آیت‌الله هاشمی شخصیتی بی‌نظیر و مرد روزهای سخت بود‌

آیت‌الله هاشمی شخصیتی بی‌نظیر و مرد روزهای سخت بود‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی عصر امروز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه قرآن کریم بحث‌های متنوعی از گذشته، حال و آینده دارد، اظهار داشت: قرآن، کتاب اعتقادات، احکام، اخلاق، عرفان، تاریخ، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و مردم شناسی است که باید آن را شناخت.

وی با بیان اینکه شرط بهره‌برداری از قرآن شناخت آن است، افرود: یکی از بحث‌های زیبای قرآن کریم واژه‌هایی است که درباره انسان بیان شده و ما می‌بینیم که واژه رجال 28 بار مثبت یا منفی در قرآن تکرار شده است.

عضو جامعه روحانیت مبازر آیت‌الله هاشمی را مصداقی از آیه 23 سوره احزاب دانست و خاطرنشان کرد: یک نگاه به آیت‌الله هاشمی واژه رجال است که قرآن کریم می‌فرماید از گروه مومنان رجالی هستند که با خدا عهد، پیمان و قراری دارند که تا آخرین لحظه حیات‌شان ‌بر این عهد و پیمان باقی می‌مانند.

وی با بیان اینکه منظور از رجال همان شخصیت است، گفت: حضرت ابراهیم (ع) یک نفر است، اما قرآن کریم وی را یک امت تعبیر کرده و شهید بهشتی نیز از نگاه امام راحل یک امت لقب گرفته ‌که شخصیت افراد را نشان می‌دهد.

‌اکرمی با ابراز "منظور از شخصیت فکر، فهم، فلسفه، عرفان، اخلاق، اعمال، رفتار، آینده نگری و شجاعت در صحنه‌های گوناگون است" یادآور شد: آیت‌الله هاشمی یک شخصیت بود و مصداق آیه مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را از سال 43 می‌شناختم، ابراز کرد: از سال 43 تا آخرین لحظات عمر آیت‌الله هاشمی با وی بودم و با ایشان کار کردم.

عضو جامعه روحانیت مبازر با تصریح بر اینکه رحلت آیت‌الله هاشمی شوکی نه برای ایران بلکه برای جامعه بین‌الملل بود، به تسلیت سران کشورهای مختلف نیز اشاره کرد و گفت: نخست وزیر هند از طرف یک میلیارد و 250 میلیون نفر از مردم کشورش درگذشت آیت الله هاشمی را تسلیت گفت.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در پی رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: 50 نکته در پیام مقام معظم رهبری وجود دارد که هوش بالا، تکیه‌گاه مطمئن، مشاور صادق و لایق و شایستگی از جمله نکات در این پیام بود.

اکرمی گفت: پیام مقام معظم رهبری حجتی برای همگان است نه آنچه که گفتند، شنیدیم و نوشتند.

وی با اشاره به حضور موثر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: دشمن با جنگ تحمیلی می‌خواست نهال جمهوری اسلامی را که به 2 سال نرسیده بود را بخشکاند و ایران را تجزیه و جلوی صدور انقلاب را بگیرد که فرماندهی جبهه‌های جنگ با اذن و دستور رهبری بر عهده آیت‌الله هاشمی بود.

عضو جامعه روحانیت مبازر با بیان اینکه شخصیت‌ها را باید در روزهای پرفراز و نشیب و سخت شناخت، ابراز کرد: روزی که همه چیز به سرنخی بند است می‌توان افراد را شناخت.

وی با اشاره به عملیات کربلای 4 و تقدیم 6 هزار شهید خاطرنشان کرد: بعد از این عملیات آیت‌الله هاشمی در جبهه‌ها ماند و با عملیات کربلای 5 دشمن را غافلگیر کرد که ما باید آیت‌الله هاشمی را در این عرصه بشناسیم.

اکرمی بیان کرد: ما باید آیت‌الله هاشمی را میدان سیاست، اقتصاد، برنامه ریزی، مجلس، دفاع مقدس، ریاست جمهوری و خطبه‌های نماز جمعه بشناسیم و اگر کسی می‌خواهد آن مرحوم را بیشتر بشناسد آثار قلمی و فرهنگی وی را مطالعه کند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی شخصیتی بی‌نظیر بود، تصریح کرد: آن مرحوم صاحب نظر بود که متاسفانه گاهی افرادی تنگ‌نظرانه نمی‌توانستند ایشان را تحمل کنند.

عضو جامعه روحانیت مبازر با اشاره به ماه‌های پایانی سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار داشت: همه باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل وارد گود شوند تا کشور را بسازیم چرا که دنیا دلی به ما نمی‌سوزاند.

وی با تاکید بر اینکه باید در مصرف کنترل و در تولید تلاش جدی شود، بیان کرد: باید در صادارت کوشا و در واردات و قاچاق بخیل باشیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها