رونق مرزهای سیستان و بلوچستان در روزهای کرونایی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۷۰۵ هزار و ۴۸۳ تن کالا از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در هفت ماه نخست سال جاری خبر داد.

رونق مرزهای سیستان و بلوچستان در روزهای کرونایی

ایوب کرد اظهار داشت: مجاورت سیستان و بلوچستان با منطقه ژئوپولیتیک خلیج فارس و آب‌های بین‌المللی، همسایگی با کشورهای پاکستان و افغانستان، همجواری با حوزه شبه قاره هند و امکانات بالقوه اقتصادی و ترانزیتی از جمله پایانه‌های مرزی موجب ایجاد موقعیت تجارت فرامرزی ممتاز برای این استان شده طوری که با وجود شیوع ویروس کرونا شاهد رونق مرزها هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: 427 هزار و 782 تن از مجموع کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان در هفت ماه نخست سال جاری سهم پایانه مرزی «میلک» شهرستان زهک و 277 هزار و 701 تن نیز سهم پایانه مرزی میرجاوه است. مواد غذایی، سیمان، مواد سوختی، گاز مایع، قیر و حلال شیمیایی عمده کالاهای صادر شده از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در این مدت را تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: همچنین 125 هزار و 804 نفر مسافر نیز در هفت ماه نخست سال جاری از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه تردد کردند. مجموع ترانزیت و واردات از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در این مدت به ترتیب 327 هزار 608 تن و 39 هزار و 831 تن کالا بوده است.

کرد تصریح کرد: جهت استفاده هرچه بهتر از ظرفیت پایانه‌های مرزی استان این اداره‌کل اقدامات عمرانی مختلف نظیر عملیات توسعه محوطه پایانه مرزی میلک و توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه را مورد توجه قرار داده است.

منبع: تسنیم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها