معاون وزیر بهداشت:

مشکل کمبود "اکسیژن‌ساز" در استان ایلام تا ۲هفته آینده برطرف می‌شود

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یکی از مشکلات موجود در استان ایلام، کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز است که ظرف ۲ هفته آینده این مشکل را برطرف می‌کنیم.

مشکل کمبود "اکسیژن‌ساز" در استان ایلام تا ۲هفته آینده برطرف می‌شود

قاسم جان‌بابایی صبح امروز در حاشیه بازدید میدانی از آخرین وضعیت بیماران و خدمات درمانی استان ایلام اظهار داشت: ارائه خدمات به بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان ایلام براساس پروتکل‌های درمانی به نحو ممکن در حال انجام است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یکی از مشکلات موجود در استان، کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز است که ظرف 2هفته آینده این مشکل را برطرف می‌کنیم.

وی تجهیز بیمارستان شهرستان‌های سرابله و دره شهر به دستگاه اکسیژن ساز را مورد اشاره قرار داد و افزود: علاوه بر تجهیز این مراکز، آنچه ضروری است نیاز استان به دستگاه "سی‌تی‌اسکن" است که 4 شهرستان ایلام از این امکان حیاتی برخوردار نیستند و تلاش بر آن است تا این 4 شهرستان تا پایان سال 99 به دستگاه "سی‌تی‌اسکن" مجهز شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به این سؤال که "علت افزایش مرگ‌های ناشی از کرونا در کشور و به‌طور ویژه ایلام چیست؟" گفت: این موضوع را باید خارج از حوزه دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز درمانی بررسی کنید نه در داخل آنها؛ یکی از مهمترین دلایل افزایش مرگ‌ومیر بیماران کرونایی، مراجعه دیرهنگام به بیمارستان‌ها است.

جان بابایی به افزایش تعداد مبتلایان اشاره و خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم استفاده از ماسک و حضور در تجمعات دلایل افزایش تعداد مبتلایان است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها