پیگیری پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس در پارلمان عراق

دو نماینده پارلمان عراق از قصد مجلس برای دعوت از نخست وزیر به منظور پیگیری پرونده خروج نظامیان آمریکایی و نیز فشار برای تسریع در ارسال نتایج تحقیقات دولت درخصوص ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داد.

پیگیری پرونده ترور شهیدان سلیمانی و المهندس در پارلمان عراق

«مهدی نقی امرلی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز (یکشنبه) گفت: دولت ملزم است که در طول چند روز آینده نتایج تحقیقات درباره ترور فرماندهان عملیات پیروزی (فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ) را همراه با مشخص کردن عاملانی که با آمریکایی ها در این جنایت دست داشته اند، ارسال کند.
وی افزود: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به دولت برای تسریع در ارسال نتایج تحقیقات مربوط به حملات به مقرهای سازمان الحشد الشعبی و ترور فرماندهان عملیات پیروزی به پارلمان فشار خواهد آورد.
امرلی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: در صورت رسیدن گزارش، پارلمان یک سری توصیه ها را اتخاذ خواهد کرد.
وی افزود: پارلمان از نزدیک روند را با دولت برای ارسال نتایج تحقیقات دنبال می کند.
«ریاض المسعودی» نماینده ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق نیز در گفت وگو با این پایگاه خبری تصریح کرد: هیئت رئیسه به اعضای پارلمان وعده داد که میزبان نخست وزیر و تعدادی از وزیران در طول دو هفته آینده باشد.
وی افزود: پارلمان در این جلسه روی چند موضوع مهم از جمله جدول خروج نیروهای آمریکایی از عراق تمرکز خواهد کرد.
نیروهای اشغالگر آمریکایی در چند پایگاه در مناطق مختلف عراق مستقرند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان الانبار واقع در غرب این کشور است.
آمریکایی ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی «سبز» در قلب بغداد مستقر کرده اند.
پارلمان عراق در پی جنایت ترور سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق با صدور مصوبه‌ای بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تأکید کرد و از بیش از دو هفته پیش نیز پیگیر ارسال نتایج تحقیقات کمیته دولت درباره این پرونده شده است.
محافل سیاسی و پارلمانی عراق نیز بویژه در طول یک ماهه اخیر بارها بر لزوم اجرای مصوبه خروج نظامیان آمریکایی از سوی دولت عراق تاکید کرده و گفته اند که حاکمیت کامل عراق با خروج آخرین نظامی آمریکایی از کشورشان محقق خواهد شد زیرا آمریکا ضمن حضور نظامی در عراق، از حریم هوایی و حاکمیت این کشور بنا برخواست خود بهره برداری می کند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    باورم نمیشه درجمع مان تشریف ندارین بادوستان خیلی خوب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها