خاطرات آیت‌الله هاشمی؛ ۲۸ آبان ۱۳۷۶:

بعد از سخنرانی‌ آقای [عبدالله] جوادی‌آملی، مردم به دفتر آیت‌الله منتظری حمله ‌کردند

در خاطرات هاشمی آمده است: آقایان امینی و طاهری خرم‌آبادی از سوی جامعه مدرسین، با آیت‌الله منتظری ملاقات ‌کرده‌اند و از ایشان خواسته‌اند که دست از مخالفت با رهبری بردارند که نپذیرفته‌اند و گفته‌اند وظیفه شرعی می‌دانند.

بعد از سخنرانی‌ آقای [عبدالله] جوادی‌آملی، مردم به دفتر آیت‌الله منتظری حمله ‌کردند

خاطرات آیت‌الله هاشمی؛ ۲۸ آبان ۱۳۷۶:

آقای [سیدحسین] موسویان، سفیرمان در آلمان، همراه دکتر [ایرج] یزدان‌بخش و دکتر ندیمی، از [جامعه استادان و متخصصان] ایرانیان مقیم آلمان آمدند. در مورد طرح تأسیس یک شهر پیشرفته و مرکز تحقیقات در کویر اردستان کاشان [= طرح خداشهر] با امکانات ایرانیان خارج از کشور توضیح دادند؛ استقبال کردم. معلوم شد، زمینی هم توسط فرماندار آنجا به آنها معرفی شده است.

آقای [محمدرضا] عباسی‌فر، معاون رئیس قوه قضاییه آمد. از کمک به خودش و نیز نقش من در انقلاب تقدیرکرد و خواست‌که برای پیشرفت قوه قضاییه و شورای نگهبان و رفع نواقص آنها اقدامی بکنیم.

آقای [مسعود] کرباسیان، معاون جدید امور بازرگانی وزارت نفت آمد. از خدمات خود در وزارت بازرگانی، با سیاست‌ها و حمایت‌های من و از برنامه خود در پُست جدید گفت. تأکیدکردم که از منابع خوب و ارزان چین و روسیه، برای تجهیزات قطعات صنایع نفت بیشتر استفاده‌کنند و رقابتی بین آنها و غرب به وجود آورند و نیز خواستم به پرونده نابسامانی‌هایی‌که در برنامه خرید و انبارداری وزارت نفت است و بازرسی ویژه [رئیس‌جمهور] بررسی‌کرده، رسیدگی‌کنند و اشکالات را برطرف نمایند.

آقای دُری [نجف‌آبادی] و آقای فلاح از وزارت اطلاعات خبر دادند که امروز اجتماع عظیمی از مردم و طلاب در مسجد اعظم و صحن‌ها و اطراف به دعوت جامعه مدرسین و مدیریت حوزه، برای حمایت از رهبری و سرکوب حرکت آقایان منتظری و آذری [قمی]، تشکیل شده است.

بعد از سخنرانی‌آقای [عبدالله] جوادی‌آملی، مردم به دفتر آیت‌الله منتظری حمله‌کرده و حسینیه و دفتر را تصرف نموده‌اند و شعارهای تند و موهنی هم می‌دهند. سپس همین کار را با دفتر آقای آذری [قمی] کرده‌اند. آقای منتظری هم حاضر نشده از خانه بیرون برود و نگران حوادث بعدی‌اند.

عصر دکتر [حسن] روحانی آمد و گفت، در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، در حد اجتماع و تظاهرات مردمی مورد تأیید بوده، ولی با تصرف دفتر و تعرض به مرکز آنها و دخالت سپاه و... موافقت نشده؛ گویا از سپاه اصفهان و تهران برای اقدامات رفته‌اند و دفتر رهبری می‌گوید به آنها ربطی ندارد. آقای [سیدعبدالکریم] موسوی‌اردبیلی، تلفنی پیغام داده‌اندکه جلوی این بی نظمی‌ها گرفته شود.

آقای [عبدالله] نوری، وزیر کشور به محسن گفته، امروز آقایان [ابراهیم] امینی و [سیدحسن] طاهری خرم‌آبادی و... از سوی جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم]، با آیت‌الله منتظری ملاقات‌کرده‌اند و از ایشان خواسته‌اند که دست از مخالفت با رهبری بردارند که نپذیرفته‌اند و گفته‌اند وظیفه شرعی می‌دانند.

با آقای [حسن] روحانی، درباره نحوه راه‌اندازی ساختمان جدید مرکز تحقیقات استراتژیک و مشکلات آینده نظام صحبت‌کردیم. دکتر روحانی‌گفت‌که سردار [عزیز] جعفری از کادرهای مرکز سپاه، جریانات اطراف خانه آقای منتظری را اداره کرده و آقای دُری گفت، دو اتوبوس آدم از اصفهان آمده‌اند.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ایثار
    1

    حمله کنندگان به بالاترین مرجعیت بزرگ شیعه آیت الله منتظری کار مشتی اوباش عقده ای بود که از نسل ابن سعد بودند مگر یه مرجعیت بزرگ شیعه بی دفاع گناش چه بود وای بر قیامتتان هر چند میدونم به قیامت ایمان ندارید

  • حاجی محمد راد
    0

    و،،،،،،،، خدا بفریادش برسه کسی که به قول خودش و رفقای قالتاقش و بچه‌هاش آیت ال،،، میگفتن و ادعای مسلمانی و همه چیز فهمی بر اساس قرآن و حدیث و سنت و روایات ائمه اطهار می‌کرد و در عمل و با تمام وجود مامور به اجرای قانون غرب و غربزده‌های از خود بیگانه بود، آیت اللهی که در استخر طاغوت درگذشت و به دیدار حق شتافت و بر اثر افکار ناقص و خودخواهی و نصب قوانین بد و بدتر و به نفع سرمایه داری باعث فقر و فلاکت و گرفتاری مسلمانان گردید،خدایا خودت انتقام‌جویی کن از ستم‏گران در حق مستضعفان و فقرا

    نظرات شما -
    • علی
      0

      نظر یک داعشی در مورد رفسنجانی

  • کاربر ناشناس
    0

    روش شادیادشان گرامی مرگ مردبزرگ انقلابی زودبود یک ستون مستحکم برای ایران وانقلاب اسلامی بود

  • یکی از مردم
    0

    جانم حسن!!!!! هرجا دسته گلی بوده ردپای تو هم هست!!! و البته چند تای دیگه که تو این قسمت کتاب نیستند ولی الان پست و مقام دارن!!!!

  • احمد
    0

    این افساد طلبان گنده طلب لایئک و سکولار هستند که به قیامت ایمان ندارند چون بی دین هستند ، انیاءالله در ۱۴۰۰ فاتحه افساد طلبان ضد انقلاب را خواهیم خواند و مگر اینکه با مردم باشند . پدر کشور و مردم را این اصلاح طلبان منافق صفت جدید در آورده اند که به موزه تاریخ حیات وحش فرستاده خواند شد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها