یکی از زیباترین خیابان‌های کشور در کیش احداث می‌شود

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که در رابطه با معماری جزیره اقدام‌های خوبی صورت گرفته گقت: در رابطه با محور امیرکبیر طرح مصوبی داریم و به زودی شاهد یکی از زیباترین خیابان‌ها در کشور خواهیم بود.

یکی از زیباترین خیابان‌های کشور در کیش احداث می‌شود

غلامحسین مظفری سه‌شنبه‌شب در مراسم گرامی‌داشت روز کیش گفت: این روز قدردانی از زحمات کسانی است که برای کیش زحمت کشیدند و در طول قرن‌ها باعث توسعه آن شدند.

وی در ادامه با تاکید بر ایده پردازی های نو افزود: برای رسیدن به این هدف، معماری محور امیرکبیر در ماه های گذشته به معرض مسابقه گذاشته شد. همچنین نوسازی و باز سازی مسجد ماشه در دستور کار قرار گرفت و به نتیجه رسید و اکنون ساحل ماشه به عنوان اسکله قدیمی که بدون استفاده مانده است، پس از انتخاب آثار هنرمندان تراز اول کشور در مسابقه هفت سنگ به باغ مجسمه کیش تبدیل می شود .

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: ساماندهی سواحل کیش نیز یکی دیگر از طرح هایی است که طرح آن تصویب شده و به زودی اجرا خواهد شد.

در مجموع باید تلاش کنیم فضای معماری مناسبی برای جزیره داشته باشیم و قدم ها را استوار تر برداریم تا بر خلاف محدودیت هایی که به دلیل شیوع کرونا به وجود آمد، از فرصت ها استفاده کنیم و شروع خوبی برای سال آینده در روز کیش داشته باشیم.

مطفری در خصوص رونمایی از فصلنامه جدید معماری و ساختمان با محوریت موضوعی کیش گفت:این فصلنامه ضمن ارائه مقالات تحلیلی و معرفی پروژه های مهم و ملی ، به انتشار ارزش های جزیره کیش با محورها و مباحث مختلف می پردازد و جایگاه و ارزش های منطقه ای در حوزه خلیج فارس، موضوع طبیعت و مردم، صنعت توریسم و گردشگری، نقش میراث معماری سنتی و مدرن در گردشگری و توسعه آن، توریسم معماری، صنعت ساختمان و تکنولوژی، اقلیم و بومگرایی در ساختار معماری قرن ۲۱، مدیریت توسعه و نقش آن در ایجاد تعادل و توازن همچنین شناسایی و تبیین محورهای توسعه پایدار از جمله مباحثی است که در این شماره از فصلنامه معماری به آن پرداخته شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسن زاده
    0

    افرین به مدیر پر تلاش با لیاقت کیش امیدوارم همینطور که خیابان زیبا میسازند زندگی را هم برای قشر ضعیف زیبا کنند نه اینکه 60دفتر املاک ملکی خون مردم تو شیشه کردن وبر طبل گرانی مسکن میکوبند تا بیشتر کمیسیون بگیرند ایا برای یک اپارتمان 100میلیون تومان کمه کمیسیون چرا عدالت مطابق سرزمین اصلی رعایت نمیشه چرا400جواز جدید صادر نمیشه که این رانت خواری جمع بشه چرا یک املاکی 6میلیارد کمیسیون بگیره مالیات نده همه اینها به زیبایی دامن میزند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها