جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد:

روزانه ۲۰۰ بیمار کرونایی در یزد شناسایی می‌شوند

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان یزد با بیان اینکه خستگی و ابتلای کادر درمان مهم‌ترین دغدغه مدیریت ارشد استان برای کنترل شیوع کروناست، گفت: روزانه ۲۰۰ مورد تست مثبت بیمار کرونایی در استان یزد شناسایی می‌شوند.

روزانه ۲۰۰ بیمار کرونایی در یزد شناسایی می‌شوند

احمد ترحمی با بیان اینکه حال این روزهای استان یزد خوب نیست و وضعیت شیوع کرونا وخیم است، اظهار کرد: تنها راه نجات استان و کشور از بحران شیوع کرونا رعایت مستمر دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی اطلاع رسانی به موقع و دقیق از وضعیت بحرانی شیوع کرونا در استان را مهم‌ترین رسالت اهالی رسانه دانست و ادامه داد: ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی برای مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا در استان یزد به‌کار گرفته شده است.
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان راه‌اندازی استودیو سلامت در صدا و سیمای مرکز یزد را ازجمله اقدامات شاخص این ستاد در استان عنوان کرد و افزود: تولید مستمر محتوای آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای ویژه فضای مجازی از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار مدیریت ارشد استان است.

ترحمی با بیان اینکه پیشگیری و قطع زنجیره شیوع کرونا ازجمله اولویت‌های برنامه‌ریزی و اقدامات در دستورکار استان است، تصریح کرد: اگر همه استان بیمارستان و تمام ظرفیت‌های موجود تخت‌های بستری شوند، تا زمانی که زنجیره بیماری قطع نشود هیچ دستاوردی در این حوزه نخواهیم داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تشدید نظارت و بازرسی و کوتاه کردن روند برخورد با متخلفین را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار ستاد استانی مقابله با کرونا دانست و گفت: خوشبختانه استان یزد به لحاظ امکانات بیمارستانی مشکلی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: خستگی و ابتلای کادر درمان از جمله مهم‌ترین دغدغه مدیریت ارشد استان برای ساماندهی بیماران کرونایی است.
ترحمی با بیان اینکه متأسفانه در یک ماه گذشته هیچ روزی آمار ابتلا به کرونا در استان یزد نزولی نبوده است، اظهار کرد: در حال حاضر بیماران کرونایی در تمام بیمارستان‌های استان بستری هستند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان ساخت سازه بحران شهرداری یزد در کنار بیمارستان شهید ‌آیت الله صدوقی(‌ره) را از دیگر اقدامات حائز اهمیت برای مدیریت شیوع کرونا در استان دانست و افزود: این سازه با مساحت ۱۲۰۰ مترمربع و کف‌پوش ضد باکتری در آینده‌ای نزدیک وارد مدار ارائه خدمت می‌شود.
معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه روزانه ۲۰۰ مورد تست مثبت کرونا در استان شناسایی می‌شوند، تصریح کرد: پیام‌گذاران سلامت در ادارات موظف به رصد و پایش علائم بیماری کرونا در محیط اداره و توجیه خانواده‌ها شده اند.

ترحمی در پایان سخنان خود تعطیلی صنوف مختلف را لازمه کاهش تردد در سطح شهر و استان دانست و درخصوص تعطیل نشدن بانک‌ها، ‌خاطرنشان کرد: تعطیل شدن یا نشدن بانک‌ها از اختیارات استان نیست و تصمیم نهایی در این خصوص با ستاد ملی مبارزه با کروناست.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها