محدودیت جدید واحدهای صنفی قزوین در شرایط کرونایی

رئیس اتاق اصناف قزوین در خصوص تصمیمات ستاد مقابله با کرونای قزوین گفت: بر اساس مصوبات جدید این ستاد از روز شنبه ۱۷ آبان به غیر از واحدهای صنفی موادغذایی و ضروری بقیه ملزم هستند تنها تا ساعت ۱۸ خدمات ارائه دهند.

محدودیت جدید واحدهای صنفی قزوین در شرایط کرونایی

محمد فرج‌زاده‌ها اظهار کرد: از کلیه واحدهای صنفی قزوین به‌جز فروشندگان مواد غذایی و ضروری خواهشمندیم به صورت خود جوش رعایت کرده و ساعات کاری خود را کاهش دهند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ابلاغی ستاد مقابله با کرونای استان قزوین از روز شنبه ۱۷ آبان واحدهای صنفی در سطح شهرستان قزوین ‌به جز فروشندگان مواد غذایی و ضروری از ساعت ۱۸ عصر مغازه خود را به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل کنند.

رئیس اتاق اصناف قزوین تصریح کرد: مردم ساعات خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که خریدهای خود را تا ساعت ۱۸ انجام داده و به منزل مراجعه کنند تا شیوع بیماری کاهش پیدا کند. از ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی حدود ۳۵۰۰ واحد موادغذایی است و بقیه مشمول این تعطیلی خواهند بود.

سرو غذا در رستوران جرم است

وی بیان کرد: فعالیت کلیه رستوران‌ها و واحدهای صنفی تحت پوشش اتحادیه اغذیه‌فروشان و کباب‌پزها که شامل فست‌فودها، جگرکی‌ها، ساندویچی‌ها و طباخی‌ها است موظف‌اند تا پایان آبان به‌صورت بیرون‌بر فعالیت کنند و سرو غذا در واحد صنفی ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود. بر اساس مصوبه جدید فعالیت رستوران‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت حذف شد.

فرج‌زاده‌ها گفت: کلیه تالارهای پذیرایی، چایخانه‌ها، قهوه‌خانه‌های سنتی و سفره‌خانه‌های سنتی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، کافه‌ها، کلوپ‌های بازی و سرگرمی و گیم‌نت‌ها از روز شنبه ۱۷ آبان تا روز جمعه ۳۰ آبان تعطیل خواهند بود و اجازه فعالیت نخواهند داشت.

رئیس اتاق اصناف قزوین بیان کرد: نظارت‌ها توسط اتاق اصناف، سازمان صمت و تعزیرات انجام می‌شود و واحدهای صنفی ملزم به رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان قزوین هستند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها