آسفالت ۱۲.۵ کیلومتر از جاده اشنویه - پیرانشهر به اتمام رسید

رییس اداره راهداری ‌و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه گفت: عملیات آسفالت ۱۲.۵ کیلومتر از جاده اشنویه - پیرانشهر در حوزه استحفاظی این شهرستان به اتمام رسید.

آسفالت ۱۲.۵ کیلومتر از جاده اشنویه - پیرانشهر به اتمام رسید

هاوری مدرس روز یکشنبه اظهار داشت: جاده اشنویه - پیرانشهر ۴۵ کیلومتر طول دارد که ۲۴ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی این شهرستان واقع شده است.

وی با بیان اینکه عملیات آسفالت این مسیر در حوزه استحفاظی این شهرستان امسال آغاز شده ‌بود، افزود: برای اجرای این طرح ۶۷ میلیارد ریال هزینه شده است که با اتمام آسفالت آن، تاکنون ۱۷ کیلومتر از این مسیر در حوزه اشنویه روکش آسفالت شده است.

رییس اداره راهداری ‌و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه افزود: در قالب طرح "ابرار" نیز زیرسازی در محورهای روستاهای "پروانه" و "قزن‌آباد" امسال به طول بیش از چهار کیلومتر انجام گرفته و عملیات احداث و آسفالت محورهای روستایی «ذمه- آلکاباد» و «حیدرآباد» نیز به طول ۶ کیلومتر در دست اجراست.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال خط‌کشی محورهای حوزه استحفاظی به طول ۷۵ کیلومتر صورت گرفته و با اقدامات و پیگیری‌های این اداره محور مرزی "مرگ زیارت" نیز به طول ۲۰ کیلومتر بازگشایی شد.

مدرس افزود: تاکنون ۱۷۰ مورد علایم اطلاعاتی، اخطاری و انتظامی نیز در حوزه‌های استحفاظی این شهرستان نصب شده ‌است.

در حال حاضر از مجموع ۱۸۱ کیلومتر مجموع راه روستایی در اشنویه ۱۵۳ کیلومتر آن آسفالت شده‌ است.

شهرستان اشنویه با ۷۴ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و هم مرز با ۲ کشور عراق و ترکیه است؛ این شهرستان مرزی دارای ۷۲ روستا و ۲ بخش مرکزی و نالوس است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها