افزایش قیمت ۵۰ تا ۸۰ درصدی مکمل‌ها

در نشست آنلاین سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، درباره وضعیت ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو، افزایش قیمت مکمل‌ها و کیفیت آن‌ها مباحثی مطرح شد.

افزایش قیمت ۵۰ تا ۸۰ درصدی مکمل‌ها

دکتر عباس کبریایی‌زاده در نشست آنلاین سندیکای صاحبان صنایع دارویی، درباره استانداردهای مکمل‌ها، گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد از مکمل‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و تماما تحت نظارت وزارت بهداشت است و سندیکا به صورت مستمر بر روی شرکت‌ها کنترل دارد. با اطمینان می‌گویم که مکمل‌هایی که دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت هستند، دارای کیفیت بوده و مورد تأیید هستند.

وی افزود: وزارت بهداشت امسال تصمیم گرفت که ارز مکمل‌ها را نیمایی کند که طبیعتا افزایش قیمت هم خواهد داشت. میانگین افزایش قیمت مکمل‌ها تقریبا حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد بوده است. البته در برخی موارد ۳۰ درصد هم داشتیم.

کبریایی زاده با بیان اینکه درباره مکمل‌های ماهواره ای و مکمل‌هایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، نگرانیم، گفت: همواره به مردم هشدار دادیم که کالاهایی که به صورت قاچاق وارد می‌شوند، به هیچ وجه مورد تایید نیستند.

در ادامه این نشست دکتر عبده‌زاده- رییس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران درباره وضعیت ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو، گفت: سندیکای تولیدکننده دارو به صراحت اعلام کرده است که با ارز ۴۲۰۰ موافق نیستیم که دلایل آن را هم به صورت مستند برای روسای قوا ارسال کردیم و تبعات آن را مطرح کردیم و در عین حال راهکار هم برای کمک به بیماران و عدم افزیش پرداخت از جیب بیماران ارائه دادیم. باید توجه کرد که حوزه دارو با سایر حوزه‌ها متفاوت است. در حال حاضر ۷۰ درصد نهاده‌های تولید ما از ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج شدند و در حوزه تولید فقط ماده موثره است که ارز ۴۲۰۰ دریافت می‌کند.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که یارانه باید به حلقه آخر زنجیره و به مصرف کننده واقعی از طریق بیمه‌ها تعلق گیرد. به این صورت هم قیمت داروها واقعی شده و هم ازسوءاستفاده و قاچاق پیشگیری می‌شود.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها