دستورات مهم روحانی برای کنترل و قطع کامل زنجیره ابتلا به کرونا

رئیس جمهور گفت: با توجه به مرحله جدیدی از شیوع ویروس کرونا، نیازمند اقدامات هماهنگ و نظارت دقیق بر فعالیت ها از سوی دستگاه های مختلف و همچنین ارائه طرحی جامع برای مقابله با این بیماری هستیم.

دستورات مهم روحانی برای کنترل و قطع کامل زنجیره ابتلا به کرونا

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، روز پنج شنبه در جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: فرایند طی شده در مدیریت مقابله با کرونا در کشور از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون با فراز و فرودهایی همراه بوده که با توجه به کسب اطلاعات و اقدامات انجام گرفته ، تجارب بسیار مغتنم و ارزشمندی است.

روحانی با اشاره به اینکه ممکن است در این مسیر در برخی مواقع با کاستی ها و یا ناهماهنگی هایی مواجه بوده باشیم، گفت: ستاد ملی کرونا به عنوان مرجع اصلی تصمیم گیری برای مقابله با این بیماری، نیازمند بررسی طرحی جامع برای مهار بیماری در مراحل پیشگیری، پیگیری، محدود سازی و درمان جدید است .

رئیس جمهور افزود: با توجه به مولفه های مهمی چون تاب آوری اقتصادی که در اثر تحریم های ظالمانه ایجاد شده است، حفظ سلامت مردم به عنوان اولویت اصلی نظام همیشه مورد تاکید بوده و ستاد ملی کرونا به زودی طرحی جامع را برای مدیریت مرحله جدید بیماری مورد بررسی و به تصویب خواهد رساند.

دستورات مهم روحانی برای کنترل و قطع کامل زنجیره ابتلا به کرونا

روحانی با بیان اینکه طرح جامع می بایست با توجه به تجارب گذشته، تمامی نقاط کشور را متناسب با وضعیت شیوع بیماری تحت پوشش قرار دهد، افزود: در این طرح جامع وظایف تک تک کمیته های تخصصی به صورت شفاف مشخص شده است و در کمترین زمان و بدون پیچیدگی های بروکراتیک و رفت و برگشت های اداری دستگاه های ذیربط در اسرع وقت به وظایف تعیین شده عمل می کنند.

رئیس جمهور افزود: با توجه به مصوبات گوناگونی که تاکنون ستادملی مقابله با کرونا داشته است، می بایست با یکپارچه سازی تمامی مصوبات و تصمیمات براساس تقسیم بندی کشور به سه بخش زرد، قرمز و بحرانی اقدام شود تا براساس هریک از این وضعیت ها سیاست های مقابله ای و اعمال محدودیت ها عملیاتی شود.

روحانی طراحی سناریوی اقناع و هدایت افکار عمومی متناسب با طرح جامع را از الزامات اجرای دقیق این طرح عنوان کرد و افزود: ستادهای استانی با توجه به این طرح که اختیاراتی به آنان تفویض خواهد شد، موظف به اجرای سیاست های ابلاغی متناسب با وضعیت ایجاد شده در استان خود در قالب طرح جامع خواهند بود.

روحانی در این جلسه همچنین با قدردانی از همکاری منسجم همه کمیته های تخصصی ستاد مقابله با کرونا با قرارگاه عملیاتی این ستاد بویژه در اعمال محدودیت های اخیر و تعطیلی کسب و کارها از ساعت ۱۸ با توجه به محدودیت اطلاع رسانی در این زمینه، از مردم نیز بخاطر اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و رعایت محدودیت ها برای قطع کامل زنجیره ابتلای ویروس، تشکر کرد.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • علی
    0

    واسه چی جلسه گرفتیدروزهای اول کرونا بجای درمان وپیشگری خطاب به مردم می گفتی همه باید کرونا بگیرند درضمن تقصیر گردن امریکا انداختن شیطنت بدی است

  • دانیال
    0

    فقط زر مفت میزنن

  • 0

    با این دولت تدبیر فک کنم تا ۱۴۰۰ با ویروس باشیم ...

  • علی
    0

    ‍ طنزسیاهنمایی. یک خسته نباشید به دولت! گفت:پدر و پسری در اتاقی نشسته بودند. پدر گفت: پسرم برخیز و سنگ ۵ کیلو را بیاور. پسر گفت:این گربه را که در اتاق است، من وزن کرده ام، دقیقاً پنج کیلو است. از همین استفاده کن. پدرگفت: برخیز و آن متر را به من بده. جواب داد: گربه از نوک سر تا دم دقیقاً یک متر است. از همان گربه به جای متر استفاده کن! پدر گفت: حداقل برخیز برو بیرون ببین باران می آید یا نه؟ باز هم جواب داد: این گربه الان از بیرون آمده، دست بکش روی کمرش. اگر خیس بود باران می بارد. پدر سری تکان داد و گفت : حداقل برخیز گربه را بگیر به من بده!!! پسر لبخند تمسخرآمیزی زد و گفت: این همه کارها را من کردم .این یک کار را خودت انجام بده!! گفت: وقتی کرونا آمد و کلِّ جهان را فراگرفت،از دولت فخیمه تدبیر و امید خواستیم کاری بکنند. افاضه فضل فرمودند که: مردم کسب و کارهایشان را تعطیل کنند و بنشینند در خانه ها! گفتیم: در بیشتر کشورهای دنیا دولت به مردم کمک مالی و غذایی و دارویی می کند. فرمودند: صاحبخانه ها درصد کمتری بر اجاره ها بیفزایند! وقتی دیدیم دارد اپیدمی و خطرناک می شود ،گفتیم چاره ای بیندیشید. فرمودند: مردم مهمانی نروند، تفریح نکنند، مسافرت نروند،برای جانباختگان کرونا عزاداری نکنند، عروسی هم برگزار نکنند و... گفتیم: بابا ،کرونا همه جا فروکش کرده،ولی ایران تازه رفته در پیک سوم! فرمایش کردند : مردم اجباراً ماسک بزنند، وگرنه جریمه اش را باید بدهند به ما! گفتیم: حداقل ماسک و محلول و الکل را به مردم بدهید که استفاده کنند! لبخند تمسخرآمیزی زدند و فرمودند: همه کارها را ما کردیم! این یک کار را خود مردم بکنند دیگر!! گفتم: خب،خسته نباشند!

  • متفاوت
    0

    با دستور هیچ معظلی درست نمیشود باید ذهن به فهم برسد.این ویروس غربالگر است و همه میگیرند چه با ماسک وچه بدون ماسک.یک نوع غربالگری ذهنی با ابزار ریوی درسطح کلان،فقط دو کس از پوشش این ویروس رها خواهند شد1_پرهیز کاران واقعی2_کسانی که به شعور ودرک بشری رسیده باشند یا برسند.پس جای هیچگونه نگرانی وهراسی وجود ندارد.حالا هرکس که میترسد مشکل خودش و گذشته خودش است و ما که واکسن نداریم فقط میتوانیم برایش دعا بکنیم.

  • ازاد
    0

    نشستندو گفتندوخوردندو برخاستند و تشکر هم کردند خاک بر سر ملت ایران

  • س
    0

    جهش های مهم کرونا برای کنترل و قطع کامل اقتصاد مبتلا به روحانی

  • ازادی وطن
    0

    چرا پول نفت مردم رانمیدین

  • یکی از مردم
    0

    مگه جز دستور دادن کار دیگه ای هم بلدن؟؟؟؟ دستورات رو هم که عمه ما باید اجرا کنه حقوق مفتش رو اینها بگیرن!

  • محمود
    0

    جناب روحانی خجالت نمی کشی اینقدر به ملت دروغ می گویی؟ اسکول گیرآوردی ملت رو؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      طر. ح. های. روحانی. به. درد. عمه. آش. می. خورد. دروغگو روزی. پانصد. نفر. را. عمدا. می کشی

  • رضا
    0

    روحانی با اشاره به اینکه ممکن است در این مسیر در برخی مواقع با کاستی ها و یا ناهماهنگی هایی مواجه بوده باشیم؟ واقعا کم کاستی ؟ جناب آقای روحانی مملکت در وضعیت خطرناک است جان مردم ارزشش بالاتر از اهداف اقتصادی دولت است .تعطیلی دوهفته ای با برنامه ریزی دقیق و عدم منع عبور مرور در خیابان ها و جاده ها و برنامه ریزی برای زمانبدی اجرا برای جلوگیری از تردد بین استانهای شمالی کشور و سفرهای غیر ضروری و اعلام زمان اجرا طرح کمتر از 12 ساعت برای جلوگیری و خروج مردم برای مسافرت و خیلی کارهای دیگر از جمله طرح غربالگری محله به محل مخصوصا مناطق پرخطر با استفاده از نیروهای متخصص و دوره دیده بسیج و هلال احمر و نیروهای بهداشتی در این دو هفته شما می توانید شیوع کرونا در پایتخت را کمر شکن کنید به شرطی که واقعا قصد اینکار را داشته باشید طرح مبارزه با فلج اطفال در 20 سال گذشته نشان داد برای مبارزه با بیماری ها اساسی نیاز به عزم جدی مسئولین را طلب می کند به شرطی که بخواهید کاری انجام شود ما چه بخواهیم چه نخواهیم باید طرح غربالگری را در مناطق پر خطر پایتخت اجرایی کنیم و الا در چند ماه دیگر ایران خدای نکرده مرکز تلفات کرونایی در جهان خواهد شد ما تحریم هستیم درست است کمبود داریم ولی با برنامه ریزی و کمبودها می توان کاری انجام دهیم تا دنیا انگشت بدهان شود به شرطی که عزمی جدی برای انجام باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها