شهردار اراک:

جمع‌آوری پل خیبر اراک در انتظار مصوبه شورای تامین است

شهردار اراک جمع‌آوری پل خیبر این شهر را در انتظار مصوبه شوراهای تامین و ترافیک استان مرکزی دانست و گفت: ثبت جهانی بازار تاریخی به عنوان نگین ارزشمند و هویت تاریخی این شهر نیازمند جمع‌آوری این پل است.

جمع‌آوری پل خیبر اراک در انتظار مصوبه شورای تامین است

محمد کریم شفیعی روز یکشنبه افزود: شهرداری اراک همه تلاش خود را برای ثبت جهانی بازار تاریخی به کار گرفته و در این راستا اقدامات و رایزنی‌های لازم با ماشین‌سازی اراک انجام شده که به محض صدور مجوز،عملیات جمع‌آوری آن انجام شود.

شهردار اراک ادامه داد: در راستای بررسی دقیق و کارشناسی جمع آوری پل خیبر، طرح جابه‌جایی و انحراف ترافیک شهرداری در شورای ترافیک در حال مطالعه است.
شفیعی اظهار داشت: این پل ارتباطی به ایجاد پیاده راه ندارد و زمانی که بازار تاریخی اراک ثبت جهانی شود، برای بازسازی آن بودجه ملی اختصاص می‌یابد.

بحث بر تخریب پل خیبر اراک که در منطقه مرکزی این شهر و در حاشیه بازار تاریخی احداث شده، از مدتها قبل ادامه دارد ولی از چندی پیش جمع‌آوری آن در برنامه مدیریت شهری قرار گرفت..

بازار اراک یکی از بناهای مهم معماری ایرانی - اسلامی و شامل حمام، مسجد، مدرسه، آب انبارها، گذرها و کاراوانسراها است که در زمان فتحعلی شاه قاجار در سال ۱۲۲۸ هجری قمری بنا شد.

این بازار که هنوز کارکرد خود را حفظ کرده دارای مرکزیتی به نام چهارسوق است و از چهار جهت به دروازه‌های قدیم شهر متصل می‌شده‌است.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه ۶۸۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امیرعباس
    0

    بیایین ما اراکی ها رو از این خیابانهای تنگ و زشت و پرترافیک و پر از پر از پر از دست اندازیهای ایجاد شده اقایون بی فکر و بیکار که از بیکاری مصوبات مزخرف و بلای جان مردم اراک تصویب می کنن ، نجات بدین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها