بارش باران در ۲۶ استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی امروز (۲ آذر) در ۲۶ استان کشور بارش باران خواهیم داشت، گفت: به‌تدریج با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در برخی مناطق بارش برف رخ می‌دهد.

بارش باران در ۲۶ استان کشور

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۲ آذر) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، نیمه شمالی فارس، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان و طی بعد ازظهر در خراسان جنوبی و کرمان بارش باران خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امروز همچنین در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، قزوین، زنجان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، لرستان، البرز و تهران بارش پراکنده رخ می‌دهد، اظهارکرد: به‌تدریج از مقدار بارش در این مناطق کاسته می‌شود همچنین بارش‌ها در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه خواهد بود و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با اشاره به اینکه فردا (۳ آذر) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود، گفت: در ارتفاعات استان‌های زنجان، اردبیل، قزوین، البرز و تهران نیز بارش برف و باران و در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و شرق تنگه هرمز بارش باران گاهی با رعد و برق رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی روز سه‌شنبه (۴ آذر) در استان‌ها مازندران، گلستان، گیلان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده باران و برف و در بخش‌هایی از کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی این سامانه بارشی طی روز چهارشنبه (۵ آذر) در مناطقی از جنوب شرق فعال خواهد بود و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود اما از اواخر وقت این روز سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود که سبب بارش پراکنده باران و برف در برخی مناطق خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روز پنجشنبه (۶ آذر) بر شدت فعالیت این سامانه بارشی افزوده می‌شود و بارش باران و برف در نیمه غربی کشور را به دنبال دارد، تصریح کرد: بیشترین میزان بارش طی روز پنجشنبه در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی و شمال غرب کشور خواهد بود.

ضیاییان با اشاره به اینکه از امروز تا سه‌شنبه (۲ تا ۴ آذر) خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: با توجه به وزش باد شدید دریای خزر نیز فردا مواج و طوفانی خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳ آذر) نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای ۴ وحداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۴ آذر) نیز نیمه ابری با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها