پاساژهای اصفهان تعطیل می‌شوند

رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به جزئیات دقیق تعطیلی اصناف از ساعت ۶ بعد از ظهر به بعد، گفت: پاساژهای اصفهان از جمله سیتی سنتر اصفهان نیز از ساعت ۶ بعد از ظهر به بعد تعطیل خواهند بود.

پاساژهای اصفهان تعطیل می‌شوند

رسول جهانگیری در خصوص محدودیت های یک ماهه اصناف تا ۲۰ آذر ماه، اظهار کرد: مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا، مشاغلی که در گروه های ۲، ۳ و ۴ قرار دارند، زمان فعالیت آنها محدود خواهد شد و از روز سه شنبه ۲۰ آبان ماه تا ۲۰ آذر ماه تنها تا ساعت ۶ بعد از ظهر اجازه فعالیت دارند.

وی افزود: اگر واحد صنفی در این بازه زمانی تخلف و به دنبال آن پلمب شد، با اتمام طرح بعد از ۲۰ آذر ماه به مدت یک ماه دیگر همچنان پلمب باقی خواهد ماند، چراکه اکنون موضوع سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان افزود: مشاغلی که در این گروه ها قرار دارند، می توانند در این یک ماه فعالیت خود را به عنوان مثال به صورت یک سر تا از ۸ یا ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر ادامه دهند و با توجه به مصوبه ستاد کرونای کشور و استان می توانند مطابق ذائقه مشتریان خود فعالیت کنند.

وی در خصوص فعالیت پاساژها نیز، توضیح داد: پاساژهای اصفهان از جمله سیتی سنتر اصفهان نیز از ساعت ۶ بعد از ظهر به بعد تعطیل خواهند بود.

جهانگیری با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد مشاغل کلانشهرها در پاساژها قرار دارند، تصریح کرد: وقتی پاساژها تعطیل باشند بسیاری از مشاغلی که در لیست و گروه بندی ۲، ۳ و ۴ قرار ندارند، ناچار به تعطیلی خواهند شد.

وی همچنین ادامه داد: اصنافی که مرتبط با غذای مردم است همچون مراکز طبخ غذا، رستوران، فست فودی ها از ساعت ۶ بعد از ظهر به بعد خدمات آنها بیرون بر خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف اصفهان همچنین تاکید کرد: مشاغلی که در سه دسته نامبرده قرار ندارند، همانند لوازم پزشکی، بهداشتی ساختمان، نانوایی ها، خدمات فنی خودرو، تعویض روغنی ها و ... می توانند با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با تاکید بر اینکه برای اعمال درست این محدودیت ها از بازرسان اتحادیه ها، بازرسی اصناف و نیروی انتظامی کمک می گیریم، تصریح کرد: در اصفهان همواره اجازه نداده ایم که بحث اصناف امنیتی شود، بنابراین از صنوف مختلف درخواست داریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های اعلام شده، به مصوبات ستاد ملی کرونا احترام گذاشته و آن را دقیق اجرا کنند.

جهانگیری در ادامه درباره اینکه برخی صنوف نیز به دلیل شیوع و گسترش کرونا تعطیل هستند، توضیح داد: در حال حاضر تالارهای پذیرایی تعطیل هستند، همچنین تا ۲۳ آبان نیز چایخانه ها و آرایشگاه های زنانه تعطیل خواهند بود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها