گرانی ۴۰۰ تا ۹۰۰ درصدی قیمت مصالح ساختمانی در دولت روحانی

طی نیمه اول سال ۹۲ تا نیمه اول سال ۹۹ در دولت روحانی، قیمت مصالح ساختمانی به‌طور میانگین ۴۲۰ درصد افزایش یافته است.

گرانی ۴۰۰ تا ۹۰۰ درصدی قیمت مصالح ساختمانی در دولت روحانی

بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران، طی نیمه اول سال ۹۲ تا نیمه اول سال ۹۹ قیمت مصالح ساختمانی به‌طور میانگین ۴۲۰ درصد افزایش یافته است.

در بین انواع مصالح ساختمانی، ورق سیاه، تیرآهن و نبشی سه قلمی هستند که طی این دوره بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند، به‌طوریکه طی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ قیمت یک کیلوگرم ورق سیاه با افزایش ۹۷۵ درصدی از ۱۹۴۵ تومان به ۲۱ هزار تومان رسیده، قیمت یک کیلوگرم تیرآهن نمره ۱۸ نیز با افزایش ۵۱۲ درصدی از ۲۰۸۸ تومان به ۱۲ هزار و ۷۷۱ تومان رسیده و قیمت یک کیلوگرم نبشی نمره ۵۰ هم طی این دوره از ۱۹۵۵ تومان به ۱۱ هزار و ۷۴۳ تومان رسیده و قیمت آن رشد ۵۰۱ درصدی داشته است.

همچنین نبشی نمره ۶۰ با رشد ۴۹۷ درصدی، میلگرد ساده نمره ۱۴ با رشد ۴۹۰ درصدی، سپری نمره۳۰ با رشد ۴۷۰ درصدی، ناودانی‌ها با رشد ۴۶۹ درصدی، سپری نمره۴۰ با رشد ۴۶۱ درصدی و میلگرد آجدار نمره ۱۴ نیز با رشد ۴۴۰ درصدی اقلامی هستند که طی این دوره رشدی بیش از ۴۰۰ درصد داشته‌اند.

قابل ذکر است طی دوره دولت روحانی هر تن ماسه شسته از ۱۷ هزار تومان به حدود ۶۳ هزار تومان، یک قالب آجر فشاری از ۱۸۱ تومان به ۶۳۲ تومان، یک متر مربع موزاییک ایرانی از ۷۵۸۳ تومان به حدود ۲۵ هزار تومان، یک مترطول لوله سیمانی از ۳۳۸۰ تومان به ۱۰ هزار و ۵۳۳ تومان و یک مترمربع سنگ پلاک صیقلی نیز از ۷۵ هزار تومان به بیش از ۱۲۲ هزار تومان رسیده است.

منبع: نود اقتصادی

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • متین
    0

    خدا نشناس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها