رزمایش پدافند غیرعامل قطع برق در فرودگاه لامرد انجام شد

رزمایش پدافند غیرعامل قطع برق در مراکز حساس فرودگاه بین‌المللی شهدای لامرد با موفقیت اجرا شد.

رزمایش پدافند غیرعامل قطع برق در فرودگاه لامرد انجام شد

رزمایش پدافند غیرعامل قطع برق در مراکز حساس امروز با حضور مدیرفرودگاه شهدای لامرد، کارشناسان و چندین اکیپ از اتفاقات برق شهرستان لامرد، در فرودگاه بین‌المللی شهدای این شهرستان برگزار شد.

اسماعیل رستمی، رئیس توزیع برق شهرستان لامرد در این رزمایش با اشاره به اینکه در کل استان فارس، پنج نقطه را برای این مانور انتخاب کرده بودند و فرودگاه لامرد نیز یکی از کلیدی‌ترین مکان‌ها برای اجرای رزمایش بود، اظهار داشت: این مانور که به مدت دو ساعت به طول انجامید با حضور نیروهای تاسیساتی و برقی فرودگاه و اداره توزیع برق شهرستان در فرودگاه شهدای لامرد برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در حملات سایبری باید آمادگی کاملی وجود داشته باشد، افزود: قصد این بود که ببینیم وقتی مراکزی به این مهمی بی برق می‌شوند تا چه اندازه می‌توانند برق خود را تأمین کنند که فرودگاه لامرد این مهم را به خوبی دارا بود.

رستمی عنوان کرد: در این رزمایش که برق فرودگاه شهدای لامرد به مدت دو ساعت قطع شد، دیزل ژنراتورها وارد مدار شد که خوشبختانه این رزمایش با موفقیت انجام شد.

سهراب عزیزی، مدیر فرودگاه لامرد نیز در حاشیه اجرای این مانور با اشاره به حساسیت فرودگاه‌ها تصریح کرد: ضرورت عملیاتی بودن تمامی سیستم‌های کمک ناوبری، ارتباطی، راداری و فرودگاهی امن و ایمن برای مسافران از ملزومات و ضروریات و دغدغه‌های ماست.

صادق کشتکار، مجری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان لامرد نیز در این رزمایش اظهار داشت: برگزاری چنین مانورهایی تأثیرات خوبی در نحوه مدیریت شرایط بحران در فرودگاه‌، همچون قطعی برق دارد.

وی گفت: پس از اتمام مانور جلسه‌ای با مدیران برق و تأسیسات فرودگاه داشتیم که آمادگی کامل برای انجام هرگونه مقابله سایبری را داشتند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها