انتقاد شدید یک مدیر خانم از وزارت ورزش

جنجال انتخابات فدراسیون نجات غریق و غواصی ادامه دارد.

انتقاد شدید یک مدیر خانم از وزارت ورزش

فاطمه میرآخوری نایب رئیس پیشین فدراسیون نجات غریق و غواصی که برای انتخابات این فدراسیون کاندیدا شده بود، از سوی وزارت ورزش تائیدیه نگرفت تا به انتقاد از وزارت ورزش بپردازد.

او در این باره می گوید: «من برای انتخابات این فدراسیون ثبت‌نام کردم که متأسفانه از سوی کمیسیون تطبیق وزارت ورزش و جوانان، سوابق مدیریتی‌ام مورد تایید قرار نگرفت. در این خصوص نامه اعتراض هم زده‌ام امامی‌خواهم موضوع برای اذهان عمومی هم روشن شود. فدراسیون نجات‌غریق و غواصی که سال‌ها بدون مشکل و در آرامش اداره می‌شد حالا با تصمیماتی که کمیسیون تطبیق وزارت ورزش و جوانان نسبت به احراز کاندیداهای ثبت‌نام کننده انتخابات این فدراسیون گرفته، خواسته یا ناخواسته مسیر مجمع انتخاباتی را با ابهاماتی به لحاظ مدیریتی روبرو کرده است.نزدیک به 13 کاندیدا در انتخابات فدراسیون نجات‌غریق و غواصی ثبت‌نام کردند اما حدود یک هفته پیش کمیسیون تطبیق وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفت فقط 5 نفر را به لحاظ مدیریتی تعیین صلاحیت کند که این خود با ابهاماتی مواجه است که از سوی مراجع ذیصلاح نیاز به بررسی و تامل بیشتری دارد.»

او اضافه می کند: «من به همراه چند کاندیدای دیگر که از سوی این کمیسیون، تایید صلاحیت مدیریتی نشدیم، نسبت به این تصمیم اعتراض کردیم و امیدوار هستیم که کمیسیون تطبیق در بررسی مجدد، بهترین تصمیم قانونی را اتخاذ کند، در غیراینصورت اعتراض و شکایتم را به مراجع بالاتر خواهم برد و از حق قانونی‌ام دفاع خواهم کرد. جهت اعتراض و شکایت، در هفته‌ای که سپری شد چندین و چندبار به وزارت ورزش و جوانان مراجعه و با آقای خسروی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی صحبت کردم. سوابق مدیریتی‌ام (بیش از دو سال و نیم) را به عنوان نایب رئیس پیشین فدراسیون نجات‌غریق و غواصی ارائه دادم. علاوه بر این، چندین و چند سال در مراکز دیگر ورزشی به عنوان مدیر مشغول به کار بودم که مدارک آن را نیز ارائه داده‌ام اما پاسخ روشنی در این خصوص دریافت نکردم. این درحالی بود که اگر مراجع ذیصلاح وزارت ورزش و جوانان دقیق بررسی کنند، یکی دو کاندیدای دیگر، سابقه مدیریتی‌شان به 4 سال هم نمی‌رسد اما از سوی کمیسیون تطبیق تعیین صلاحیت شدند. برای اطمینان از این موضوع از آقای خسروی سوابق مدیریتی کاندیداهای تعیین صلاحیت شده را درخواست کردم که متاسفانه گفتند سوابق مدیریتی دیگر کاندیداها به من ارتباطی ندارد و باید فقط در مورد خودم صحبت کنم. سئوالم من این است، یعنی به عنوان یک کاندیدای شاکی و معترض نباید بدانم که دیگر کاندیداها با چه سوابقی تعیین صلاحیت شدند؟ این یک اشکال قانونی به آیین‌نامه مجامع انتخاباتی است که اجازه شفاف‌سازی در مورد سوابق مدیریتی کاندیداها را نمی‌دهد. اعتراض و درخواستم از کمیسیوت تطبیق این است که با بررسی مجدد، قانون را برای همه کاندیداها یکسان ببینند. اگر واقعا قرار است سوابق مدیریتی 4ساله ملاک اصلی باشد، این قضیه باید در مورد همه کاندیداها در چارچوب قانونی یکسان مورد بررسی مجدد قرار گیرد.»

فاطمه میرآخوری همچنین توضیح می دهد: «نکته عجیبی که در وزارت ورزش و جوانان با آن مواجه شدم اختلاف نظر بین کمیسیون تطبیق و مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی بود. کمیسیون تطبیق، نایب رئیسی را به عنوان سوابق مدیریتی قبول دارد اما آقای خسروی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی با صحبتی که با وی داشتم معتقد است نایب رئیسی بانوان نباید به عنوان سابقه مدیریتی لحاظ شود. صراحتا اعلام می‌دارم در این خصوص اگر به پاسخ روشنی نرسم قطعا به مراجع بالاتر که احتمالا سازمان بازرسی کل کشور است اعتراض و شکایت خواهم کرد. سئوالم از کمیسیون تطبیق این است، من با سابقه 22 ساله در این فدراسیون در مقاطع مختلف، چه آموزشی، چه مدرسی ارشد و چه مدیریتی نباید صلاحیت مدیریتی‌ام تایید شوم. به هرشکل امیدوارم درخصوص وضعیت انتخاباتی فدراسیون نجات‌غریق و غواصی بررسی‌های بیشتری صورت پذیرد تا شاهد یک انتخابات سالم و بدون حاشیه باشیم.»

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها