یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

هیچ امکانی مبنی بر تغییر سیاست ایران نسبت به آمریکا وجود ندارد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم گفت: منکر تأثیرگذاری نتیجه انتخاب آمریکا بر اقتصاد ایران نیستم اما هیچ امکانی مبنی بر تغییر سیاست ایران نسبت به آمریکا وجود ندارد.

هیچ امکانی مبنی بر تغییر سیاست ایران نسبت به آمریکا وجود ندارد

علی اصغر عنابستانی در مورد چگونگی تأثیرگذاری انتخابات آمریکا بر اقتصاد ایران گفت: علت پیگیری انتخابات آمریکا از سوی بعضی خواص، فعالین سیاسی یا حتی مردم، ضعف مدیریت داخلی است. منکر تأثیرگذاری نتیجه انتخاب آمریکا بر اقتصاد ایران نیستم اما باید این موضوع را ریشه‌یابی کرد. ما برخلاف توصیات مکرر رهبری، اقتصادمان را شرطی کردیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با استناد به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: ما به دلیل ضعف مدیریتی و عدم توجه به ظرفیت‌های داخلی، اقتصاد درون‌زا نداریم به همین خاطر منتظر این هستیم که ببینیم در آمریکا چه اتفاقی می‌افتد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس ضمن تأکید بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های داخلی گفت: نتیجه انتخاب آمریکا در سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به آمریکا تأثیر نخواهد گذاشت. از نظر ما در این ۴۱ سال همه احزاب و تفکرهای آمریکایی، چه الاغشان و چه فیلشان، تفاوتی در برخورد با ایران نداشتند. رفتارهای همه طیف‌های آمریکایی نسبت به ما، خصمانه بوده و در تلاش برای براندازی بودند.

وی با بیان اینکه «آمریکا با ملت ایران مشکل دارد» گفت: سیاست‌ کلی جمهوری اسلامی تغییر نخواهد کرد. ما بر اساس انقلاب اسلامی، با هر نوع استکبار مشکل داریم. پس فرقی نمی‌کند که چه کسی در آمریکا به قدرت می‌رسد. فضای توجه بیش از حد به انتخابات آمریکا، اقتصاد را شرطی می‌کند.

عنابستانی ادامه داد: در مسئله ارز نباید به دنبال این باشیم که دلار را پایین بیاوریم. ما باید واحد پولی خودمان را قوی کنیم. در شرایطی که تنها ۱۵ درصد جریان اقتصادی ما به خارج از کشور مرتبط است، می خواهیم اقتصاد خود را با دلار مدیریت کنیم. باید تأثیر دلار بر اقتصادمان را به صفر برسانیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: می‌توانم قاطعانه بگویم که هیچ امکانی مبنی بر تغییر سیاست ایران در قبال آمریکا وجود ندارد. از کارتر و بوش گرفته تا اوباما و ترامپ، تفاوتی در سیاست خود نسبت به ایران نداشتند.

عنابستانی در پایان تأکید کرد: هدف آمریکایی‌ها براندازی است اما هر گاه از براندازی ناامید می‌شود، به دنبال مهار ما هستند و می خواهند تنها پوسته جمهوری اسلامی باقی بماند. جو بایدن و ترامپ در تاکتیک متفاوت هستند اما در اصل سیاست تفاوتی ندارند. برای ما هیچ فرقی نمی‌کند که چه کسی رئیس جمهور آمریکا شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها