آخرین سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی ساعاتی پیش از مرگ

آخرین سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی ساعاتی پیش از مرگ

سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت که در روز درگذشت ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، ناهار را به صورت خصوصی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صرف کرده و جلسه‌ای دو ساعته با وی داشت، امروز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایرنا به روایت بخشی از این جلسه پرداخت و گفت:

روز یکشنبه (19 دی ماه جاری) من پس از جلسه با وزیر ورزش و جوانان، در وزارت بهداشت، در حال رفتن به بیمارستان لقمان برای افتتاح چند پروژه درمانی، از جمله تعدادی تخت ICU بودم که آیت الله هاشمی تماس گرفتند و بنده را برای ناهار دعوت کردند.

با توجه به اینکه قبلا برای ناهار از طرف آقای ناطق نوری دعوت شده بودم، جلسه ناهار با آقای ناظق نوری را به زمان دیگری موکول کردم و پس از افتتاح چند پروژه درمانی در بیمارستان لقمان در ساعت یک و نیم بعد از ظهر، ناهار در خدمت ‌آیت الله هاشمی بودم.

این اولین بار بود که ناهار را دو نفری با آیت الله هاشمی صرف می‌کردم و تاکنون سابقه نداشت که ایشان بنده را برای ناهار به صورت خصوصی دعوت کنند، در این دیدار بیش از یک ساعت دو نفری با هم صحبت های زیادی داشتیم که شاید اکنون زمان گفتن همه این صحبت ها نباشد.

ایشان نسبت به برخی مسائل جاری و ‌آینده کشور به خصوص مسائل مربوط به رفاه احتماعی و توجه به فقرا و محرومان صحبت کردند و تاکید کردند که در دور آینده دولت با توجه به اینکه روابط بین‌الملل ایران با کشورهای دنیا بهتر خواهد شد و شرایط اقتصادی دولت هم مناسب‌تر می‌شود، باید آرزوهای بر زمین مانده درباره محرومان و نیازمندان را حتما محقق کنیم.

یک بخش مهم از فرمایش آیت الله هاشمی این بود که نباید اجازه دهیم شرایط به گذشته برگردد، که اگر برگشت هم ایران و هم انقلاب فرصتی برای بازسازی نخواهد داشت و باید حتما تلاش کرد که همین مسیری که آغاز شده با رفع معایبی که داریم، ادامه پیدا کند.

در رفتن آیت الله هاشمی و در نوع مرگ این عزیز، حتما حکمتی نهمته است که برای مسئولان عبرت آموز است. امیدوارم همه عبرت بگیریم و ببینیم که فرصت خدمت همیشگی نیست، مثل ابر بهار از دست می‌رود و باید برای رفاه مردم شریف اقدام کنیم، مردمی که صحنه‌های باشکوهی را برای بدرقه آیت الله هاشمی آفریدند.با بدرقه باشکوه مردم، قدر و منزلت آقای هاشمی به عنوان یک روحانی صالح و مخلص نزد مردم شریف ایران بعد از چهار دهه کار اجرایی و مسئولیت مستقیم در عالی‌ترین سطوح مشخص شد، هیچ کس شاید باور نداشت که قدر و منزلت ایشان در قلب مردم با هر فکر و جریانی این قدر عزیز است.

منبع: ایرنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • علی
    0

    باسلام از اینکه شخصیت بزرگی را از دست دادیم بسیار بسیار ناراحت شدم انشالله روحش با اولیاء محشور شود و جدی مسولین باید از این بزرگوار درس بگیرن و همه هم و غمشون مشکلات مردم باشه تا در قلب مردم جا داشته باشن از شما هم تشکر ویژه

  • بهزاد
    0

    خداوند ایشان را با انبیا واولیاومحشور گرداند زیرا که امید مردم محروم ودرمانده بودند واز حال وروزگار انان با خبر

  • سعید
    0

    تکیه گاهی محکمی برای مردم و نظام بودند همیشه در کار ایشان تدبیر ، عقلانیت و دوراندیشی خاصی مشاهده می شد فقدان این اسطوره انقلاب و نظام را بعدها خواهیم فهمید. بر ملت عزیز ما این مصیبت عظماء تسلیت.

  • حسین
    0

    چقد دلم گرفته شد برای رفتنش

  • nima
    0

    من که اصلا باورم نمیشه رفسنجانی مرده .....الان توی ی جزیره ای داره برای خودش حال و صفای میکنه ...اره دوستان سیاست خیلی گثیف تر از اون چیزی هست ک فکر میکنید ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها