تشدید نظارت بر ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خلخال از تشدید بازرسی و نظارت‌ها بر ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال خبر داد.

تشدید نظارت بر ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال

مهدی کسایی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، با افزایش نظارت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال بر ساخت و سازهای غیر مجاز خارج از محدوده های قانونی روستاها و تصرفات غیرمجاز در اراضی ملی در داخل محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ، منجر به تشکیل 8 پرونده تخلف در این زمینه و معرفی متخلفان به مراجع قضایی شده است.

وی افزود: از طریق هماهنگی بعمل آمده با ریاست حوزه قضایی بخش خورش رستم و تشکیل اکیپ‌های بازدید با حضور نمایندگان ادارات مرتبط، بازدیدهای منظم از منطقه حفاظت شده آق داغ، جهت جلوگیری از تصرفات و ساخت و سازهای غیرقانونی در زیستگاه ها و ییلاقات منطقه به صورت اکیپ های مشترک انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال بیان کرد: دوستداران محیط زیست در صورت مشاهده ساخت و ساز و تصرفات غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت این شهرستان، می توانند با سامانه ارتباط مردمی 1540 محیط زیست تماس و اطلاعات و گزارش خود را ارائه کنند.

گفتنی است منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت 88 هزار هکتار به دلیل تنوع زیستی و وجود گونه ‌های نادر گیاهی و جانوری مهم ترین منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اردبیل است.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها