مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی:

دفترچه بیمه سلامت رایگان در اختیار مشمولان قرار می‌گیرد

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونای کشور دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان در دوره شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا بدون الزام به ارزیابی وسع در اختیار مشمولین قرار می‌گیرد.

دفترچه بیمه سلامت رایگان در اختیار مشمولان قرار می‌گیرد

علی اربابی در نشستی به مصوبات جلسه چهل و سوم ستاد ملی مدیریت کرونای کشور اشاره و اظهار داشت: براساس این مصوبات، دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان، در دوره شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا بدون الزام به ارزیابی وسع، در اختیار مشمولین قرار می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: تا پایان سال جاری، متقاضیان پوشش بیمه رایگان (اعم از صدور اولیه یا تمدید) در صورت سکونت در شهرمی‌­توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه پایه سلامت رایگان با اعتبار شش ماهه برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: این گروه از بیمه شدگان مطابق ضوابط جاری صرفا امکان استفاده از خدمات بخش دولتی را خواهند داشت و برای این افراد دفترچه بیمه 12 برگی صادر و تحویل خواهد شد.

اربابی افزود: افرادی که می‌خواهند از خدمات موسسات خصوصی نیز استفاده کنند، کماکان می‌توانند براساس خوداظهاری و پرداخت حق بیمه کامل و یا با درخواست ارزیابی وسع و نتیجه آن (پرداخت 50 یا 100درصد حق بیمه) و رعایت ضوابط مربوط به دوره انتظار، پوشش بیمه ایرانیان دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت تاکید کرد: برای این گروه از بیمه شدگان که دفترچه بیمه ایرانیان دریافت می‌کنند، پس از اعلام نتیجه ارزیابی وسع، امکان اعتراض به نتیجه اعلامی وجود نخواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: بیمه شدگانی که در حال حاضر از پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان برخوردار هستند در صورت تمایل می­‌توانند مطابق با ضوابط موجود پس از ابطال دفترچه بیمه سلامت، از پوشش بیمه ایرانیان برخوردار شوند.

اربابی گفت: ساکنین روستاها، شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر نیز می­‌توانند تا پایان سال جاری بدون ارزیابی وسع، دفترچه بیمه روستاییان رایگان با اعتبار شش ماهه دریافت و یا دفترچه بیمه فعلی خود را در صورت اتمام اعتبار تمدید کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: امکان انصراف و استرداد وجه برای بیمه شدگانی که با پرداخت حق بیمه در دوره انتظار 10 روزه قرار دارند وجود نداشته و برای این افراد در صورت بستری شدن در بیمارستان، صدور معرفینامه بستری امکانپذیر است.

وی اظهار داشت: برای پیشگیری از ازدحام در دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، متقاضیان پوشش بیمه کماکان می‌توانند با مراجعه به پنل ISC درخواست خود را در سامانه ثبت و پس از انتخاب، به پیشخوان مورد نظر مراجعه و دفترچه بیمه خانوار خویش را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در پایان به اهمیت نقش رسانه‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و افزایش رضایتمندی بین مردم اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها، جراید و مطبوعات استانی می‌توانند با همکاری بیش از پیش با بیمه سلامت در زمینه آگاه سازی و اطلاع رسانی هرچه بهتر و موثرتر موارد مطرح شده از ایجاد تجمع و ازدحام در دفاتر پیشخوان جلوگیری کنند تا از شیوع بیماری کرونا نیز جلوگیری شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها