این خوراکی‌ها می‌توانند جلوی سرطان را بگیرند

این روز‌ها بسیاری از ما با واژه ناراحت کننده سرطان آشنایی داریم، اما کمتر فردی پیدا می‌شود که مایل به ابتلا به سرطان باشد. بیماری سنگینی که گرچه قابل درمان است، اما پیشگیری از آن نیز بسیار مهم است.

این خوراکی‌ها می‌توانند جلوی سرطان را بگیرند

ورزش منظم، کاهش استرس و تغذیه مناسب، روش‌هایی قابل قبول برای پیشگیری از ابتلا به سرطان محسوب می‌شوند، بنابراین خوب است بدانیم چه خوراکی‌هایی مفید ترند:

غلات سبوس دار

سبوس، یکی از غنی‌ترین منابع فیبر غذایی، پوسته خارجی قابل هضم گندم، برنج، جو دوسر و سایر غلات سبوس است. محتوای فیبر بالای سبوس ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و سایر سرطان‌های مرتبط با چاقی را کاهش دهد. علاوه بر خوردن سبوس صبحانه، چند قاشق سبوس جو دوسر را در خورش بهم بزنید یا نان سبوس دار بخورید.

با کلم دوست شوید

افرادی که مقادیر زیادی کلم می‌خورند خطر سرطان روده بزرگ و همچنین انواع دیگر سرطان را کاهش می‌دهند. کلم حاوی بیوفلاونوئید‌ها و سایر مواد شیمیایی گیاهی است که از رشد تومور جلوگیری کرده و از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. سایر مواد شیمیایی موجود در کلم نیز باعث تسریع در متابولیسم استروژن در بدن می‌شود، هورمونی که در مقادیر زیاد با سرطان پستان در ارتباط است. این مواد شیمیایی همچنین می‌توانند به محافظت در برابر سرطان‌های رحم و تخمدان کمک کنند.

هویج

هویج علاوه بر اینکه مهم‌ترین منبع بتاکاروتن بدن است، حاوی کاروتنوئید‌های دیگری از جمله آلفا کاروتن و بیوفلاونوئید‌ها است که با کاهش خطر سرطان، به ویژه سرطان ریه ارتباط دارند. با این حال، مطالعات نشان داده است که مکمل‌های بتاکاروتن (برخلاف غذای واقعی) ممکن است برای سیگاری‌ها مضر باشد.

آلبالو

آلبالو منبع زیادی از کورستین، یک فلاونوئید با فعالیت‌های ضد سرطان و آنتی اکسیدان است. آلبالو یکی از مهمترین و محبوب‌ترین میوه‌های جهان است که ضد سرطان عمل می‌کند.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها