۵۰۰ خودرو به جرم سگ گردانی در اصفهان اعمال قانون شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه بیشتر مردم با موضوع سگ‌گردانی در خیابان‌ها مخالف هستند اما با جریمه‌‌ای بالغ بر ۲۰ هزار تومان همچنان تاکنون بیش از ۵۰۰ خودرو اعمال قانون شد.

۵۰۰ خودرو به جرم سگ گردانی در اصفهان اعمال قانون شد

سرهنگ محمدرضا محمدی با اشاره به موضوع سگ‌گردانی برخی همشهریان اصفهانی اظهار داشت: در شهر اصفهان سگ‌گردانی پیشرفت چشمگیری نداشته است اما برخلاف میل اکثر مردم متاسفانه این عمل وجود دارد.

وی در مورد ارتباط این موضوع با پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین اعمال قانون آن بیان کرد: در حال حاضر در حوزه راهنمایی و رانندگی پلیس نیروی انتظامی فقط اعمال قانون برای این عمل در نظر گرفته شده که مبلغ ناچیزی است اما در حدود 6 ماه گذشته بیش از 500 دستگاه خودرو به دلیل نگهداری سگ به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان افزود: مبلغ جریمه‌ای که برای حاملان سگ در خودرو مقرر شده 20 هزار تومان است که هزینه‌ای ناچیز است و در واقع نمی‌تواند برای مقابله با سگ گردانی مردم اقدامی پیشگیرانه به حساب بیاید.

وی با انتقاد به این موضوع خاطرنشان کرد: چون مبلغ این جریمه جزیی است برای عاملان این امر تاثیرگذار نیست بنابراین پلیس تنها می‌تواند اعمال قانون انجام دهد در حالی که باید مجازات سنگین تری از سوی مراجع قضائی برای این افراد در نظر گرفته شود چرا که اکثر مردم از این شرایط راضی نیستند و برایشان سگ‌گردانی عمل ناخوشایندی به حساب می‌آید.

محمدی تصریح کرد: مردم ایران از موضوع سگ‌گردانی گلایه‌مند هستند و از دستگاه های قضائی، پلیس و شهرداری مطالبه خود را خواهان هستند تا با این موضوع به درستی برخورد کنند.

وی با بیان برنامه‌های پیشگیرانه پلیس در این خصوص گفت: برنامه‌های آینده‌ پلیس راهور، توقیف خودروهایی است که اقدام به این عمل ناپسند می‌کنند چرا که درخواست مردم برخورد جدی‌تر از سوی مراجع انتظامی و دیگر ارگان‌ها با چنین افرادی است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها