وزیر نفت:

تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا در ایران را دشوار کرد

وزیر نفت با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران و محروم کردن ایران از درآمدهای نفتی سبب شد کشورمان در مقابله با کرونا با مشکل روبه‌رو شود، گفت: معتقدم دولت آمریکا مسوول کشته شدن روزانه ۴۰۰ نفر از مردم ایران است.

تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا در ایران را دشوار کرد

«بیژن زنگنه» امروز (پنجشنبه) در حاشیه بیست و دومین نشست سالانه وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) که به صورت وبینار برگزار شد، ‌ادامه داد: نقش مخرب آمریکا در تمام مقررات جهانی در چهار سال اخیر قابل مشاهده بود.

وی به رفتارهای آمریکا از جمله در مورد گرم شدن آب و هوا و کنوانسیون‌های آب و هوایی تا به هم زدن روابط تجاری با چین و جنگ تجاری با چین، روابط دو طرف اقیانوس اطلس و خروج از برجام و اعمال تحریم‌های یک جانیه و غیرقانونی بر ایران به ویژه در بخش انرژی اشاره کرد و افزود: آمریکا دسترسی ایران را به درآمدهای خود محدود و از نظر خوش منع کرده و باعث شده در این شرایط کرونا که بازارهای جهانی با رکود رو به رو است، تا روزی ۴۰۰ کشته در کرونا داشته باشیم و نتوانیم از اموال و درآمدهای خودمان برای زندگی مردم و به ویژه برای هدف‌های بشر دوستانه و بهداشتی و درمانی استفاده کنیم.

زنگنه تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران و محروم کردن ایران از درآمدهای هیدروکربوری سبب شد ایران در مقابله با کرونا با مشکل روبه‌رو شود. از همین رو معتقدم دولت آمریکا مسئول کشته شدن روزانه ۴۰۰ نفر از مردم ایران به‌دلیل همه‌گیری ویروس کروناست.

وی ادامه داد: به رغم همه این فشارها توانستیم صنعت گاز خودمان را توسعه دهیم و به رکورد ظرفیت تولید هزار میلیون متر مکعب در روز برسیم.

به گفته زنگنه اکنون ۹۵ درصد جمعیت ایران تحت پوشش شبکه های گازرسانی قرار دارد و این در حالی است که پیش‌بینی بلندمدت بازار گاز نشان می‌دهد سهم گاز از ۲۳ درصد کنونی به ۲۸ درصد در سال ۲۰۵۰ می‌رسد.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه خروج آمریکا از برجام و تحمیل غیرقانونی تحریم‌های یکجانبه چیزی جز زورگویی علیه ایران و جهان نبوده است، گفت: راه اینکه بتوانیم در یک جهان صلح آمیز و یک صلح پایدار و تولید پایدار به نفع تولید کننده ومصرف کننده گاز زندگی کنیم، این است که همکاری‌های بین‌المللی را گسترش داده وچند جانبه‌گرایی را مورد توجه قرار دهیم و قلدرمآبی را کنار بگذاریم.

وی ادامه داد:‌ همچنین باید از سیاسی کردن بازارها به ویژه بازارهای انرژی پرهیز کنیم.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • کورش
    0

    جناب زنگنه بی لیاقتی هئیت دولت وشخص رییس جمهوردرمسئله کرونا رابه گردن آمریکانیندازید. ضمنا قابل توجه جنابعالی فکرنکن ملت ایران چیزی نمی فهمند ومامی دانیم که دارو جزوتحریم های آمریکا نیست.

  • محمد
    0

    قبلش مگه پول نفت جیب مردم میرفته که الان مقصر مرگمون امریکاس

  • سایا
    0

    دارو تریلی تریلی از مرزهای ایران وارد و از مرز ایران خارج می شود ، خجالت نمی کشی که میگی ما تحریمم ، اگر پول بلوکه شده فروش نفتم برگرده به کشور مردم هیچ نفعی از اون پول ندارند و جیب اقا زادهاتون پر میشه، بهترین زندگی داخل کانادا و امریکا با پول مردم واسشون درست کردید، بعد بی شرمانه میگید که قرآن گفته اگر راحت نیستید زمین خدا بزرگه هجرت کنید؟؟؟؟؟!!!

  • اسمعیل
    0

    تو با رشوه که میدی حالا حالا ها میمونی

  • دم خروستون بدجور پیداست!
    0

    اگه تحریمها برای دارو و واکسن مشکل ایجاد کرده (ترامپ دارو و غذارو از تحریمها خارج کرده) پس چرا پایان تحریم سلاح رو جشن گرفتید که میتونیم راحت خرید و فروش کنیم؟؟؟....اون 20 تا کامیون دارو و غذا که رفت عراق شامل تحریم نبود؟ برای مردم ایران تحریم بود نه برای مردم عراق؟؟؟.... واکسنهای آنفولانزا که تو گمرک ترخیص نشد رو کی تحریم کرد؟؟؟ اونهایی که ترخیص شد کجا رفت؟ عراق؟ سوریه؟ خودتون؟ یا همش؟؟؟ مردم ایران رو آمریکا تحریم نکرده مردم ایران رو شما اجنبیها تحریم کردید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ازادی وطن
    0

    خجالت بکش بادزدهاتون زندگی مردم ایران را فلج کردین شماپول نفت راازمردم زورگیری میکنید خدایا روزی را برسان تاانتقام ازاین دروغگوهای دزدانتقام سخت بگریم مخصوصاازاین

  • ازادی وطن
    0

    خبرفوری نظرم رادرموردنفت دزدی درطول ۴۲ازمردم ایران سردمدارن دزدی کردن ودورغ گفتن ثبت کن

  • وحید
    0

    این آقا ام داره ب دولت جدید آمریکا کد میده ک اگه میخوای مارو بدبخت کنی ب تحریم ادامه بده... خدایا از شر و مکر اینا ب تو پناه میبریم

  • ابراهیم حامدی
    0

    کرونا یک ساله اومده ولی اص کرونا تو و امثال توست که بیش از 49 ساله خون و جون مردمو میمکید .

  • FARID
    0

    همون بهتر که فروش نمیره کاش از همون اول هم فروش نمیرفت

  • امپراطور
    0

    آقای زنگنه . این اراجیف دیگه پیش ملت رنگی نداره . آمریکا میگه گوجه رو بفرست کشورهای عربی و داخل کشور کیلویی 16 هزار بشه . آمریکا میگه دام زنده رو صادر کن و داخل کشور گوشت کیلویی 140هزار تومن بشه . آمریکا میگه شما پیاز . روغن نباتی .تاید . ماکارونی . رب گوجه ووووو انبار کنید و برا مردم جیره بندی کنید . آقای زنگنه بسه . خجالت بکشید شما تو این چند سال از این نفت استخراج شده و صادر شده چند تومن تو جیب ملت ایران ریختی بغیر اینکه صرف آقازاده ها و خوشگذرانی و برج سازی خودتون و ئحضرات مفت خور اعراب کردید. حالا اومدیم و امریکایی تو کره زمین نبود اونوقت میخواستید این کم کاری دزدی ها و رانت خواری ها و پدرسوخته بازی هایتان رو گردن کی بندازید. فقط فقط میگیم برید گورتان را گم کنید و خفه خون بگیرید . اگه حرف نزنید مردم نمیگن که لالید.

  • رضا
    0

    اينا كه يكسره ميگن تحريما كاغذ پاره اي بيش نيست،چي شد پس ؟الان ك خزانه خالي شده و پولي نيست ميندازين گردن امريكا و تحريماش؟بابا خيلي رو دارين

  • ایمان
    0

    خجالت بکشید! با پررویی تو روی ملت نگاه می کنید دروغ مگید!درک شعور و فهم مردم از شما خیلی بالاتره.

  • م.د
    0

    اقای وزیر بروید به دولت بگویید که می گفت تحریم ها یکجا برچیده میشود شما گرانی را نتوانستید مهارکیند می گذارید گردن امریکا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها