقوع ناآرامی و درگیری های خیابانی پس از اعلام نتایج انتخابات افزایش یافته است. به گفته کارشناسان، اگر یک کاندیدا نتواند انتخابات را با اختلاف زیاد ببرد، احتمال بروز آشوب و درگیری‌ ها بسیار بالاست.

نژادپرستانِ سفیدبرترپندار سابقه طولانی در کشتار و آشوب داخلی در آمریکا دارند. یکی از نقاط اوج خشونت‌ ها و قطبی ‌شدن جامعه آمریکا، پس از لغو قوانین نژادپرستانه در دهه 1960 بود که باعث شد راست‌ گرایان افراطی بتوانند رهبران و فعلان مدنی همانند «مالکوم ایکس و مارتین لوترکینگ» را ترور کنند. از مهم ترین اهداف این گروه ‌های افراطی، حذف اقلیت ‌ها و تلاش برای پاکسازی نژادی در آمریکاست.

همچنین در گزارش دو گروه خطرناکی که ترامپ از آنها خواسته آماده باشند ، با این هواداران بیشتر آشنا شوید.

منبع: جماران

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • نوشیدن آب برای سلامتی مفید است
    0

    این حجم از حرف درست و منطقی سابقه نداشته. خبر فوری داره به مرکز اخبار حق تبدیل میشه ادامه بدید :)

  • یک شهروند معمولی
    0

    می‌دونم از فرو ریختن قبله ی آمال تون دارید آتیش می‌گیرید؛اما خب حقیقت تلخه ،اونایی که از مسئله ی فروپاشی آمریکا ناراحت هستن یک قدم برن جلو :))))))

  • ایران
    0

    ای خدا میشه بشه اونچکه قراره بشه اگربشه چه شود

  • نگین
    0

    کمونیست خوب یک کمونیست مرده است در ایران هم این شعار به نویی دیگر گفته می شود ترامپ برنده میدان است

  • علی
    0

    یعنی میشه انچه باید بشه? ما که منتظریم و میدانیم وعده الهیه که خدای متعال کسی که ادعای خدایی کنه و خودش را خدای زمین بداند را در اوج قدرت با کله زمین میزنه دیر و زود داره سوخت و سوز نداره .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها