اصلاح نقاط حادثه خیز جاده‌های کردستان ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: اتمام اصلاح نقاط حادثه خیز محورهای ارتباطی بین شهری در این استان به منظور کاهش تصادفات رانندگی نیازمند اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

اصلاح نقاط حادثه خیز جاده‌های کردستان ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

محمدراشد مدرس گرجی روز دوشنبه اظهار داشت: اکنون در جاده‌های بین شهری این استان ۶۲ نقطه پر حادثه شناسایی شده که اصلاح ۲۸ نقطه آن در دستور کار راهداری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در سه سال گذشته ۱۰ نقطه از ۲۸ مورد با هزینه کرد ۱۲۰ میلیارد ریال اصلاح شده و اصلاح ۱۸ نقطه در دست اقدام دیگر نیز نیازمند ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی است.

مدرس گرجی با بیان اینکه این میزان هزینه مورد نیاز از ۲ محل اعتبارات در اختیار سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای و اعتبارات استانی تامین می‌شود، یادآور شد: عملیات اجرایی ۲ نقطه بزودی برای رفع نواقص به مناقصه گذاشته می‌شود.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: اصلاح نقاط حادثه خیز در راستای کاهش شمار تصادفات و همچنین تلفات انسانی از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان در سال جاری است.

وی گفت: هر چند که اصلاح نقاط حادثه‌خیز در کاهش شمار تصادفات و تلفات انسانی بسیار مؤثر است اما مهمترین اصل در کاهش تصادفات جاده‌ای عوامل انسانی است به همین دلیل باید رانندگان نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین کاهش مخاطرات رانندگی اقدام جدی کنند.

۱۱ مورد از ۶۸ نقطه به عنوان نقاط پرخطر و پر حادثه در جاده‌های ارتباطی استان کردستان در ردیف نقاط پر تصادف قرار دارند.

طول شبکه راه های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر بوده که این میزان شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها