فتنه‌گران و فعالان فتنه لیاقت گرفتن پست در کشور را ندارند

فتنه‌گران و فعالان فتنه لیاقت گرفتن پست در کشور را ندارند

به گزارش خبرگزاری تسنیم سیدباقر تقوی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه‌ها در انتخابات اظهار داشت: رسانه‌ها در دو انتخابات دور نخست مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند 94 و دور دوم انتخابات در اردیبهشت امسال نقش موثر و خوبی داشتند که جا دارد از اطلاع‌رسانی و تلاش این بخش مهم فرهنگی کشور و استان تشکر کنم.

وی افزود: اصول و مبانی دینی و آموزه‌های اسلامی قرآن، مسئله مهم و اساسی جامعه اسلامی یعنی "ولایت فقیه" را تبیین و تشریح می‌کند و علمای بزرگ اسلام باید در دوران غیبت امور مردم را براساس قوانین الهی اداره کنند و چون برای امام(ره) به عنوان فقیه و عالم دینی زمینه فراهم شد، امام راحل(ره) حرکت اسلامی خود را به منظور تشکیل حکومت اسلامی فراهم کرد که برای آن 3 هدف یعنی جمع‌شدن بساط شاهنشاهی، اجرای دستورات و احکام الهی و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت را تعریف کرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: دو مورد نخست ایجاد شد و اکنون جهان تشنه ظهور منجی بشریت است و این نشانگر نگاه بلند اسلامی امام(ره) در نهضت اسلامی بود و در مقایسه این نظام با انقلاب دیگر کشورها به ارزش والای آن پی می‌بریم زیرا در کشوری مانند مصر دیدیم انقلاب اخوان 8 ماه بیشتر دوام نیافت ولی انقلاب اسلامی هر روز مقتدرتر و با صلابت‌تر به پیش رفته و به قدرتی مهم در جهان تبدیل شده است.

تقوی بیان کرد: امام راحل(ره) در این مسیر ابزارها و بسترهای مهم تداوم و حفظ نظام را با دوراندیشی و نگاه بلند خود تبیین و زمینه را فراهم ساختند و شورای نگهبان، سپاه، بسیج و جهادسازندگی از جمله این موارد بود که می‌بینیم بیشترین هجمه دشمنان به این نهادهای انقلابی است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی عنوان کرد: امام(ره) سپاه را حافظ نظام دانستند، بسیج را یک افتخار معرفی کردند و شورای نگهبان را حافظ احکام اسلام و انقلاب و مورد اعتماد خطاب فرمودند و این موضوعی است که معظم له درباره دیگر نهادهای انقلابی کشور به همین میزان تاکید فرمودند زیرا این ارگان‌های انقلابی مهم‌ترین و اصلی‌ترین اصول و ستون حفاظت و مراقبت از انقلاب هستند که مورد هجمه سنگین دشمن قرار دارند.

تقوی اضافه کرد: دشمنانی مانند آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی که با روی کارآمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سود و منافع خود را از دست دادند برای مطامع خود و چپاول این کشور دست به دسیسه و تخریب می‌زنند.

وی با اشاره به اقرار صریح آمریکایی‌ها گفت: 8سال پیش رایس از مقامات بلندپایه آمریکا اعلام کرد ما مانده‌ایم چرا سال‌هاست که هر نیرنگی و نقشه‌ای به کار می‌گیریم ولی از جبهه انقلاب اسلامی شکست می‌خوریم که این همان مفهوم جمله ماندگار امام راحل(ره) است که فرمودند آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند که این مهم بیانگر آن است که باهدایت و تدابیر امام راحل(ره) و منویات مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی از اقتدار و پایه‌های مستحکمی برخوردار است.

قانون اساسی توجه ویژه ای به جایگاه شورای نگهبان دارد

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی با اشاره به فعالیت شورای نگهبان در کشور گفت: قانون اساسی توجه ویژه‌ای به جایگاه شورای نگهبان داشته است به طوری که حداقل 9 اصل از اصول قانون اساسی درباره اهمیت و جایگاه این شورا است.

وی افزود: قانون اساسی سه وظیفه مهم را به این شورا محول کرده است، یکی تطبیق مصوبات مجلس با شرع و قانون اساسی، یکی تفسیر قانون اساسی و دیگری نظارت بر انتخابات و یک همه پرسی‌که اینها بیانگر اهمیت جایگاه شورای نگهبان در کشور است.

تقوی تصریح کرد: در کشورهای دیگری مانند آلمان و فرانسه هم ساختاری همچون شورای نگهبان در نظر گرفته که البته در ایران امام راحل(ره) با نگاهی دقیق در راستای سلامت نظام، انقلاب و انتخابات دستور تشکیل چنین شورایی را داده است.

وی ادامه داد: هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات تشکیل شده که متعاقب آن هیئت نظارت در استان مرکزی با حضور 5 نفر و صدور احکام کار اجرایی خود را آغاز کرده‌ و پیرو آن موضوع هیئت نظارت شهرستان‌ها و نیز بخش‌ها در حال انجام است که البته در شهرستان اراک، هیئت نظارت استان هم در بخش استانی و هم شهرستانی فعالیت دارد و در واقع به جز اراک در 11 شهرستان استان این هیئت‌ها شکل می‌گیرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی با اشاره به روز شمار انتخابات ریاست جمهوری گفت: براساس قانون انتخابات و برنامه‌ریزی برای تدوین روزشمار، اعلام شروع رسمی انتخابات از 22 فرودین است که در 22 تا 24 فرودین‌ماه هیئت‌های اجرایی تشکیل می‌شود، ثبت‌نام از داوطلبان از 22 تا 27 فروردین ماه، رسیدگی به صلاحیت‌ها از 27 تا 31 فروردین‌ماه انجام می‌شود البته قانون 5 روز بیشتر برای رسیدگی‌ها در صورت بالا بودن حجم ثبت‌نام‌ها یا موارد دیگر پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: ششم و هفتم اردیبهشت ماه اسامی نهایی از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام و از هشتم تا بیست و هفتم اردیبهشت ماه به مدت 20 روز نامزدهای انتخاباتی فرصت تبلیغات دارند که 28 اردیبهشت ممنوعیت تبلیغات و 29 اردیبهشت روز برگزاری انتخابات است.

مسئولان دولتی از هر دخالتی در انتخابات ریاست جمهوری پرهیز کنند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی با اشاره به انتخابات شوراها گفت: انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شوراها همزمان شده که البته هیئت نظارت به انتخابات شوراها ورودی ندارد بلکه این مسئولیت با مجلس است که اقدامات در این زمینه انجام شده، در استان مرکزی هم سه نماینده به عنوان هیئت مرکزی انتخابات شوراها انتخاب شده است.

وی افزود: ما در استان مرکزی انتخابات میان دوره ای مانند برخی استان‌ها نداریم و امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شده و حرکت در بستر قانون شاهد انتخابات باشکوهی باشیم.

تقوی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره دخالت دولتی‌ها و شرکت‌های دولتی یا خصوصی مانند انتخابات مجلس در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به دولتی‌ها و شرکت‌هایی که سهامی از آنها در اختیار دولت است و از منابع دولتی برخوردار هستند تذکر می‌دهیم که وارد بحث انتخابات در راستای له یا علیه نشوند و درصورت مشاهده موارد به شورای نگهبان منعکس می‌شود.

مسئولان استانی زود نتایج انتخابات را پیش‌بینی نکنند بلکه به وظایف قانونی خود عمل کنند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی در پاسخ دیگر خبرنگار تسنیم درباره پیش‌بینی استاندار مرکزی و مسئولان درباره انتخابات ریاست جمهوری افزود: امیدواریم مسئولان استانی زود نتایج انتخابات را پیش‌بینی نکنند و به جای این رویه در جریان برگزاری صحیح، قانونی و درست انتخابات یاری‌گر باشند.

تقوی در پاسخ به سوال دیگری که خبرنگار تسنیم درباره اهمیت فتنه و حساسیت شورای نگهبان به موضوع فتنه و فتنه‌گران گفت: به‌طور قطع فتنه حساسیت نظام، شورای نگهبان و مقام معظم رهبری است زیرا رفتار فتنه‌گران در فتنه 88 چالشی برای نظام ایجاد کرد و جرمی نابخشودنی است.

وی اضافه کرد: در فتنه 88 رفتار فتنه‌گران سبب شد حضور 40 میلیونی و مشارکت 80 درصدی که یک نقطه مثبت و پشتوانه مستحکم برای نظام به شمار می‌رفت به حاشیه برود و دیده نشود و فتنه‌گران نظام و انقلاب را با چالش و مشکل روبه‌رو کنند.

تقوی خاطرنشان کرد: البته رهبرمعظم انقلاب اسلامی بارها و بارها در خنثی ساختن فتنه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی نقشی بی‌بدیل داشته‌اند و این نظام را از بلایا و فتنه‌ها در امان نگاه داشته‌اند و امروز فتنه‌گران با نگاه رئوف معظم له براساس رافت اسلامی روبه‌رو شده‌اند.

وی افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند به طور قطع فتنه خط قرمز نظام ماست و فتنه‌گران و حامیان فتنه لیاقت پست گرفتن در نظام جمهوری اسلامی را ندارند زیرا اینها با خیال خام خود به دنبال ضربه به نظام و ساقط کردن این انقلاب بودند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها