مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

بیش از ۸۸ درصد دانش‌آموزان آذربایجان شرقی به سامانه شاد دسترسی دارند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از کاهش ثبت‌نام نوآموزان در پیش‌دبستانی‌های استان به دلیل ترس از کرونا خبر داد و گفت: بیش از ۸۸ درصد دانش‌آموزان آذربایجان شرقی به سامانه

بیش از ۸۸ درصد دانش‌آموزان آذربایجان شرقی به سامانه شاد دسترسی دارند

جعفر پاشایی در نشست خبری هفته پدافند غیرعامل، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ریاست کارگروه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی پدافند غیرعامل استان را برعهده دارد اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف در کارگروه ما عضویت دارند و همه باید در راستای فرهنگسازی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه تبیین اهمیت اقدامات جدی در برابر تهدیدات غیرمجاز بسیار مهم است، گفت: باید زمینه این مهم در بستر آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اجتماعی کردن و عمومی کردن پدافند غیرعامل را مورد تاکید قرار داد و افزود: در صورت اجتماعی کردن این امر، مردم بیشتر همراهی کرده و این موضوع مهم بهتر پیشرفت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید خانواده‌ها، مسئولان و آحاد مردم به این موضوع حساس شوند، ابراز داشت: اگر خواص و افراد پیشرو بر این امر توجه کنند، نتایج ارزشمندی را در مقابله با تهدیدات نرم شاهد خواهیم بود.

پاشایی، با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی برای پیشبینی و مقابله با تهدیدات غیرعامل داشته باشیم، خاطر نشان کرد: سند راهبردی پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش تدوین شده است و به چشم انداز اجرایی بدنه آموزش و پرورش در مدارس تبدیل شده است.

وی آموزش را جزو اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در پدافند غیرعامل دانست و گفت: باید بر اساس اهمیت موضوع، گفتمان سازی ایجاد شود تا آمادگی لازم در برابر حملات نرم دشمنان داشته باشیم و قبل از وقع حوادث طبیعی مستحدثات مدارس آماده‌تر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، استحکام مدارس در برابر آسیب‌ها، ایجاد امنیت در فضای مجازی دانش آموزی و... را جزو اولویت‌های پدافند غیرعامل در برابر تهدیدات طبیعی و تهدیدات نرم عنوان کرد و گفت: بهداشت و سلامت نظام تعلیم و تربیت اهمیت ویژه‌ای دارد که در ایام اوج کرونا مدارس تعطیل شده و آموزش به صورت غیرحضوری شده است.

وی با بیان اینکه 88 درصد دانش‌آموزان از خدمات سامانه شاد استفاده می‌کنند، ابراز داشت: 12 درصد باقی مانده با روش‌های جایگزین آموزش می بینند تا از آموزش عقب نیافتند.

پاشایی از ثبت نام بیش از 726 هزار نفر نوآموز و دانش آموز پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: بر اساس پیشبینی ما باید 750 هزار نفر ثبت نام می‌کردند ولی برخی اولیا به دلیل کرونا فرزندان نوآموز خود را در پیش دبستانی‌ها ثبت نام نکردند.

منبع: تسنیم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها