انتقاد کیهان از رئیس جمهور:

 روحانی چرا هنوز به هتاکی ماکرون اعتراض نکرده؟

کیهان نوشت: سکوت سابقه‌دار آقای روحانی در مقابل رفتارهای خصمانه رژیم فرانسه در حالی است که فرانسوی‌ها در مذاکرات برجامی هم تابع نظرات آمریکا بودند.

 روحانی چرا هنوز به هتاکی ماکرون اعتراض نکرده؟

کیهان نوشت: ماکرون اخیرا برای چندمین بار در موضعی حاکی از نفرت‌پراکنی گفت که کشورش کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام(ص) را بار دیگر منتشر خواهد کرد. مسلمانان هم در برابر این سخنان اهانت‌آمیز ساکت ننشستند و هشتگ «تحریم کالاهای فرانسوی» در کشورهای اسلامی به ترند اول تبدیل شد.
اما متأسفانه رئیس‌جمهوری کشورمان موضعی در مقابل سخنان اهانت‌آمیز ماکرون اتخاذ نکرده است؛ در این خصوص دولت بایستی حتی با انتشار بیانیه نسبت به سخنان توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه که به طور سیستماتیک و دولتی اسلام‌ستیزی را ترویج می‌کند، برخورد می‌کرد.
سکوت سابقه‌دار آقای روحانی در مقابل رفتارهای خصمانه رژیم فرانسه در حالی است که فرانسوی‌ها در مذاکرات برجامی هم تابع نظرات آمریکا بودند و ضمن کارشکنی در مذاکرات، به هنگام خروج آمریکا از توافق نیز با این رژیم عهدشکن همراهی کردند.
عجیب اینکه آقای روحانی بهمن 94 پس از سفر به پاریس مطرح کرد «رئیس‌جمهور فرانسه گفت یکی از اهداف ما، ایجاد اشتغال برای جوانان ایران است!»
روحانی همچنین بعدها عنوان کرد: «رئیس‌جمهور فرانسه گفت سال 91 ما پنج کشور تصمیم به جنگ با ایران گرفته بودیم، اما وقتی شما رئیس‌جمهور شدید، دیدیم شرایط عوض شده ما هم دست نگه داشتیم ببینیم شرایط جدید چه می‌شود.» البته گذشت زمان ثابت کرد سخنان فرانسوی‌ها لافی بیش نبوده است.
ماکرون همواره به طور کاملا شدیدی نقش مهره آمریکایی را بازی کرده است. در جریان خروج آمریکا در برجام و درخواست‌های مکرر ترامپ از ایران برای مذاکره وانمود می‌شد ماکرون درصدد ایفای نقش میانجی‌گری است؛ و حال آنکه او، صرفا ابزار فریب و تهدید ترامپ بود. حباب فریب سرانجام در سفر نیویورک ترکید و معلوم شد آنها صرفا باج تازه می‌خواهند. فرانسه همچنین از جنایت آمریکا در ترور سردار سرلشکر شهید سلیمانی حمایت کرد.
در همین حال و در حالی که حتی مقامات ترکیه و پاکستان هم به موضع هتاکانه ماکرون اعتراض کرده‌اند، سکوت آقای روحانی با انتقاد گسترده در فضای مجازی گسترده شده است.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • احمد
    0

    کیهان ای کاش یک کشفی هم برای درمان کرونا می‌کرد چون همیشه کشفیاتش ناب بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها