اتهام معاون مستعفی وزارت بهداشت

رضا ملک‌زاده کیست؟ / ادعای احمدی‌نژاد درباره معاون نمکی درست بود؟ / از اتهام مقابله با طب سنتی تا خلق ایده "فرزند کمتر، زندگی بهتر"

رضا ملک‌زاده را می‌توان یکی از طراحان نظام سلامت کنونی کشور و همچنین سیاست‌های مقابله با کرونا در هشت ماه اخیر دانست، از همین زاویه بسیاری به او انتقاد می‌کنند و می‌گویند او استعفای اخیر او

رضا ملک‌زاده کیست؟ / ادعای احمدی‌نژاد درباره معاون نمکی درست بود؟ / از اتهام مقابله با طب سنتی تا خلق ایده "فرزند کمتر، زندگی بهتر"

ماجرا از آنجا آغاز شد که روز پنج شنبه سخنرانی وزیر بهداشت در اصفهان منتشر گردد. سعید نمکی در این سخنرانی به تندی وضعیت تحقیقات درباره کرونا به ویژه در مجموعه معاونت خود را زیر سوال برد.

سعید نمکی به طور مشخص از عدم پاسخ معاونت تحقیقات این وزارتخانه به ریاست ملک‌زاده به نامه مهم و آنی ۸ ماه پیش از آن تاریخ وی در خصوص نیاز به تحقیقات در زمینه‌های مربوط به همه‌گیری بیماری کرونا گلایه کرده بود.

سخنان نمکی با نامه‌ای بی‌سابقه از سوی ملک‌زاده همراه شد. نامه‌ای که هم استعفا بود و هم شورش علیه وزیر. ملک‌زاده در این نامه سیاست‌های مدیریتی نمکی را به شدت نقد کرده و از عملکرد تحقیقاتی وزارت بهداشت دفاع کرده است.

استعفای رضا ملک‌زاده بحران مدیریتی مهمی در وزارت بهداشت ایجاد کرده و بسیاری معتقدند یا باید وزیر استعفا دهد و یا اینکه رییس جمهور او را بر کنار کند.

رضا ملک زاده در کنار آیت الله هاشمی رفسنجانی

رضا ملک‌زاده کیست؟

او متولد ۱۳۳۰ در کازرون در استان فارس است، دارای دکترای طب عمومی از دانشگاه شیراز ، متخصص داخلی، بورد فوق‌تخصصی‌گوارش‌ و‌کبد، از دانشکده پزشکی شیراز (۶۲-۱۳۶۱)؛ فلوشیپ گوارش‌و‌کبد، دپارتمان گوارش بیمارستان Royal Free لندن، انگلستان (۱۳۶۴) است.

او در حال حاضر استاد ممتاز بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

رضا ملک زاده سوابق اجرایی بلند بالایی، مهمترین آن این است که در دولت سازندگی وزیر بهداشت و درمان بود.

استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه شیراز و تهران؛ دانشیار دانشکده پزشکی دانشگاه شیراز؛ استاد بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ مدیر گروه داخلی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ استاد گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ استاد و رئیس بخش گوارش بیمارستان دکتر شریعتی؛ رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش‌وکبد؛ معاون دانشکده پزشکی دانشگاه شیراز؛ معاون دانشگاه شیراز، رئیس دانشگاه شیراز؛ معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دبیر فرهنگستان علوم پزشکی کشور؛ معاون پژوهشی فرهنگستان علوم پزشک. سیاهه سوابق اجرایی ملک‌زاده است.

او کارنامه علمی پرباری هم دارد، پر از تقدیر نامه و جایزه که عبارتند از:

جایزه مخصوص جشنواره رازی به دلیل سردبیری بهترین مجله پزشکی ایران AIM) ۱۳۸۱)؛ پژوهشگر برتر جشنواره ابن‌سینا؛ رئیس مرکز تحقیقات برگزیده جشنواره ابن‌سینا؛ چهره­ ماندگار منتخب؛ لوح تقدیر و جایزه از رئیس جمهوری وقت به پاس خدمات ارزنده به عنوان وزیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ جایزه محقق برگزیده سال وزارت علوم، تحقیقات‌وفناوری پس از انتخاب به عنوان عضو TWAS؛ نشان برتر پژوهش توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجله پزشکی ایران AIM؛ محقق برگزیده گروه علوم بالینی داخلی در چهاردهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی (۲۰۰۸)؛ جایزه اول پزشکی بالینی کشور از طرف فرهنگستان علوم پزشکی (جایزه دکترهادوی) ۱۳۹۰؛ محقق برگزیده پزشکی بالینی کشور در بین یک صد دانشمندان برتر جهان در رتبه بندی ISI) ۲۰۱۱)

تألیف ۴ و ترجمه ۲ کتاب، ۷۵ مقاله در نشریات فارسی و ۲۷۵ مقاله در نشریات بین‌المللی نیز در زمره کارنامه علمی ملک زاده است.

رضا ملک‌زاده از جمله مخالفان سرسخت طب سنتی به حساب می‌آید. او همچنین تحقیقات کورهورت را در ایران پیگیری‌ می‌کند.

اما جدای از همه این‌ها معاون مستعفی وزارت بهداشت در حوزه سیاست نیز دستی دارد. او از اعضای ارشد حزب کارگزاران است. کمتر نام او به عنوان یک سیاستمدار شنیده شده است، اما آنقدر در حزب کارگزاران نفوذ دارد که چندی پیش حسین مرعضی سخنگوی حزب او را یکی از گزینه‌های احتمالی کارگزاران برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ معرفی کرد.

رضا ملک‌زاده با سوابق اجرایی که دارد را می‌توان یکی از طراحان نظام سلامت کنونی کشور دانست، او یکی از طراحان سیاست‌های مقابله با کرونا در هشت ماه اخیر هم بوده است، از همین زاویه بسیاری به او انتقاد می‌کنند و می‌گویند او استعفای اخیر او "فرار به جلو" است. برخی منتقدان ملک‌زاده می‌گویند او معتقد به راهکار ایمنی جمعی کرونا بوده است.

اتهام به ملک‌زاده

در این بین برخی ملک‌زاده را متهم می‌کنند که اطلاعات پزشکی و تحقیقاتی ایران را به خارج از کشور منتقل کرده است. این ادعا از سوی رسانه‌های اصولگرا مطرح می‌شود.

اتهامی که به مطالعات کوهورت بر می‌گردد و ملک‌زاده درباره این مطالعات در نامه به نمکی نوشت: "در خصوص مطالعات اپیدمیولوژی کووید -۱۹ نیز در حالی توان پژوهشگران ایران در این حیطه را زیر سوال برده‌اید که ایران سابقه مطالعات کوهورت آینده‌نگر وسیع را داشته و به مطالعات ملی اپیدمیولوژی آینده‌نگر در جهان شناخته شده است و تلاش‌های علمی ایران در این نوع مطالعات به همکاری‌های علمی بی‌شمار و دستاوردها و افتخارات ملی و بین‌المللی ماندگار انجامیده است. مطالعات اپیدمیولوژیک کووید -۱۹ به پشتوانه تجارب در چنین مطالعاتی در حال انجام است."

اما سایت اصولگرای مشرق ادعای دیگری در این‌باره مطرح می‌کند. این سایت ملک زاده را متهم می‌کند که اطلاعات ژنتیکی ایرانی‌ها را به کشورهای خارجی داده است.

مشرق نوشت: «دکتر ملک‌زاده اطلاعات بیش از ۳۰۰۰ بیمار کرونایی را به کشورهایی داده که تجربه ثابت کرده اگر هم داروی درمان کرونا را کشف کنند قطعاً داروی مورد نظر را در اختیار ایران قرار نخواهند داد و عجیب‌تر این که پس از این همه دست و دل‌بازی ضد امنیتی، معاون محترم وزیر بهداشت اعلام کرده داروهای گران‌قیمتی که روی این افراد آزمایش شده هیچ تاثیری در بهبود بیماری کرونا نداشته‌اند! البته این اولین گاف امنیتی ملک‌زاده نیست.»

ادعایی مشابه به همین از سوی محمود احمدی نژاد رییس جمهور پیشین مطرح شده است. با این تفاوت که او از کسی نامی نبرده است. احمدی نژاد در گفت‌وگوی اخیر خود درباره کرونا

مدعی است داروهایی که هنوز آزمایش خود را پس نداده‌اند روی مردم ایران آزمایش می‌شود.

احمدی نژاد در این باره گفت: «در یک پروژه تحقیقات بهداشت جهانی که می‌خواستند دارویی را روی یازده‌هزار نفر در کل دنیا آزمایش کنند، آن مقدار که من اطلاعات گرفتم متأسفانه 3500 مورد آن در ایران اتفاق افتاده است و من شنیدم یک فرد مسئول، قرارداد بسته و پول گرفته است. انسان چگونه می تواند این را هضم کند؟ دارند جان مردم ما را به خطر می‌اندازند؟ یک چیزی که خودشان می‌گویند اثری ندارد و باید آن را آزمایش کنند، آن وقت اجازه دهند تا آن را در ایران آزمایش کنند! بعد هم به عنوان کار تحقیقاتی قرارداد ببندند و پول بگیرند! اطلاعات مردم ما را بگیرند و به آنها بدهند؟ یک دارویی را تجویز بکنند و بابت آن پول بگیرند! حتی من شنیدم افرادی مسئول بودند و نمی‌خواستند در آن پروژه آزمایش دارو، این اطلاعات به سازمان بهداشت جهانی داده شود که عزلشان کردند، این کارها غلط است و باید درستش کنند.»

مطالعات کوهورت که به آنها مطالعات پیگیری نیز می ­گویند، گروهی از مطالعات تحلیلی مشاهده­ ای و همچنین از دسته مطالعات طولی هستند. واژه کوهورت (همگروه) را اپیدمیولوژیست­‌ها برای گروهی از افراد که از نظر یک خصوصیت مشترک می­ باشند و به دلیل آن خصوصیت در طول دوره زمانی تحت­ نظر محقق قرار می­ گیرند به کار می­ بردند. در یک مطالعه همگروهی، گروهی از افراد مواجهه یافته به همراه گروهی از افراد مواجهه نیافته، در طول یک دوره زمانی پیگیری می­ شوند و در پایان دوره بروز بیماری (پیامد) در دو گروه با یکدیگر مقایسه می ­گردد.

این مطالعات در ایران از سال 66 آغاز شده است و یکی از نمونه های موفق آن در استان گلستان پیرامون سرطان مری انجام شد.

ملک زاده با انتقادات دیگری هم روبروست. هواداران طب سنتی او را منتقد سرسخت خود می‌دانند و مخالفان سیاستهای تنظیم خانواده‌ هم وی را متهم می‌کنند که ملک‌زاده مبتکر شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" است.

شاید برای همین است که نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، گفته ۴۰ شکایت از ملک زاده به این کمیسیون رسیده که در نوبت رسیدگی قرار دارد.

به این ترتیب به‌نظر می‌رسد اختلاف بر سر مدیریت کرونا، حالا یکی از پدرخوانده‌های اصل وزارت بهداشت را از این وزارتخانه کنار گذاشته و روشن نیست فرجام این استعفا چه باشد.

منبع: فرارو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 72
  • مریم
    0

    این استعفا رو به فال نیک میگیرم

    نظرات شما -
    • ط
      0

      این استعفا رو به لاف نیک میگیرم

  • سید محمد رضایی
    0

    با سلام به نظر بنده هرکسی در هر سمتی که هست اگه به کشور و مردمش خیانت کنه باید دارش زد

  • ناشناس
    1

    صورت و ظاهرش که تابلوئه اصل و نسبش به اورشلیم برمیگرده تا ایران، اگر اینطور باشه، اوضاع خرابه.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      همیشه این گونه در باره ی دیگران داوری می کنی؟

    • نیم
      0

      کسی کلا با طب سنتی شدیدا مشکل داشته، شعار غیر کارشناسی رشد جمعیت همین آقا بانی آن بوده، و شعار شیوع گله ای را داده، بدون اینکه حتی یکبار خودش در بیمارستان یا جایی دیده بشه، واقعا اگه تخلفات وی ثابت بشه، حقش اعدام در ملا عام اونم در میدان آزادی هست

  • ع
    0

    عجب‌ واقعا‌ کجا‌ زندگی‌ میکنیم

  • کاوه آهنگر
    0

    هر یک به تاراج وطن دامن زده چون تهمتن:ملک الشعرای بهار

  • قانع
    0

    چرا تا یکی رو در مملکت کنار ویا به قول امروزیها استعفاء میدهند ، این همه سروصدامی شه مگر پشت این همه پرونده مسئولیتی چه خبره که ول کن هم نیستند، آقایون مثل اینکه ارث پدری شونه از ملت طلبکارند عزیزان نوجوان و جوان دو آتشه دهه شصت بخدا در این مملکت نوجوان و جوان تحصیل کرده و باهوشتر از دهه شصت در دهه هشتاد و نود هم پیدا میشود لطفا با جارو جنجال بیشتر از این خود را نزد ملت بی ابرو نکنید کمی اگر به فکر آبرو خود نیستید لااقل به فکر ابروی ملت باشید و محترمانه خود را کنار بزنید وکمتر کاسه داغتر از آش باشید

  • Dvd
    1

    مملکت بی صاحب

  • داروغه
    0

    درجا اعدام کنید

    نظرات شما -
    • مهدی
      1

      شلوغ نکنید سلامت خیلی از ایرانیان ناشی از تحقیقات سالیان سال دکتر ملک زاده است و صدها دانش آموخته که توسط ایشان آموزش دیدند و اکنون در خط مقدم سلامت هستند زود قضاوت نکنید و بازیچه دست توطئه از پیش طراحی شده نشوید

    • پزشک سهمیه ای
      0

      مهدی میشه بفرمایید چندتا از تحقیقات ایشون رو.جز اینکه مقالات دانشجویان رو بنام خود ثبت میکرد.مگر میشود معاون وزیر باشی و این همه وقت هم برای تحقیقات بزاری.نه داداش.اشتباه میزنی یا اینکه باهم شریک هستید

  • مریم سادات جوادی
    0

    خدا لعنتشون کنه دلم برای خودم هر چه ایرانی می سوزه که تو مملکتی زندگی می کنیم که جون مردمانشانش بی ارزش چیز برای دولت مرداش هست این دولت مردا ایرانی نیستن به خاطر همین دغدغه مردمشون ندارن هر کدومشون اومدن که فقط به ارباب های خودشون خوش خدمتی کنن

  • بهلول
    1

    حالاپژمانفرازعلم پزشکی چیزی میداند؟برورضه ات رابخوان.

  • مصطفی
    0

    اینو باید از موت اعدام کرد

  • مهدی
    0

    من بچه همون استانی هستم که این آقا هست و بچه همون شهری هستم که این آقا هست،،، ایشون زاده شهرستان بالاده از توابع کازرون هست،،،،،،،، خیللللی حرف ها دارم که بگم ولی سکوت بهترین راه هست

    نظرات شما -
    • همشهری
      0

      حالا بلاخره ادم خوبی هست یا نه؟

  • علی
    0

    مسئول فجایع تراریخته و تبدیل کردن ایران به یه کشور پیر و کشتن بیماران کرونایی خیلی راحت استعفا میده بدون پیگیری. اینا رو باید دار زد که کارشون خالی کردن جیب کشور و کشتن مردمه اونم به اسم تحقیق و پزشکی

  • کاربر ناشناس
    1

    چقدر شبیه شریعتمداری است...برادر اون یا فامیلش نیست.

    نظرات شما -
    • ط
      0

      کدوم شریعتمداری?

  • ناشناس
    0

    نه عزیزان تند نروید در ایران فقط خانه های مستضعفین روی سرشان قطعا خراب خواهد شد چون فریاد رسی ندارند ولی اصل کارها با خیال آسوده در کاخهایشان میاسایند .

  • محسن
    0

    معاون عزیز هم سزای خودت اعدام هست هم آون ملک زاده خلع لباس شده دزد که سالهاست فراریه و خیلیا رو داغ کرده،،،،

  • طرفدار
    0

    فال نیک

  • سجاد
    1

    خدا لعنت کند منافقین داخلی همین افراد خائن سردار دلها را از ایرانی ها گرفتند .

  • علی
    2

    چین تونست با طب سنتی کزونا را شکست دهد ولی تو کشور ما چسبیدن به داروهای شیمیایی تجویز شده از طرف سازمان ضد بهداشت جهانی که روزی ۵۰۰_۴۰۰ تا کشته بدیم فقط توصیه میشه که ماسک بزنید و از هم فاصله بگیرید. ولی هیچکس توضیح نمیده که چرا پرستارها که همشون ماسک می زنن چرا اینقدر مبتلا میشن و مردم عراق تو ایام اربعین ( حدود ۱۵ میلیون نفر) بدون ماسک و فاصله بیش از یک هفته ۲۴ ساعته کنار هم بودن ، ولی هیچ اتفاقی براشون نیفتاد

    نظرات شما -
    • پوریا
      1

      کجا اعلام شده و ثابت شده که طب سنتی برای کرونا مفیده؟ همینطوری الکی یه چیزی میگیدا.تبریزیان،عالم برجسته علوم پزشکی را انتخاب میکردی نمکی.

  • امیر
    1

    من این آقا رو میشناسم، سالها همسایه ما بودن، مرد شریفی هست، این وصله ها بهش نمیچسبه، سیاست خیلی کثیفه بره رو گرگ مینکه و...

    نظرات شما -
    • 1
      0

      نماز شب هم می خونه؟

  • زهره
    0

    خدا لعنت کنه هر چی آدم خائن هست

  • براخاص
    0

    در اینگونه جنگهای مغلوبه زود قضاوت نکنید،باید صبر کرد تا گرد غبار درگیری فرو بنشیند آنوقت مشخصی میشود چه کسی بر خاک افتاده،حقیفتا در این وضعیت امروزی به هیچکدوم از طرفین دعوا نمیشه اعتماد کرد،بی اعتمادی به مسئولین به اوج رسیده،چگونه دراین وضعیت آدم می‌تونه حق را از باطل تشخیص دهد،هیچکس هم نمیاد بگه من مقصرم مخصوصا در بین مسئواین محترم

  • هامون
    2

    احمدی نژاد رسوا کننده مفسیدن زنده باشی دکتر

    نظرات شما -
    • پوریا
      0

      چرا جواب گندهای زمان خودشو نمیده.کلی علامت سوال مونده از زمان ریاستش.

  • فهيمه
    1

    ببين كار به كجا رسيده كه يه مشت بيسواد و اونهايي كه زخم خورده هستن در مورد دكتر ملك زاده اظهار نظر ميكنن

    نظرات شما -
    • 1
      0

      این از طبری گنده تره؟

    • ط
      1

      حالت خوبه فهیم?!روزانه 4700نفر حداقل در ایران میمیرن...یه خورده از برج عاج نشینی دست بردار.....اونایی که به نظرت باسواد بودند این شرایط قهقرایی رو پیش آوردند.....یخورده فقط یخورده نه زیاد از خدا و وجدانت اگه دارید واگه اعتقادی به خدا داری خجالت بکش

    • محمد
      0

      زررر نزن طبری پول گرفت متهم فراری داد این گند زد به دو سال زندگی مردم

  • علی
    1

    حالا باید فهماند که هرچه احمدی نژاد میگه درسته واقعا هرچه سر مردم ما بیاد حقشونه

  • سید
    0

    با این کارگزاران ها که مملکت را ملک طلق خود میدانند و هر غلطی بخواهند میکنند با کمال پرروئی و وقاحت باید بشدت برخورد بشه امثال این آقا ، مرعشی ،کرباسچی و ...

    نظرات شما -
    • بنده خدا
      1

      تو رو خدا بس کنید سر وته یک ..... هستید مردم دیگه گول نمی خورند

  • پطروس فداکار
    0

    خدا رو شکر حداقل امنیت داریم .

  • مهرداد سربندی
    1

    چند شب قبا از خانه همسایه ما چهار ورق استامین 500 دزدیده شد. چون موضوع به حوزه بهداشت و درمان مربوط می شه گمانم دست دکتر ملک زاده در کار باشه!! درست میگم؟ والله خجالت هم خوب چیزیه. حالا یک نفر دانشمند که سالها برای ارتقاء علم این کشور تلاش کرده و شخصیت جهانی دارد ممکنه بر سر موضوعی علمی با همردیفان خود اختلاف نظر داشته باشد. انگ جاسوسی و اطلاعات فروشی و خدمت به بیگانه و هزار کوفت و زهر مار دیگه از کجاتون در اومد. مگر نه اینکه ایده پرداز پروژه فرزند کمتر زندگی بهتر آقای دکتر مرندی هستند و نه مگر اتخاذ چنین سیاستی در زمان خودش یک راهکار هوشمندانه برای نجات کشور محسوب می شد. آخه این چه مرضی هست که حالا گناه خروج ادم از بهشت هم به گردن ملک زاده افتاده. خدا وکیلی ملک زاده بدتر است یا احمدی نژاد که سیاست، اقتصاد، سلامت، امنیت ، فرهنگ و باورهای دینی یک ملت را به ویرانی کشاند و یک کابینه صدر تا ذیل خلافکار و زندانی بجا گذاشت و 12 ساله که با یک لیست در داحل جیب و تهدید بگم بگم نفس همه را بریده و هیچکی هم جرئت نمی کنه یقه اش را بگیره؟

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      به تاریخ نگاه کنیم، از این دست اتفاقات زیاد داشتیم.زحمات این دانشمند ، با اراجیف شماهاباد هوا نمیشه.حالا احمدی نژاد چرا علامت سوالهای زمان خودشو جواب نمیده.خودت متهمی عمو.دنبال چی میگردی؟ حالا هر ننه قمری که بویی از علم و سیاست هم نبرده و به لطف شرایط مملکت، به عنوان نماینده انقلابی به مجلس راه یافته هم به خودش جرات اظهارنظرمیده. جمع کنید آقا این سیاه بازیها رو. از این موارد درسطح جامعه هم زیاد می بینیم.همون خاله زنکها و خرس خاله های سطح شهر.یا صدیم یا صفر.

    • رضا احمدی
      0

      والا جناب دانشمند شما و تیمش که انقدر تو دنیا اعتبار داره کاش از این اعتبارش برا مردم ایران استفاده میکرد و کلی داروی درجه یک که برا خیلی از ایرانیا لازم و ضروریه رو وارد میکرد....مگرنه اینکه زبان دنیا رو اینا بلد بودن و راه مذاکره رو ققط اینا میدونستن......نمیدونم چه حکمتیه که پروفسور ملک زاده دیشب تازه فهمید که در وزارت بهداشت کار تحقیقاتی انجام نمیشه و استفعا داد....برادر من پس این هفت سال خواب تشریف داشتن تو وزارت.....نمیدونم مردم ما تاکی میخوان اسیر جریانات سیاسی باشن....وجدانا احمدی نژاد صد شرف داره به این مسئولین دوروی خیانت کار....اگه کسی جرئت نمیکنه یقه شو رو بگیره چون با سند حرف میزنه بزرگوار......نه مثل دانشمند شما رو هوا یه جیزی میگه و خداحافظ....

    • 1
      0

      شما طبری را ندیدید؟ یا فراموش کرده اید؟

    • یه کسی
      0

      میشه بگید کسی مثل دکتر ملک زاده اونهم با اینهم مشغله معاونت و رئیس دانشکده بودن و ... چطور تونسته بین سال 2018 تا 2019 نزدیک به 200 تا مقاله چاپ کنه؟ این نشانه فساد نیست شما ها میدونید یکی برای اینکه به اچ ایندکس 96 برسه باید حتی توی گور هم مقاله بنویسه؟

  • امیرعلی
    1

    ازاونجایی که میخواییم اولین کشوری باشیم واکسن کرونارو کشف میکنه هردارویی روقبل مراحل بالینی روی ادم ها ازمایش میکنیم چون تنهاچیزی که اینجا ارزش نداره جون ادماست

  • کاربر ناشناس
    0

    ملک زاده حالا فهمیده لو رفته استعفا داده خبر فوری خیلی منافق ها را حمایت می کند

  • خرس مهربون
    0

    انگار ما نمی دونیم که دکتر ملک زاده از اون 258 مقاله چند خطشو نوشته. واقعا جامعه ساده لوحی داریم. ایشون بیشتر دلال هست به نظرم.

  • فروهر
    1

    سایت مشرق و اصول گراهای دلواپس مقام و زر وزور و اختلاسگر را باید گل گرفت اینها به دنبال رانت اختلاسها اموال بیت المال ووو به دانشمندان عالی دنیا تهمت افتراء میزنند و واسه حدف شوم تمامیت خواهانه خود از دین و انسانیت هم عبور میکنند در ضمن سیاست فرزند کمتر زند......خیلی بجا بود و باید باشد با این فقر فرهنگی فقر دینی فقر مالی خرج گرانی

  • محمد
    0

    چرا کشورهای همسایه ما که از نظر کلی بایستی بیشتر درگیر کرونا باشند از ما کمتر درگیر هستند و خیلی کمتر تلفات داده اند. این را باید از کسی چون ملکزاده پرسید و همچنین اگر اقداماتی که مطرح شده است را انجام داده باید با برخورد قاطع قوه قضاییه روبرو شود . (میدانم که طبق معمول چاپ نمیشود)

    نظرات شما -
    • محمدامین
      0

      دقیقا درسته چرا افغانستان و یا آذربایجان به اندازه ما که وزارت بهداشـــــــــــــــــــــــــــت ندارند ، کشته هم ندارند . علت چیست؟

  • محسن
    0

    امیدوارم آقای نمکی این متنو ببینه. آقای دکتر، از روز اول فوق العاده ترسو و محافظه کار بودی. هر وقت چش قره رفتند بهت، ترسیدی و حرفتو پس گرفتی. حیف این کشور که بی عرضه هایی مثل تو وزیر میشن. ای کاش ذره ای جنم و استقلال قاضی زاده هاشمی را داشتی.که مردو مردونه وقتی دید که از بودجه سلامت زدند و به یک مشت مفت خور شکم پرست دادند، گفت بااین بودجه نظام سلامت به مشکل بر میخوره و رفت. زنگ خطر از دو سال پیش به صدا در اومده بود. تو را هم آوردند که فقط بگی چشم. الحق این کاررا خوب انجام میدی.

  • صادق
    0

    من مخالف دولت فعلی هستم ولی: مطمئنم هیچ وزیر و معاونی توی دنیا نیست که برای نابودی کرونا تلاش نکنه. چون دودش توی چشم خودش میره. توی قضاوت ها احتیاط کنیم.

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      اگه نفوذی باشه چی؟

  • ابراهیم
    1

    فقط چون ملکزاده دو ماه پیش در برمانه سر خط از رفسنجانی ودولتش حمایت واز احمدی نژاد انتقاد کرد باید منتظر مافیای اصول گراهای تند رو می بود.چون تنها روش تند روها انگ زدن وحذف دانشمندانی چون رضا ملکزاده می باشد.

    نظرات شما -
    • محمدرضا
      0

      اصولگرا اصلاح طلب کیلویی چند مثل اینکه پای جان و زندگی یه ملت در میونه با مرگ یک مرد خانمش بیوه میشه بچه ش یتیم میشه شما حساب کن جز اقشار کم درامد هم باشن بی خونه بی حقوق

  • کوروش جوانمرد
    0

    نمونه بارز نفوذ در ارکان یک کشور توسط سرویسهای امنیتی اسرائیل و انگلیس که طراح فرزند کمتر؛زندگی بهتر یهود صهیونیزم بمنظور کاهش جمعیت و حضور مادر عرصه زندگی جهان هستند.به دید این حقیر باید قوه قضائیه ورود کرده وازایشان در مضان اتهام های سنکین مطروحه پاسخ شفاف بخواهد

    نظرات شما -
    • علی
      1

      جمعیت زیاد تر شده بود الان چیزی به شما ها نمی رسید یا حداقلش بسیارکمتر می رسید .پس این طرح به نفع شما ها بوده

  • 1
    0

    خدارو شکر هم قوه قضائیه هم مجلس ورود کرده- مشخص هست موضوع مهم است اما دولت طرف ملک زاده است بنا به دلایل سیاسی

  • .
    0

    وزیر غیر از لاف زدن و تملق گویی دیگه چه کاری بلد است.؟ خودش و دوستش نوبخت ملت را بدبخت کردند

  • روح الله
    0

    قضاوت باشما : ۱.طبق صحبت سخنگوی بهداشت در کشورچین طب سنتی حدود۸۰درصد به درمان کروناکمک کرده با جمعیتی نزدیک به ۲۰برابر کشور ما چقدر تلفات داد؟؟ ۲. اگر فرض کنیم که درمان برعهده طب سنتی بود و این همه تلفات داده بودیم که تاحالا داده ایم الان چه به روز اطباء می آوردند؟؟؟ ۳. این علم کلاسیک چقد به خودش مطمئن است... شما ببینید در مورد یک تخم مرغ ساده یکروز میگن نخورید بده فرداش میگن بخورید خوبه دوباره میگن یک روز درمیان بخورید؟؟؟؟ ۴. این دکترای به قول خودشون باسواد فقط میشوند بله قربانگوی شرکتهای دارویی!!!! اصلا نمیدونن این داروها چی هستن و از چی ساخته شدن .. فقط بهشون میگن این دارو برای اسهال خوبه اونها هم فرت تجویز میکنن ... حالا خدا میدونه که این قرصها چه عوارضی دارندنمونه جالبش هم رانیتیدین بود که تمام مردم ایران مثل شکلات توجیبشون بود یک مرتبه گفتن کلی عوارض داره جمعش کردن. ۵. بخدا مردم شعور دارند میفهمند .... نتیجه ای که از طب سنتی گرفتن رو باچشم خودشون دیدن وحس کردن چرا به زور میخواهید بقبولانید که طب سنتی یعنی خرافه ۶. بودجه ای که کشورهای پیشرفته برای تحقیق طب سنتی خرج کرده اند را مقایسه کنید با کشور خودمون یا اونها پول مفت دارند و احمقند یا مدعیان سواد کشور ما بیسوادند؟؟؟ حرف زیاد است و دراین وجیزه نمیگنجد .... به امید روزی که چنبره استعمار از کشورها گورش را گم کند

  • کاربر
    0

    احمدی نژاد همه حرفاش درسته

  • گل نرگس
    0

    هر کی میخواد به این نظام و این کشور و مردم صدمه بزنه الهی که به زمین گرم بخوره هر کی میخواد باشه

  • و اما پس
    0

    سیاست برخی مسئولین از اپیدمی این ویروس کرونا خطرناک تر است. باید ابتدا دارویی برای باز بین بردن سیاست اینها کشف کرد. .....

  • سعید
    0

    احمدی نژاد همیشه جلوتر وپیشگام وبسیار باهوش بوده است.

  • خشی۹۸
    0

    مردم ایران =موش آزمایشگاهی این هم حسن ودولتش

  • نقی معمولی
    0

    الکی میگه!!!!!!!!!!!!!عباس معصومیههههههههههههههههههه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • دوا
    0

    تا فرار نکرده محاکمه اش کنن

  • سرباز وطن
    0

    بچه های سایبری نباید اجازه بدید این از خدا بیخبر در امان بماند ، بکوبیدش تا همه این مردک نفوذی را بشناسند

  • رضا
    0

    تمام بدبختی ما از جمعیت بالاس...

  • مصطفی
    0

    باز هم احمدی نژاد نشان داد که فرسنگ ها از بقیه مسئولین و خواص بی خاصیت سیاسی به نفع مردم جلوتر است و باز هم نشان داد که استاد افشاگری و رسوایی باندها و خاندان هاست... سایه ت مستدام مرد ماندگار در تاریخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها