رئیس علوم پزشکی اهواز خبر داد

بار سنگین مراجعه بیماران بدحال به بیمارستان‌های خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بار مراجعه به بیمارستان‌ها سنگین است و بیماران بدحال و بیمارانی که ریه آن‌ها درگیر شده به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

بار سنگین مراجعه بیماران بدحال به بیمارستان‌های خوزستان

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به قرار گرفتن مسجدسلیمان در وضعیت فوق بحرانی کرونا، اظهار کرد: هفته گذشته تعداد بیماران بستری در مسجدسلیمان زیاد بود که یکی از عمده‌ترین دلایل این وضعیت، کوچ عشایر در اطراف این شهرستان است.

وی افزود: ۴۰ درصد عشایر خوزستان از استان‌های اطراف مانند چهارمحال و بختیاری و اصفهان که بسیاری از شهرهای این دو استان در وضعیت فوق بحرانی قرار دارند، به اطراف شهرستان‌های خوزستان می‌آیند.

ابول‌نژادیان با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر عشایر، افزود: از فرمانداران شهرهای ورودی خوزستان خواسته شده که بررسی عشایر و پیشگیری از انتقال ویروس از این طریق را انجام دهند.

وی گفت: البته افزایش بیماری در مسجدسلیمان تنها به دلیل کوچ عشایر نبوده است. متاسفانه یکی از مسائل و مشکلات در لالی، اندیکا و مسجدسلیمان برگزاری مراسم عزا و عروسی است و از این راه تعداد زیادی به کرونا مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه وضعیت در بیمارستان‌های خوزستان کنترل شده است، عنوان کرد: بار مراجعه به بیمارستان‌ها سنگین است و بیماران بدحال و بیمارانی که ریه آن‌ها درگیر شده به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق بررسی واحد تریاژ بیمارستان رازی، بیماران دیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند؛ این وضعیت نشان می‌دهد که مبتلایان یا کم‌توجه هستند یا از مراجعه به بیمارستان‌ها ترس دارند. به این منظور درمانگاه‌های تخصصی کووید - ۱۹ راه‌اندازی شده است که از روز شنبه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

ابول‌نژادیان بیان کرد: درمانگاه‌های تخصصی کووید - ۱۹ با حضور متخصصان بیماری‌های داخلی و عفونی در دو شیفت صبح و بعد از ظهر به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

منبع: ایسنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها