تئاتر شهر قزوین تا پایان سال افتتاح می‌شود

مدیرکل ارشاد استان قزوین گفت: پروژه ساخت مجموعه تئاتر شهر قزوین ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا انتهای سال جاری احداث آن به پایان رسیده و افتتاح می‌شود.

تئاتر شهر قزوین تا پایان سال افتتاح می‌شود

محمدحسین اسماعیلی با بیان اینکه ساخت تئاتر شهر یکی از خواسته‌های دیرینه و مهم اهالی هنرهای نمایشی در استان است، اظهار داشت: پروژه ساخت مجموعه تئاتر شهر قزوین 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا انتهای سال جاری احداث آن به پایان رسیده و افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: این مجموعه فرهنگی و هنری 3 هزار متر مربع وسعت دارد که طبقه آن به مساحت 500 متر مربع دارای دفتر آرشیو آثار نمایشی، پلاتوی عروسکی برای کودکان، دفتر داوری و نقد نمایش و همچنین کافه کتاب است.

اسماعیلی با ذکر اینکه در این مجموعه فرهنگی 2 سالن روباز اجرای تئاتر وجود دارد، ادامه داد: تئاتر شهر قزوین همچنین شامل سالن انتظار، نگارخانه نمایش عکس‌های آثار نمایشی، بلک‌باکس (محل اصلی اجرای نمایش)، اتاق گریم، رختکن، اتاق کارگردان و پشت صحنه است که همگی مطابق با استانداردهای روز طراحی شده‌اند.

مدیرکل ارشاد در ادامه با اشاره به کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در سطح استان گفت: استان قزوین با توجه به جمعیت و سابقه فرهنگی و تاریخی خود از کمبود مراکز هنری مانند نگارخانه و سینما رنج می‌برد که البته با ساخت مجموعه تئاتر شهر قزوین به بخشی از مطالبات دیرینه هنری مردم و هنرمندان استان پاسخ داده خواهد شد.

اسماعیلی افزود: با توجه به اینکه تئاتر شهر قزوین توسط شهرداری قزوین در حال ساخت است، انتظار داریم که سایر شهرداری‌های استان بیش از گذشته برای ساخت مراکز فرهنگی و هنری سرمایه‌گذاری کنند، چرا که احداث این مراکز توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر را در پی دارد و از گسترش آسیب‌های اجتماعی تا حدود زیادی جلوگیری می‌کند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها