شبح مرد موقرمز در کاخ سفید/ چرا ترامپ هرگز حذف نخواهد شد؟

نباید پنداشت که ترامپ از کاخ سفید می‌رود و به قول معروف همه از شرش راحت می‌شوند. ترامپ و ترامپیسم در تاریخ و سیاست آمریکا خواهد ماند.

شبح مرد موقرمز در کاخ سفید/ چرا ترامپ هرگز حذف نخواهد شد؟

به گزارش خبر فوری ، یک نکته مهم در مورد دونالد ترامپِ جنجالی وجود دارد که معمولا در نظر گرفته نمی‌شود. نباید پنداشت که ترامپ از کاخ سفید می‌رود و به قول معروف همه از شرش راحت می‌شوند. ترامپ و ترامپیسم برای همیشه در تاریخ و سیاست آمریکا خواهد ماند.

جنبشی که در قلب تاریخ آمریکا جای گرفت

مطلب فوق چیزی است که آنا اپلبوم (تحلیلگر آتلانتیک) نیز در مقاله اخیرش در این نشریه بر آن تاکید دارد. اپلبوم معتقد است که ترامپ از دل جنبش birtherism بیرون آمد و به قدرت رسید. این جنبشی بود که بعد از روی کار آمدن اوباما در آمریکا ظهور کرد و معتقد بود که باراک اوباما متولد آمریکا نیست و به همین دلیل قدرتش نیز غیرقانونی است. در واقع پیروان این جنبش 8 سال سکانداری، تصمیم‌گیری و اداره آمریکا را غیر قانونی می‌دانستند و با دولت اوباما به عنوان یک دولت اشغال‌گر و مردود رفتار می‌کردند.

ترامپ دقیقا از دل چنین جنبشی بیرون آمد. شاید به همین دلیل هم بود که بعد از به قدرت رسیدن، هر چیزی را که نشانه‌ای از اوباما بود پاک کرد؛ از برجام گرفته تا طرح بیمه همگانی و Obama Care.

ترامپ نماینده گروهی از آمریکایی‌ها بود که دولت 8 ساله دموکرات‌ها را غیرقانونی و خود را قانونی می‌دانستند. او با همین دیدگاه، 4 سال کشورداری کرد و در تمام چالش‌هایش با کنگره خود را حق و نماد قانون و مخالف را نماد بی‌قانونی و باطل می‌دانست.

مشخص است چنین رویکردی چه نتیجه‌ای به بار می‌آورد. فرض کنید دو نفر بر سر یک موضوع با یکدیگر درگیر شوند. عاقلانه‌ترین راه برای حل این مساله این است که این دو نفر نزد نفر سومی رفته و او را حکم دانسته و حل مساله را به او بسپارند. اما در مورد ترامپ چنین موضوعی صدق نکرد. او نفر سوم را قبول نداشت و به همین دلیل به جای حل موضوع به حمله مستقیم به مخالفش روی آورد.

جنبش ترامپیسم و انتخابات جنجالی 2020

ترامپ و طرفدارانش در طول انتخابات 2020 هم همین روش را تکرار کردند. آنها به جای پذیرش شکست، زیر میز بازی زده و مجددا به تئوری خود مبنی بر غیرقانونی بودن اقدامات دموکرات‌ها توسل جستند. اصولا جنبش‌های انقلابی و ساختارشکنانه‌ی قانون گریز به یک رهبر معنوی و کاریزماتیک احتیاج دارند. ترامپ سعی کرد همان شخص ابرقدرت و کاریزماتیکی باشد که هیچ وقت شکست نمی‌خورد. او به جای پذیرش شکست تاکید کرد که هرگز بازنده نشده و به صورت غیر قانونی عزل شده است.

داستان ترامپ؛ جوکری که توماس وین از آب درآمد

طبق تحلیل نویسنده آتلانتیک، جنبش ترامپیسم که ادامه دهنده جنبش birtherism است یک گروه متحد و مخالف در آمریکا خواهد شد که دولت احتمالی جو بایدن را هم غیرقانونی می‌داند. ترامپ مطمئنا بعد از خروج از کاخ سفید با مشکلات قانونی فراوانی از جمله مالیات گریزی وحشتناکش مواجه خواهد شد. او می‌تواند با تمسک به نظریه قانونی نبودن سیستم و ساختار آمریکا از پذیرش احکام و اتهامات مربوط به خود فرار کند.

ترامپ همچنین می‌تواند خود را به برند مخالفین نظام آمریکا تبدیل کند. او می‌تواند کسب و کار خود را با همین برند توسعه دهد. توییتر در این چند روز پر شده از برندهای ترامپ. هشتگ های #Stopthecount و # LockHerUp تبدیل به شعار طرفداران ترامپ شده است. شعاری که به راحتی می‌تواند 4 سال جمعیت وسیعی از مردم آمریکا را که از سیستم این کشور خسته شده اند زیر پوشش خود قرار داده و آنها را وحدت دهد. جمعیتی که شاید 4 سال یا 8 سال بعد مجددا تحت لوای ترامپ یا یک شخصیت دیگر قرار گرفته و با به کار بردن خشونت یا رای، قدرت را از طبقه حاکم پس بگیرند.

این جمعیت 70 میلیونی که شاید منتظر یک جوکر بودند تا به خروش آمده و قیام کنند حالا احتمالا با کمک یک توماس وین انقلاب کنند.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • ایران
    0

    شما ساده ایدیا خودتونو به ندیدن زدین هموجورکه می گین در ایران رئیس جمهور ازقبل تعیین شده !!!!!! در آمریکا هم همان طوری هست اینا همش فیلمه ببینید ترامپ خودش ازکاخ میره بیرون بدون هیچ هیا هوی همش لاف میزد چکارمی کنم فلان می کنم برای سرگرمی بود

  • جابر
    0

    از قديم گفته اند سگ زرد برادر شغاله، فرقي به حال ما نميكنه كه چه كسي رئيس جمهور آمريكا بشه اونها سياستهايشان در جاي ديگه اي ديكته ميشه و روساي جمهورشان مجري اونها هستند، فقط مهم اينه كه دولت مردان ما سر عقل بيان ونگاه شان به بيرون از مرز نباشه واينقده خودشونو زبون وخار نكنند .دولت مردان ما فقط عوامفريبي بلدند چند ماه مونده به انتخابات آمريكا بطور افسار كسيخته قيمت دلار وسكه را افزايش دادند، همينكه در رسانه ها اعلام شد كه بايدن پيروز انتخابات اعلام شد يه چند ميليوني قيمت سكه وچند هزار توماني قيمت ارز اومد پايين ومردم ساده ما هم خيلي زود باورشان ميشه كه بله قيمت اومد پايين .آقاي روحاني ........خودتي .مردم را چي فرض كردي ؟؟؟؟تو كه عرضه نداشتي مملكت رو اداره كني بسيار بيجا كردي به مردم كليد نشون دادي .خيانت تو به اين مملكت از بني صدر هم بدتر بود.اللهم عجل لوليك الفرج.

  • محمد
    0

    نویسنده عزیز زیاد هیجانی نشوید از ترامپ بجز تصویری از یک کله شق بی عقل و غلام حلقه به گوش صهیونیست چیزی باقی نخواهد ماند اقلیت مردم امریکا که طرفدار وی هستند نمی توانند تصمیم گیر مهم در آینده باشند تفکر ترامپ در زمان استیضاء وی قبل از برکناری منسوخ شد و اگر به جهت صدمه نخوردن به اعتبار کشور امریکا نبود همان استیضاح کار ترامپ را یکسره می کرد اما در کارزار انتخابات اکثریت مردم امریکا ثابت کردند که یک اقلیت متعصب با تفکر هیتلریست نمی تواند برای آنها تصمیم گیر نمایند و بزرگان سیاست در دنیا نیز هرگز ترامپ را جدی نگرفتند . ترامپ بیشتر شبیه بازی های نورمن ویزدوم عمل کرد که با لبخند صهیونیست ها بیشتر دلقک بازی در می آورد و کاملاً محرز بود که شم سیاسی کافی نداشت و از پیرامون خود خبر نداشت و ...

  • مهدی
    0

    سلام به همه اگر دولت بزاره ان شاالله دلار توی بازار میشه زیر ۵۰۰۰ تومن

  • محمد
    0

    منظورم از نورمن ویزدوم شخصیت اصلی ایشان نمی باشد بلکه اشاره به نقش ایشان در فیلمهایش است وگرنه شخصیت ایشان قابل احترام است

  • محمدی
    0

    جناب ایران ! این بمیریها ازاون بمییرها نیست جونم کمی صبرکن خواهی دید تری( ترامپ)چه گندی بیرون میاره.ازمن گفتن!

  • علیرضا
    0

    راستی مگه ترامپ نگفته بود «اگه در مقابل بایدن خمار به بازم از آمریکا میرم »چی شد؟؟؟ پومپئو ،ملاینا،کجان ساکتندکسی خبری نداره؟؟؟

  • خلیج همیشه جاوید فارس
    0

    وقتی احمدی نژاد حذف شد ترامپ هم حذف میشه

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      Ok.دقیقا.افکار رابشناسید نه ادمها را.

    • سعید
      0

      احمدی نژاد در قلب ملت ایران جای دارد.

  • کاربر ناشناس
    0

    کوررنگی دارید ؟اخه این کجاش موش قرمزه؟؟ طلای و استخوانی باهم قاتیه

  • کلاه قرمزی
    0

    آیندگان مدیون ترامپ خواهند بود.

  • ناشناس
    0

    روحانی هم اومد آثار احمدی نژادرو حذف کنه مثل ارتباط باغرب در قبال شاخه شونه کشیدن با اون .حذف کارت وسهمیه بنزین .حذف یارانه .حذف مسکن مهر کاهشویا تعطیلی گسترش فن آوری اتمی ،کاهش مطالعات ماهوارهای .توقف هواپیماسازی غیر نظامی، عدم توسعه به سهام عدالت .ولی چون ازغرب رکب خورد و دید ازغرب بخاری بلند نمیشه به جای اونا دوباره کارت سوخت وسهمیه ویارانه معیشتی و مسکن ملی وبه ظاهر با غرب درافتادن رو به ناچار بااسم دیگه راه انداخت. والبته چون روش نشد فقط اسماشو عوض کرد مسکن ملی به جای مهر .کمک معیشتی به جای یارانه فقط از سر لجبازی که بگه من کار احمدی نژاد و قبول ندارم.گرچه خود احمدی نژاد هم نقایص زیادی داشت .

  • متفاوت
    0

    تحلیل جالب ودرستی بپد.

  • مسعود
    0

    ترامپ 4سال آینده رانخواهددید.

  • خسته
    0

    ترامپ یک بازیگری بیش نبود که تو این چندسالی که برتخت ریاست بود ممالکی رو به بازی کثیفی گرفت تا این نوزاده خفته در حهان بعدها خون خوار انسانهای بی گناهی شود ودر اخر امیدوارم یکی پیدا بشه بکندش زیر ماشین هیجده چرخ

  • نادر باجلان
    0

    سلام ممنون از زحمات یکایک شما عزیزان

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خواهش می‌کنم نه بابا چه زحمتی

  • رضا
    0

    یکی از مسئولان نظامی گفته: انتخابات آمریکا نشان داد ایران بهترین نظام دموکراسی در جهان را دارد!!!!!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      مگه شک داری رضا موتوری آمریکا که آبروی هرچی رای گیری را بورد

  • yekta
    0

    ترامپ آمریکایی رو ول کنید به ترامپ ایرانی عمامه به سر که به تخت ریاست جمهوری تکیه زده اگر فکر میکنین که مشکلات ما با ترامپ رفتنش حل میشه سخت در اشتباهید مشکل ما با رفتن حسن روحانی و تفکر دنیاطلبی و معاویه ای حل میشه

  • احسان
    0

    ترامپ و امثال او تو سیاست امریکا کاره ای نیستن بودن یا نبودنشون دست خودشون نیست فقط مجریه سیاست دیکته شده صهیونیسم هستن ترامپ جزئی کوچک از سیاست کلان پشت پرده و تعریف شده اسرائیل میباشد تا به اسراعیل وصهیونیسم در وجود ملتها مشروعیت ببخشه وبا ایجاد حس مسعولیت مردم را پای صندوق رای بکشه در کل با بایدن یا ترامپ سیاست امریکا یک سیاست واحد یا بهتر بگم سگ زرد برادر شغاله

  • علی
    0

    ترامپ به زودی می میرد و به درک واصل میشود. ترامپ یک سم بود که آمریکا را مسموم کرد. اول خودش و پشت سر اون آمریکا هم نابود میشود. و این مقدمه نابودی صهیونیزم خواهد بود، و آنها بیست و پنج سال آینده را نخواهند دید. خوب نگاه کنید، درس بزرگی در این است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها