گره گشایی از مدیریت کرونایی دولت با یک استعفا / رفتن ملک‌زاده چه رازهایی را برملا می‌کند؟ / ویدئو

استعفای رضا ملک زاده، معاون وزیر بهداشت در بحبوحه اوج‌گیری شمار قربانی‌های ویروس منحوس کرونا واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشته است.

گره گشایی از مدیریت کرونایی دولت با یک استعفا / رفتن ملک‌زاده چه رازهایی را برملا می‌کند؟ / ویدئو

نصرالله پژمانفر رییس کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ شکایت از شخص آقای ملک‌زاده معاون پژوهشی مستعفی وزارت بهداشت در ماه‌های گذشته به این کمیسیون واصل شده است!

مشرق هم در گزارشی در واکنش به این استعفا نوشته است: رضا ملک‌زاده در حالی از سمت خود استعفا داد که در سه دهه اخیر علاقه وافری به انجام مطالعات بالینی بر روی ایرانیان و ارائه اطلاعات آن به بیگانگان داشته است.

رضا ملک‌زاده اخیراً اعلام کرده بود که بر اساس یک تحقیق گسترده در سازمان جهانی بهداشت که ۳۰ کشور در آن مشارکت فعال داشته‌اند ۱۱ هزار بیمار کرونایی مورد کارآزمایی قرار گرفته و بر روی آنها داروهایی مختلف سایر بیماری‌ها مورد آزمایش قرار گرفته است و از تعداد بیمارانی که مورد آزمایش بالینی قرار گرفته‌اند بیش از ۳۰۰۰ بیمار ایرانی بوده‌اند!

ملک‌زاده که بود و چرا استعفا کرد؟

مشرق اضافه کرد: به عبارت ساده‌تر دکتر ملک‌زاده اطلاعات بیش از ۳۰۰۰ بیمار کرونایی را به کشورهایی داده که تجربه ثابت کرده اگر هم داروی درمان کرونا را کشف کنند قطعاً داروی مورد نظر را در اختیار ایران قرار نخواهند داد و عجیب‌تر این که پس از این همه دست و دل‌بازی ضد امنیتی، معاون محترم وزیر بهداشت اعلام کرده داروهای گران‌قیمتی که روی این افراد آزمایش شده هیچ تاثیری در بهبود بیماری کرونا نداشته‌اند!

البته ملک‌زاده از مخالفان جدی انواع درمان‌های طب سنتی و ایرانی از جمله حجامت بوده و تنزّل دهنده رتبه طب سنتی از معاونت به دفتر طب سنتی در وزارت بهداشت بود، مقاومت و اقدامات زیادی علیه روش‌های بومی و سنتی دلسوزان و فعالین طب ایرانی اسلامی در ۸ ماه گذشته برای درمان کرونا انجام داده است.

برخی کارشناسان هم پس از استعفای ملک زاده عنوان کردند؛ گرچه در اوج بحران کرونا و آغاز محدودیت‌های سخت در سراسر کشور برای کنترل شیوع کرونا، این استعفا ممکن است نگران کننده به نظر برسد اما باید امیدوار بود با رفتن ملک‌زاده بخشی از گره کور مبارزه با کرونا را که در مهمترین حوزه آن یعنی تحقیقات، با عملکردی ضعیف صدای وزیر بهداشت را هم درآورده بود، باز شود.

منبع: خبرفوری

76

حجم ویدیو: 11.51M | مدت زمان ویدیو: 00:02:37 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • حسین
    0

    طبق معمول همه شکست ها را بگردن فردی میگذاریم که امکان دفاع برای او فراهم نیست. دادن اطلاعات به بیگانه!! در همکاری های بین المللی در سطوح بالای وزارت بهداشت ، همکاری های نزدیکی بین این وزارت و سازمان بهداشت جهانی وجود دارد. من از کم وکیف همکاری در زمینه این دارو ها اطلاع ندارم ولی همین قدر میدانم که این همکاری‌ها و رفت و آمدها وجود دارد و سازمان بهداشت جهانی غالبا بدور از مسایل سیاسی و یا با حداقل آن, همکاری های خوبی با وزارت بهداشت در زمینه ها ی مختلف خصوصا در تولید دارو و واکسن داشته و دارد. افراد با اهداف خاص در این برهه موضوع را، بخاطر برخورد با یک نفر ، صورت اطلاعات و امنیتی ندهند. وزیر بهداشت هم البته ممکن است به همین منظور سکوت می کند و از جریان استفاده خود را میبرد. ولی این موضوع از یکطرف انصاف نیست و از طرف دیگر، در همکاری های بعدی در سطح بین الملل، دست وزارت بهداشت را خواهد بست. منصف باشیم و بدون اطلاع، ارتباطات بین المللی خود را طالبان وار هدف قرار ندهیم. اگر آب باریکه ای از رشد و تولید مواد دارویی و بهداشتی و همچنین واکسن در کشور داریم، ارتباطات با مراکز علمی دنیا در آن بی تاثیر نبوده است.

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      ایشون معاون پژوهشی وزارت بودند. اگرچه معاونت بسیار مهمی هستند و می‌توانند کمک خوبی در ایجاد و حمایت از سازمانهای تحقیقاتی باشند ولی گره کار کرونا دست ایشون نیست و بیماری های واگیر در معاونت دیگر است و البته سازوکار خودش را دارد. البته برای پاک کردن هرچه تا کنون اتفاق افتاده یک نفر را ممکن است سیبل و قربانی کنند.

  • ایرانی
    0

    کاش تک تک مدیران و مسئولانی که غرب براشون خداست و قبله آمال استعفا بدن راحت بشیم و مستقل...جناب دکتر دستی هم بروی عقیم سازی و نسل کشی عمده ایرانی ها در گذشته به طرق مختلف و جا انداختن شعار فرزند کمتر زندگی بهتر و ... در ذهن مردم به بهانه کنترل جمعیت داشتن مونده تا بیبینیم چه بلایی سرمون اومده تو بحث فرزندآوری ...به طور کلی سرباز خوبی برای سازمان کشتار جهانی در ایران بودند.

    نظرات شما -
    • آ
      0

      تو این شرایط مملکت همون بهتر که بچه ای متولد نشه وقتی آینده ای نداره اگر ،اگر فرض کنیم ایشون این کار کرده لطف بزرگی در حق ملت کرده

  • سعید
    0

    این همه علیه ملک زاده دروغ نگید جیره خورا

  • پرتوی
    0

    دکتر ملک زاده مدیر روزهای سخت نیست . به نظر نمی رسد به عنوان معاون وزیر بهداشت در تصمیمات وزارتخانه بدون اثر بوده است . شاید این استعفا فرار به جلو باشد ایشان باید الان پاسخگو باشد و نسبت به این تعداد کشته شدگان کرونا جواب دهد. دادستان بعنوان مدعی العموم باید ورود کند

  • مهدی
    0

    مرگ بر هر چی خائن به مملکت و. مردم هست،،، نفرین و لعنت خدا بر خاینین،،، هر کی میخواد باشه

  • نا شناس
    0

    بعد از موج سوم ،کرونا خود به خود کم می شود.ربطی به اقدامات انجام نداده وزارت بهداشت نداره لطفا گول سیاست بازی این پزشکان نا لایق که بویی از مدیریت نبرده اند را نخورید لطفا تاریخچه آنفولانزای اسپانیایی(آریزونا )را مطالعه کنید.این عزیزان هیچ اقدام درستی برای کنترل بیماری نکرده اند.

  • ع
    0

    همه شون خائن هستند. خدا دست يكي يكي شون و رو ميكنه ايشالا...

    نظرات شما -
    • محمدرضا
      0

      چ فایده

  • کاربر ناشناس
    0

    فقط تشکروقدردانی میکنیم ازخانم پرستاری که نه ماه مادرش راندیده بخاطرفداکاریش وبادسته گل درمعازهاوبه مردم هیده میدادبخاطررعایت مردم وافسوس بااشک چشم مسیولین ودولتمردان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها