مراسم بهره برداری از ۱۳ پروژه در حوزه حمل و نقل

روحانی: دولت خبیث آمریکا موجب شد که نوسازی ناوگان حمل و نقل کند شود

رئیس جهور گفت: خباثت دولت آمریکا موجب شد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور کند شود. دولت آمریکا تلاش زیادی کرد راه‌های اصلی ترانزیت منطقه از ایران عبور نکند.

روحانی: دولت خبیث آمریکا موجب شد که نوسازی ناوگان حمل و نقل کند شود

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی با بیان این که افتتاح آزادراه برای صنعت حمل و نقل اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: حمل و نقل یکی از ابزارهای جهش تولید است. اگر حمل و نقل نباشد تولید، توزیع، مصرف، صادرات و واردات دچار مشکل می‌شود. حمل و نقل یکی از ارکان بسیار مهم برای توسعه و تولید و ارتباط با جهان بوده که در زمینه گردشگری هم نقش بسیار اساسی دارد. در آینده واکسن و داروی کرونا تولید می‌شود و در آن شرایط گردشگری برای ما اهمیت زیادی می‌یابد.

روحانی با اشاره به ژئوپولتیک ایران خاطرنشان کرد: ایران برای اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب منطقه جایگاه بسیار مهمی دارد. ایران است که می‌تواند خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند را به آسیای مرکزی ، روسیه و اروپای شمالی و همچنین شرق و غرب منطقه را به هم متصل کند. راه آهن خواف - هرات هفته آینده افتتاح می‌شود و پروژه‌های دیگری هم در این زمینه در دست اجرا است.

روحانی ادامه داد: ترانزیت از شمال به جنوب و از شرق به غرب برای اقتصاد و سیاست خارجی ما مهم است اما یکی از شقاوت‌ها و توطئه‌های آمریکا این بوده که راه‌های ترانزیت منطقه از ایران عبور نکند. در این زمینه هم تلاش زیادی کردند اما موفقیت زیادی به دست نیاوردند. در حال حاضر روزانه ۱۴ هزار پرواز از آسمان ایران انجام می‌شود.

رئیس جمهور با بیان این که پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد ۳ هزار میلیارد تومان ارزش دارد تصریح کرد: این پروژه‌ها برای محیط زیست، حمل و نقل و سلامت مردم اهمیت دارد. زیرا ایجاد بزرگراه باعث تامین سلامت مردم و صرفه جویی در وقت می‌شود.

روحانی با بیان این که دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه حمل و نقل از فناوری های نوین و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد گفت: در گذشته یک کامیون از بندر بار می‌آورد و خالی برمی‌گشت و گاهی کالاهای مثل میوه فاسد می‌شد چون وسیله برای حمل و نقل آنها وجود نداشت اما با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان می‌توان کالاها را در نقاط مختلف شناسایی کرد تا دیگر کامیون با بار خالی بازنگردد. یکی از کارهای بسیار مهم برای دولت که تا روز پایانی دنبال می‌کرد دیجیتال کردن اقتصاد ، دولت الکترونیک و فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان است.

رئیس جمهور با اشاره به نیاز حمل و نقل کشور به نوسازی خاطر نشان کرد: پس از توافق هسته‌ای حرکت خوبی در نوسازی هوایی آغاز و قراردادهای خوبی امضا کردیم. ۱۶ هواپیمای نو هم وارد کشور شد و اگر این دولت خبیث اخیر آمریکا نبود ده‌ها فروند دیگر هم آماده بود. در زمینه ریل اقدام بزرگی انجام شده است. در ساخت واگن بخش اعظم لوکوموتیو و ریل به خودکفایی رسیده‌ایم. قصد ما این بود که تمام ناوگان حمل و نقل مسافری و باری را نوسازی کنیم و قرار بود از اوایل دولت دوازدهم تمام کامیون‌ها را نوسازی کنیم. خریدهای خارجی و کارخانه‌های داخلی مشخص شده بود اما خباثت دولت آمریکا موجب شد اجرای این طرح کند شود البته این طرح از طریق دیگر در حال انجام است، اما نه با سرعتی که مدنظر ما است.

رئیس جمهور در پایان با بیان این که مسئله حمل و نقل برای ما مهم است اظهار کرد: دولت در زمینه ترانزیت، ریل، و نوسازی ناوگان هوایی اقدامات مهمی انجام داده است و ۹ پروژه بزرگ آزادراهی امسال و سال آینده در دستور کار دولت قرار دارد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • کاربر ناشناس
    0

    شما گلایه بایدن یاترامپ نکن

  • ali
    0

    باز گفتی تقصر امریکاست نمی دام چرا این همه کشور تو دنیا فقط ما نمی گزاره پیشرفت کنیم

  • یاسر
    0

    روحانی تا دیروز میکفت آمریکا کدخداست باید با کدخدا بست باید با دنیا گفتگو کنیم بی ادبی نکنیم خوب صحبت کنیم چی شده حالا کدخدای سال 92 شده خبیث -لات -چاقوکش ووووووووو

  • محمد
    0

    دوره اول همش میگفتند احمدی نژاد دوره دوم تحریم ها و در آخر جیب آقایان پر ،بچه ها کانادا و آمریکا ،منزل در کاخها ، مردم زیر زیر خط فقر

  • ازدی وطن
    0

    خوبه دیگه امریکا روکردی پیراهن عثمان

  • محمد
    0

    مگه 40 ساله نمیگید آمریکا هچ غلطی نمیتونه بکنه؟؟!!

    نظرات شما -
    • کاوه
      0

      ضربه ای که ما داریم میخوریم از خودی هاست

  • tn
    0

    دزدی و اختلاس آقایون و آقازاده ها نگذاشت نه آمریکا

  • ناشناس
    0

    بد نیست یک نگاهی به مسپولین خبیث و بی عرضه خودمون داشته باشیم که بعدپ ۴۱ سال و حراج مملکت اوضاعمون اینه در حالی که تمام همسایه هامون از بیابان و وضع به مراتب بدتر از ایران الان در شاخص رفاه و تکنولوژی پیشی گرفتن نمونش امارات

  • ناشناس
    0

    در پیشگاه الهی حکومت ایران از حکومت آمریکا خبیث تر است. دزدی و نا عدالتی در کدام کشور بیشتر است آقای روحانی

  • فریبرز مددجو
    0

    ناوگانمون هم محتاج صلاحدید آمریکاست؟ پس ما یعنی همه چیزمون بستگی به آمریکا داره؟ حداقل قبلا مسولین تکذیب میکردن،الان رییس جمهور مستقیما میگه حتی حمل و نقلمون به آمریکا بستگی داره؟ یعنی حتی غرور ملی رو هم نمیفهمی آقای رییس جمهور؟

  • طوفان شن
    0

    مجبوری هر روز نطق کنی؟؟؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      چاره. نداره. بی. تدبیری. ونادانی. شخصی. خود را. بگردن. دیگران. می اندازد. دزدی. های. شما. ه. امیگاه. بیگانه. راهنمایی. می کند یا این. در. وجودتان. نهادینه. شده.

  • علی
    0

    پس چرا میگیم امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند؟!!!!!!!!!!!

  • محسن
    0

    محض اطلاع دوستان که تنها با خوندن این تیتر مغرضانه، نظر دادند..((قرار بود از اوایل دولت دوازدهم تمام کامیون‌ها را نوسازی کنیم. خریدهای خارجی و کارخانه‌های داخلی مشخص شده بود اما خباثت دولت آمریکا موجب شد اجرای این طرح کند شود البته این طرح از طریق دیگر در حال انجام است، اما نه با سرعتی که مدنظر ما است)).

  • عباسی
    0

    یکی از روشهای توسعه بزرگراهها ومترو مشارکت مردمی درآنست وقتی بزرگراهی ساخته میشود میتوان بخشی از آن را متری فروخت واز بابت عوارضی و بلیط فروشی سود به سهامداران پرداخت گردد وبه قولی دربورس وارد شود پول جمع آوری شده دریک بانک خاص جمع آوری ونقدینگی لازم جهت توسعه واحداث راههای جدید بکار رود به اینگونه مثل یک بساز بفروش عمل میکند.ودیگر نیازی به برگرداندن اصل پول مشارکت نبوده وپروژه ها منتظر اعتبار قطره چکانی که از بابت تورم نیز کم ارزشتر میشوند ،نخواهند شد ضمن نکه حداقل نیاز کمک از طرف بودجه عمرانی خواهند داشت.

  • دکتر
    0

    کاش یکی بیاد بگه تحریم نمنه دی!

  • بینام
    0

    ما فقط ی خبیث میشناسیم اونم داخلیه

  • کاربر ناشناس
    0

    آقای روحانی با قرض و وام پول جور کردم یک پراید بخرم باهاش کار کنم کمک خرج در آورم به هیچ طریق نه ثبت نام اسمم در آمدو در بازار آشفته و بدونه نظارت و هرکه هرچی دلش خواست قیمت بدهد نتوانستم خرید کنم چرا نظارتی روی این بازار انحصاری نداری .

  • ایرانی
    0

    بی کفایتی مونو گردن اینو اون نندازیم .. این امریکا که قرار بود هیچ غلطی نمیتواند بکنه الان نفوذش تا تامین ناوگان حمل و نقل هم رفته ؟ دست بردارید --بیگید بی کفایتیم

  • محمد
    0

    ملت درگیر معیشت روزانه و این مفتخور های انگل بفکر هواپیما جدید و نو برای رفت و آمد خانواده های خارج از کشورشان هستند.

  • ملا علی
    0

    دوباره چی رو میخواد صد برابر گرون کنه، با این چرت و پرتها عوام فریبی رو شروع کرده، بهش بگید خودتی، دست بردار.

  • فال گوش
    0

    فکر کنم توی کشور ایران از زمان کورش تا امروز کسی نبوده در مسند حکومت اندازه روحانی خیرات نصیبش شده باشه، این عجوبه هر وقت دهنشو باز میکنه، همه با هم خیرات پچ پچ میکنن، میگه نه بره سره خیابون گوش کنه، پس جون عزیزانت حرف نزن.

  • فروهر
    0

    آقای روحانی اگر دلواپسان را رها کنی و به سوگندی که به قانون اساسی خوردی پاسدار قانون اساسی باشی بیا مردانه از پشت پرده و مافیای قدرت و زر وزور با مردم سخن بگو خود را خلاص کن هم خدا هم ملت میبخشدد و البته با جان و دل پشتیبانی هم ازت میکنند ملت بالاتر از همه از جمله قانون اساسی است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها