افزایش حجم صادرات گاز ایران در ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز گفت: صادرات گاز ایران در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۴ درصد افزایش یافته است.

افزایش حجم صادرات گاز ایران در ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم

به گزارش خبر فوری از شانا ، بهزاد بابازاده در تشريح اقدام‌هاي شرکت ملي گاز در 100 روز نخست دولت دوازدهم اعلام کرد: صادرات روزانه گاز طبيعي به عراق طي 100 روز گذشته از هفت ميليون مترمکعب به حدود 14 ميليون مترمکعب در روز رسيده است.
وي افزود: شرکت ملي گاز ايران در سال نخست قرارداد صادرات گاز به عراق، متعهد به صادرات روزانه هفت ميليون مترمکعب بوده است، اما با توجه به نياز و درخواست طرف عراقي، حجم صادرات را تا حدود 14 ميليون مترمکعب در روز در اوج فصل گرم در عراق، افزايش داده‌ايم.
مدير امور بين الملل شرکت ملي گاز اظهار کرد: حجم گاز صادراتي به عراق مطابق اين قرارداد که به منظور تأمين سوخت نيروگاه‌هاي بغداد امضا شده، در فصل گرم سال تا 35 ميليون مترمکعب در روز افزايش مي‌يابد که اين افزايش، با آغاز بهره برداري از خط لوله انقتال گاز ششم سراسري محقق خواهد شد.
به گفته بابازاده و بر اساس آخرين آمار اعلام‌ شده، از ابتداي امسال تا اواخر مرداد ماه به‌طور ميانگين روزانه حدود 50 ميليون مترمکعب گاز صادر شده که اين رقم رشد 64 درصدي مجموع صادرات را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان مي‌دهد.
مدير امور بين‌الملل شرکت ملي گاز ايران در ادامه با اشاره به اهميت توسعه زيرساخت‌هاي صادراتي، گفت: توسعه زيرساخت‌هاي صادراتي از جمله اجراي خط لوله انتقال گاز ششم سراسري و تاسيسات تقويت فشار گاز روي اين خط، از برنامه‌هاي جدي ايران براي افزايش سهم خود در بازار تجاري گاز به‌ويژه کشورهاي همسايه است که بر اساس برنامه‌اي مدون در اين زمينه، در حال انجام است.
بابازاده در پايان تصريح کرد: بر اساس اين آمار، صادرات گاز طبيعي در 100 روز ابتدايي دولت دوازدهم با رشدي مناسب، به سه ميليارد و 650 ميليون مترمکعب رسيده، ضمن اين که راه‌اندازي طرح‌هاي جديد گازرساني تا پايان امسال، مي‌تواند در رشد بيشتر صادرات گاز مؤثر باشد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها